FK is er om fototechnisch commentaar te leveren. Dit staat ook duidelijk in de Bokt-regels. Het valt mij op dat dit de laatste tijd gewoon niet gedaan wordt en dat áls het gedaan wordt, de TS altijd wel een excuus heeft. Als je enkel wilt horen dat je de foto's mooi zijn dan moet je ze op Facebook plaatsen.
Overigens open ik een topic niet om te vertellen wat mij stoort, maar om een discussie te openen hoe andere Bokker hier over denken. Ik zou het dus ook op prijs stellen dat er gereageerd wordt op een manier dat er ook een discussie plaats kan vinden, en dat werkt niet door puberale opmerkingen te plaatsen 
Even een aantal quotes uit de regels van FK:
Citaat:
Mijn werk ziet er netjes uit!
4) Wanneer je foto's wilt plaatsen bedenk je dan goed of je foto's wel van voldoende kwaliteit zijn. Foto's met hele duidelijke pixel vorming, een veel te kleine resolutie, niet bedoelde onscherpte, verkeerd uitgevallen overbelichting/onderbelichting en andere zaken die er voor zorgen dat een foto onduidelijk en niet te beoordelen wordt, zijn niet [UK]/[FK] waardig. Wil je foto's plaatsen welke gemaakt zijn met een telefoon, houdt dan voorgaande punten in de gaten. Probeer hier elkaar ook op te wijzen, wanneer je dit voorbij ziet komen. Echter kunnen wij deze topics niet sluiten, maar een opmerking als gebruikers onder elkaar voor de toekomst kan prima!
Citaat:
Probeer te leren van commentaar en tips!
1) Wanneer je iets op de creatieve fora plaatst gaan andere gebruikers er van uit dat je graag iets wilt leren. Je kunt alleen leren wanneer je open staat voor commentaar. Probeer dus naar commentaar te luisteren. Wimpel commentaar niet af. Dat wekt de indruk dat je niet de intentie hebt om iets te leren van anderen.
Vertel naar aanleiding van een reactie bijvoorbeeld waarom je een bepaalde keuze in je werk hebt gemaakt, of geef een keer eerlijk toe dat je iets anders had kunnen doen waardoor je werk er beter uit ziet.
2) Probeer in je werk te groeien. Hiervoor zijn commentaren van anderen onmisbaar! Het is voor je zelf natuurlijk het mooiste wanneer er vordering te zien is naar aanleiding van gegeven commentaren.
3) Zie je dat iemand niet de moeite doet om zich open te stellen voor commentaar? Spreek elkaar er onderling op aan. Vraag bijvoorbeeld door of geef aan dat het de bedoeling om hier van elkaar iets te leren. Moderators zien daarnaast ook zeer graag TEM’s!
Citaat:
Reageren
1) Probeer te omschrijven waarom je iets mooi of juist niet mooi vindt. Reacties als ‘oooh wat mooi’ zijn leuk, maar hier zal niemand iets van kunnen leren. Zijn de details ver genoeg uitgewerkt? Spreken de kleuren je aan? Wat doet de lijnvoering met het totaalplaatje?
2) Probeer ook niet voor papegaai te spelen. Als de 9 mensen voor jou al hebben opgemerkt dat de auto in de achtergrond zonde is heeft de fotograaf het meestal wel door zonder dat jij het ook nog zegt.
3) De inhoud van [UK]/[FK] hebben jullie zelf in de hand. Vergeet niet dat deze fora er onder andere ook voor zijn om iets te leren en je een stap verder te ontwikkelen in de creativiteit of techniek. Wanneer je elkaar voorziet van tips en onderbouwd waarom iets wel of niet mooi is zal niet alleen de TS, maar iedereen die het bericht leest hier iets van leren. Houd de fora zélf op een hoog niveau en streef naar een gezellig, maar leerzaam forum.
4) Toon initiatief en motiveer elkaar om iets meer uitleg te geven bij een mening.