[FOTO] Mijn fotografie jaar! (USA, natuur, etc.)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

[FOTO] Mijn fotografie jaar! (USA, natuur, etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 15:41

Dit jaar heb ik voor het eerst écht serieuze platen gemaakt, en heb ik de foto's ook allemaal bewust genomen. Ik heb over de instellingen nagedacht, composities bedacht, etc. En het heeft resultaat :D Ik wilde graag mijn jaar in foto's laten zien, om een mooi overzicht te geven van mijn vooruitgang en gave dingen die ik dit jaar op de foto heb mogen zetten!

De eerste maanden van het jaar 2012 heb ik amper foto's gemaakt. Ik zat eind 2011, begin 2012 in een fotografie dip :') Ik vond dat ik niet goed genoeg was en had helemaal geen inspiratie meer waardoor ik bijna geen foto's meer maakte.

Maar toen kwam de lente! :D Ik ben altijd al een bloemetjes en bijtjes fotograaf geweest maar met mijn standaard lensje kwam ik daar niet zo ver mee. Ik besloot een telelens aan te schaffen, de beste beslissing in tijden :D

1.Afbeelding

Mijn telelens bracht zoveel nieuwe mogelijkheden dat ik weer helemaal zin had plaatjes te schieten. Zo heb ik mijn familie mee gesleurd naar de apenheul :D Het was een hele zonnige dag, en het was lastig fotograferen in de harde overgangen van zon naar schaduw.

2. Afbeelding

Ik ging kijken hoe dichtbij ik insecten kon krijgen.. Best dichtbij!

3. Afbeelding

Ik heb nog een fotoshootje gedaan met een vriendin en haar pony, mijn eerste paardenfoto's met m'n nieuwe lens.

4. Afbeelding

En toen was het eindelijk zo ver, ik zou de gaafste reis van mijn leven (tot nu toe.. 8-) ) gaan maken! We gingen naar Amerika! Daar heb ik natuurlijk los kunnen gaan qua fotografie. Het is een prachtig land met zoveel mooie landschappen.

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

De zomer was voorbij, het werd herfst.. Mijn verzorgpaard staat op een landgoed en het was daar zó mooi.

12. Afbeelding

En mijn eerste fotomeeting :):) Op het strand van IJmuiden met een ontzettend leuke groep heb ik de kans gekregen hele gave foto's te maken!

13. Afbeelding

In oktober ben ik aan de fotoacedemie in Amsterdam begonnen. Het is anders dan ik had verwacht, maar wel erg leuk. Ik krijg verschillende opdrachten die in een totaal andere stijl zijn dan ik normaal fotografeer. Dat is dus even wennen, erg lastig, maar vooral een hele grote uitdaging! Hier onder een paar foto's die ik voor opdrachten heb gemaakt.

14. Afbeelding

En dan werd het gister toch ineens winter :D Ik ben er vroeg op uit gegaan, voor het geval het de eerste en laatste sneeuw van dit jaar is.

15. Afbeelding

En dit was 2012 in foto's! Volgend jaar hoop ik nóg meer mooie foto's te maken, vooral mezelf te verbeteren in paarden foto's, en ik hoop een nieuw foto toestel te kunnen kopen.

Bedankt voor het kijken! _/-\o_

http://marithilarius.wix.com/mhilariusfotografie
Laatst bijgewerkt door Marit op 09-12-12 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes

Re: [FOTO] Mijn fotografie jaar! (USA, natuur, etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:47

Wat een prachtige foto's!
Die foto's uit Amerika zijn echt geweldig. Ben deze zomer zelf naar Canada geweest, maar de goede compositie/kleuren enz krijgen is zo ontzettend lastig. Jou wel gelukt, knap! +:)+

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:47

Mooi Marit!! Vooral je natuurfoto's zijn echt super gaaf! En die reisfoto's jaloers _/-\o_

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 15:48

Bedankt voor het nu al leuke commentaar! :D

Natuur is ook wat ik het liefste doe maar ik wil er echt voor waken dat ik me daar niet toe beperk.. Ik vind mijn paardenfoto's namelijk van totáál ander kwaliteit, veel slechter.. Ik probeer me nu wat meer daar op te richten omdat ik daar ook echt goed in wil worden.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:50

Wauw ik ben fan! :D

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:18

Waaaauw Marit! :oo Die in America zijn echt prachtig zeg! _O_
Jij hebt echt echt talent! En je logo is ook mooi! :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:20

Marit ik ben groot fan van jouw natuurfoto's! Prachtig en volgens mij zeg ik dat iedere keer weer.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:27

Oh heerlijk wat een bekende landschappen <3 Ook in de Antelope Canyon geweest zie ik? hebben jullie het droog gehouden? :+ Mono Lake vind ik ook nog steeds prachtig... en de Horse shoe bend <3 Herleef heel mijn vakantie van 2010 weer, waar bij jij allemaal geweest? :D Heel mooi vastgelegd! Je macro plaatjes mogen er ook zeker wezen en je opdracht van de fotoacademie vind ik ook erg sprekend :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 16:29

Haha heerlijk hé! Wij hebben het droog gehouden, godzijdank :') Anders kon het erg gevaarlijk worden heb ik gehoord. Die van Mono Lake hangt nu bij ons in de gang, en de Horse shoe bend in de kamer :D

De opdrachten van de foto acedemie stoei ik nog elke keer mee.. :P Maar het gaat steeds beter, haha.

Goof schreef:
Marit ik ben groot fan van jouw natuurfoto's! Prachtig en volgens mij zeg ik dat iedere keer weer.

Dankje voor dit super compliment! *\o/*

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:34

Gave foto's!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:34

Ja mijn dag Antelope Canyon staat me nog goed bij.. hadden zelfs het Algemeen Dagblad gehaald toen :+
Maar wel mooi dat jullie het hebben droog gehouden! Amerika blijft prachtig! Ik zou ook heel het huis er mee vol kunnen hangen haha :) Had jij ook zo'n moeite om de Horse shoe bend er helemaal op te krijgen? mijn 18mm redde het toen nét niet :P had mijn 15mm toen nog niet helaas haha :P

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 16:39

Deze foto bestaat uit 4 verschillende foto's :P Ik heb hem ook met 18 mm geprobeert maar ging inderdaad nét niet :') Dus ik heb er 4 aan elkaar geplakt haha.

Maar stonden jullie onder water dan? :oo

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:40

Wauw marit jou landschap foto's _/-\o_ En was inderdaad een leuk groepje in ijmuiden :)) En ik zie je vaak weer in meetingtopics dus wat betreft je voornemen om beter te worden met paardenfoto's moet goedkomen!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 17:46

Ik hoop het! Heb nu de smaak te pakken qua meetings haha.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:01

Marit schreef:
Deze foto bestaat uit 4 verschillende foto's :P Ik heb hem ook met 18 mm geprobeert maar ging inderdaad nét niet :') Dus ik heb er 4 aan elkaar geplakt haha.

Maar stonden jullie onder water dan? :oo

Had ik uiteindelijk ook moeten doen ja haha zijn bij mij ook 4 foto's geworden :)

Ja het was boven in de bergen gaan regenen en wij hadden om 12 uur de tour in de upper antelope canyon, we zijn de kloof doorgelopen met de gids en toen mochten we of daar nog even kijken of rustig teruglopen, wij besloten om nog even bij de "uitgang" te blijven en toen kwam er een modderstroom aan, eerst niet veel maar ineens een aardige golf, van de gidsen moest iedereen weer snel terug de kloof in en naar de trucks maar wij hadden daar geen tijd meer voor dus moesten op de rotsen langs de kant klimmen. Mijn moeder heeft toen nog 1,5 uur vastgezeten op een rots samen met een aantal anderen, toen de modderstroom minder was geworden konden ze pas weer oversteken. Maar dat was niet eens het ergste.. Voor ons ogen werd een moeder met haar zoon meegesleurd en gingen kopje onder in de modderstroom de kloof in en zo nog veel anderen, wij moesten ons maar afvragen of ze het wel overleefden.. Gelukkig is iedereen er op een paar flinke schaafwonden en een grote schok er goed afgekomen.. zo maar even om een lang verhaal even heel kort te houden haha, als je de details wil weten kan ik je beter even pben anders zit je topic vol haha _O-

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 19:06

Woooow wat heftig! De gidsen hadden wel verteld wat er kon gebeuren, maar daar deden we een beetje lacherig over. Maar jeetje als het je echt gebeurd is het wel even wat anders.. Bij ons was het heeeel heet en al vrij lang geen regen meer gevallen dus geen gevaar gelukkig. Maar nou, wel een avontuur :')

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:08

Wauw, wauw, wauw. Wat maak jij onwijs gave foto's zeg, vooral alle natuurfoto's vind ik echt heel gaaf!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 19:21

Dankjewel! Hoop dat ik volgend jaar een topic kan maken waarbij m'n paarden foto's net zo goed zijn :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:14

Foto 10! Prachtig!!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 10:10

Dankjewel! Was onwijs lastig fotograferen, met m'n body zie je de ruis al met ISO200 en ik moest heel hoog gaan zitten. Zeker een uitdaging :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:14

ik ben echt zo jaloers op je roundtrip in Amerika! <3 prachtige foto's!

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:36

wauw hele mooie foto's zeg! vooral die van Amerika :j

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:38

Wauw meis, wat een prachtige foto's!
En ik vind je logo echt ontzettend mooi! :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 21:44

Dankjeweeeel! <3 Binnenkort ben jij hier misschien wel zwevend te bewonderen, hihi.