[FOTO] Ogen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Liekelianne

[FOTO] Ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 22:22

hallo! ik zal me even voorstellen, ik ben Lieke en ik ben sinds kort toch wel wat serieuzer gaan fotograferen..
nou vond ik foto's van paarden ogen altijd zo cliché.. maar ik heb gemerkt dat het mij toch wel trekt
ik probeer zo veel mogelijk uit qua aanzichten, composities en kleuren
ik heb nu een kleine verzameling van 'ogen' en ik wilde ze graag met jullie delen.
opbouwend commentaar heb ik heel graag! ik ben ook nog maar een amateur!

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding

bij foto 4 tot en met 8 was ik echt aan t zoeken naar de 'juiste' compositie
wat vinden jullie er van?
en wat vinden jullie eigenlijk van het idee om ogen op de foto te zetten?

bedankt voor het kijken!

ilsexxx

Re: [FOTO] Ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 07:45

Ik vind ze erg mooi, leuke ideeen ook om ze zo van onderen te nemen. Ik vind ze wel echt te donker. Nu lijkt het oog 1 groot zwart gat, terwijl een ooh altijd zo mooi en bijzonder is qua kleuren en dieptes. Probeer dit ook terug te krijgen in de fotos en ze dus wat lichter te maken.
Verder erg leuk hoor!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:12

Eens met Ilse.
je vindt paardenogen bijzonder, maar op de foto's zijn ze nergens goed terug te zien. Het oog valt heel erg weg in de foto en is alleen een donkere vlek. Jammer.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:39

eigenlijk vind ik alleen foto 3 bijzonder. Veel ideen met paardenogen zijn natuurlijk ook al gedaan. Juist daarom spreekt nummer 3 mij aan, alleen jammer dat er verder geen licht in valt of iets. Probeer misschien eens een keer iets met de verschillende uitdrukkingen van een paard. Zo kan een vriendelijk oog heel anders ''ogen'' dan een opengesperd oog. Geeft weer andere opties ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:20

Probeer het licht goed te vangen in het oog.
Dus zorg dat het oog niet in de schaduw valt en daardoor te donker wordt. Draai het paard eventueel een stukje, zodat het oog ligt vangt. Liefst zelfs een zon-reflectie in het oog.

Met foto 4 is iets heel erg mis gegaan.
Alsof er 90% compressie op de foto zit ofzo...

Als je ogen het onderwerp van je foto maakt, zorg dan ook dat ze het eerste zijn waar je oog op valt als je naar de foto kijkt. Plaats het paardenoog daarom op een logische, opvallende plek in de foto. En zorg voor weinig storende elementen (zoals oornetjes enzo) die kunnen afleiden.