[FOTO] Cause baby you're a firework

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Myou

[FOTO] Cause baby you're a firework

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 22:38

Cause baby you're a firework
De eerste foto's van 2013 en wat een goed begin van het jaar!
Er valt dit jaar een hoop te oefenen en dus eigenlijk ook bij deze foto's maar je krijgt maar 1 keer per jaar de kans om deze foto's te maken en dit was voor mij de eerste keer! Hoewel het niet vlekkeloos verliep met het vinden van de instellingen ben ik wel blij met de foto's die ik eruit heb gekregen.
Ook al zijn ze niet allemaal scherp en is de compositie half bakken, dat hoop ik volgend jaar dan maar te verbeteren!

Commentaar, tips, alles is welkom! :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iedereen nog een fijn en creatief 2013 gewenst! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Myou op 02-01-13 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauraaxx

Re: [FOTO] Cause baby you're a firework

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:44

Ik vind de foto's super mooi :D

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:45

Misschien even een entertje tussen de foto's? Dan kunnen we nog zien welke foto waar ophoudt en waar een nieuwe begint ;)

Op het eerste gezicht lijken ze best aardig!

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 22:47

Haha heb er even een entertje tussen gedaan. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:49

Goed hoor, voor een eerste poging :)
Heb je ze vanaf statief geschoten, of uit de hand? Welke instellingen? Dan is het ook makkelijker te helpen ;) In het algemeen is een tip om vanaf statief te schieten, scherpstelling op oneindig, en sluitertijd van een flink aantal seconden!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:49

Ik vind ze leuk :))

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 22:51

WildWings schreef:
Goed hoor, voor een eerste poging :)
Heb je ze vanaf statief geschoten, of uit de hand? Welke instellingen? Dan is het ook makkelijker te helpen ;) In het algemeen is een tip om vanaf statief te schieten, scherpstelling op oneindig, en sluitertijd van een flink aantal seconden!

De meeste foto's zijn vanaf een statief gemaakt maar niet allemaal.
Ik had een raam met allemaal regendruppels voor me waardoor me camera het moeilijk vond om goed scherp te stellen.
En door het tegenlicht van het vuurwerk waren de regendruppels vaak zichtbaar op de foto.
Sluitertijd had ik op 1/40, dus dat is niet een flink aantal seconden. :+
Hoe bedoel je scherpstelling op oneindig?
Ik heb ze trouwens gemaakt met de canon 550d + 55-250 lens.
Diafragma op f/4,0, ongeveer op 55 tot 70 mm gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:31

Je scherpstelling op oneindig bedoelde ik mee dat je de camera/lens op handmatig scherpstellen zet, dat lost ook je regendruppelprobleem op! Je stelt hem dan handmatig scherp op zo ver weg mogelijk, dus 'oneindig'.

Met een langere sluitertijd leg je het vuurwerk wat 'langer' vast, dus strakkere, langere lijnen. (kan ff geen voorbeeldje vinden op de harde schijf, maar oude foto van mezelf die nog op bokt stond > http://img186.imageshack.us/img186/1779/12un0.jpg) De kitlens vind ik trouwens ook erg fijn werken hiervoor, die gebruik ik meestal als ik vuurwerk fotografeer :)

Al met al hele fijne eerste poging, hopelijk volgend jaar weer :D ?

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 23:36

WildWings schreef:
Je scherpstelling op oneindig bedoelde ik mee dat je de camera/lens op handmatig scherpstellen zet, dat lost ook je regendruppelprobleem op! Je stelt hem dan handmatig scherp op zo ver weg mogelijk, dus 'oneindig'.

Met een langere sluitertijd leg je het vuurwerk wat 'langer' vast, dus strakkere, langere lijnen. (kan ff geen voorbeeldje vinden op de harde schijf, maar oude foto van mezelf die nog op bokt stond > http://img186.imageshack.us/img186/1779/12un0.jpg) De kitlens vind ik trouwens ook erg fijn werken hiervoor, die gebruik ik meestal als ik vuurwerk fotografeer :)

Al met al hele fijne eerste poging, hopelijk volgend jaar weer :D ?

Heel erg bedankt voor je uitleg! :D
Ik had er inderdaad nog aan gedacht om handmatig scherp te stellen maar ik dacht eigenlijk dat het niet te doen zou zijn omdat dat vuurwerk zo snel gaat. :P Achteraf dan toch beter maar kunnen proberen.
Kan dit topic een jaar lang bewaren om een nieuwe poging te wagen volgend jaar. *D