hoi ik heb 6 verzorgpaarden en ik wilde voor de verjaardag van de eigenaresse een paar leuke foto's maken die laten uitprinten en ze dan inlijsten als verjaardagscadeautje maar hoe kan je leuke foto's maken (ja, ik beschik over een goede camera en ruimte: loop zo het bos in, en er is een heel stuk land) maar wat zijn nou zeker nu in de herfst leuke houdingen of plekken om foto's te maken ?
Ik zal zeggen, bestudeer vooral foto's van andere (goede dan wel) fotografen, zo haal je je ideeën op en zie je wat leuke compositie's zijn.
Xjewillemijn
Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-12 19:49
XiiaaooNaa schreef:
Ik zal zeggen, bestudeer vooral foto's van andere (goede dan wel) fotografen, zo haal je je ideeën op en zie je wat leuke compositie's zijn.
oke dankje, het probleem is ook dat ik het in me eentje moet doen wat het blijft een verrassing, naar het bos gaan gaat wel maar om spring foto's en 'lastige' foto's te maken gaat hem ws niet lukken
Goed naar andere foto's die je mooi vind kijken, wat vind je er mooi aan? En dat na proberen te maken.
Wat ik je ook zier kan aanraden, is op je knieën gaan, zo lijkt je paard beter en krijg je mooiere foto's/ Ook belangrijk is is dat het oog scherp en zicht baar is (dus niet verstopt achter een voorpluk )
Ook is de zon heel erg belangrijk, je foot;s worden veel beter als de zon schijnt. Waar je wel mee op moet passen is dat je niet te harde schaduwen krijgt, dus als ik jouw was zou ik de zon in de rug houden. Ook moet je je witbalans op je camera, als je warme foto's wilt, op schaduw/bewolkt zetten. Dan worden je foto's iets warmer van kleur
En ik zou het ook bij portret houden, los of spring lukt nooit in je eentje
Veel succes!
(Je kan natuurlijk ook even kijken of er iemand met ervaring in de buurt woont die voor weinig wat foto's wil maken)
Wat Sanne zegt dat ook! Wist niet of je dat bedoelde maar idd dat ook!
Belangrijk: zet je paard als je die bijv. voor een boom wil hebben, niet pal ervoor, maar 3 meter ervoor! Zo krijg je een mooiere scherptediepte!
Titineee
Geplaatst: 13-11-12 19:54
Een portretfoto moet lukken, als de paardjes netjes stil kunnen blijven staan, houd je gewoon zelf het halstertouw nog vast (wel een lange zodat het touw niet strak staat). Je doet een paar stappen achteruit, speelt een hinnikje af met je telefoon zodat ze jou richting op kijken en je klikt 3x Of misschien is dat geluidje afspelen al niet eens nodig!
Het paard mooi poetsen, mooi halster om! En dan zorgen dat de achtergrond mooi is (niet rommelig), het licht goed is en het paard mooi scherp er op staat!