Ben benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden en of jullie verbetering zien in de loop van het jaar.
Ben begin dit jaar serieus gaan fotograferen met mijn Canon EOS 500D.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Marit schreef:Ik vind bovenstaande reactie een beetje raar, eerlijk gezegd. Zoveel tekst is het niet. Het is normaal om je volledige naam en/of website op je foto's te plaatsen. En ja, eraf halen kan altijd, dat kan bij elke fotograaf maar je kunt dat stukje fatsoen wel van de meeste mensen verwachten. 'Indien ik kwaad wil kan ik..' Vind ik niet echt een argument.

Let hierop. Maar compliment voor de belichting/kleuren hier is het wel een zwarte labrador. 

Maar kwalitatief zijn ze gewoon goed. Compositie is wel belangrijk, maar zeker niet zo moeilijk.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips en heel veel succes en plezier in de mooie wereld van fotografie!
Ersina schreef:Mooie foto's hoor! Maar is het nu echt nodig de foto's te verpesten met zoveel letters? Dat je een website erbij zet (kan ook in je beschrijving) en je naam voluit, sorry persoonlijk vind ik dit kinderlijk. Indien ik kwaad wil, kan ik de foto makkelijk van de site af plukken en de naam wegshoppen. Maar waarom zou ik? Een nut heeft het niet.
Sowieso houd ik niet van zwarte achtergronden (of kaders)maar een prachtige zwarte hond (foto 13) op een zwarte achtergrond, zegt wel iets over je fotokunst.
PFFF zo lijkt mijn feedback wel erg negatief. Zo bedoel ik het niet , want ik vond het mooie foto's en als dieren er glanzend op staan, vind ik het een feest om naar te kijken!

Ben blij dat mijn foto's er kwa kwaliteit goed uit zien 
Ersina schreef:Marit schreef:Ik vind bovenstaande reactie een beetje raar, eerlijk gezegd. Zoveel tekst is het niet. Het is normaal om je volledige naam en/of website op je foto's te plaatsen. En ja, eraf halen kan altijd, dat kan bij elke fotograaf maar je kunt dat stukje fatsoen wel van de meeste mensen verwachten. 'Indien ik kwaad wil kan ik..' Vind ik niet echt een argument.
Als TS zich niet kan vinden in mijn kritiek, staat het haar vrij daar niets mee te doen. Als je niet fotografeert voor je beroep vind ik persoonlijk 1 letter al te veel. Indien een fotograaf zichzelf kan onderscheiden door een speciale techniek van fotograferen te hanteren is een opschrift ook niet nodig. Een liefhebber van diens foto's herkent dan ook zonder letters wel wie de foto gemaakt heeft. (dit geldt bijvoorbeeld ook voor schilderijen)
Je volledige naam en website op een foto zetten is inderdaad bij Bokt normaal. Als ik foto's bekijk op Flickr kan ik me focussen op foto's zonder opschriften.
Dat men reclame wil maken begrijp ik. Ik hoop ook dat fotografen begrijpen dat het soms stoort. En bij je bericht schrijven wat je website is, kan toch ook?
ben het met saskiakefie eens qua commentaar en wat betreft de copyright: misschien kan je de letters iets minder dik maken? Zo valt het ook ietsjes minder op
ga zo door!