[FOTO] Herfstkleuren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

[FOTO] Herfstkleuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 11:31

Hallo!

Van de week heb ik 2 foto's gemaakt van mijn kat die op een paaltje zat. Vind zelf de foto's wel redelijk geslaagd maar zoek tips voor mijn verdere fotografie.
De kat kijkt niet even vrolijk, maar zo kijkt hij eigenlijk altijd. Was allang blij dat hij bleef zitten want normaal springt hij altijd direct op schoot haha.
Kwaliteit zal wat minder zijn door het verkleinen en uploaden.
Heb de tip al meegekregen om in RAW te gaan fotograferen. Heb dit ookal op mn camera ingesteld :)

1.
Afbeelding

2.

Afbeelding

Ik hoop op bruikbare tips en geen afgekraak want daar leer ik niks van..

Goof

Re: [FOTO] Herfstkleuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:38

Ik vind vooral de 2e erg gaaf. Je kat steekt lekker af tegen de herfstkleuren op de achtergrond. Kat is ook netjes scherp. Je zou iets meer kunnen spelen met de compositie, nu staat op beide foto's je onderwerp precies in het midden, dat maakt de foto's minder spannend.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:36

Ik vind persoonlijk 1 gaaf. Juist omdat ie zo centraal staat dat er niets 'afleidend' is. Voor foto 2 ben ik het wel met Goof eens.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:56

Ik ga mee met bovenstaande. Wat een kleur sensatie en contrast!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 16:33

Bedankt!
Ja ik ga met jullie mee qua composities, had hier iets meer mee kunnen spelen maar de achtergrond was eigenlijk nog maar een klein stukje zoals deze kleuren. De bomen zijn al voor de helft kaal en dit was echt nog goed bebladerd, de rest van wat ik als achtergrond kon gebruiken was een beetje kaal. Vond dat iets minder dus dan maar een 'makkelijke' compositie :)

@EquiPhoto
Wat een leuke fotografie naam! Ik ben eigenlijk net begonnen met een naam aan mijn paardenfotografie te geven, ik heb voor EquiFocus gekozen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 15:28

Nog meer tips? (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:33

Ik vind ze gaaf! Persoonlijk had ik bij de tweede de achtergrond liever wat waziger gezien, de blaadjes leiden af van de kat en ik vind het te druk kijken. De kleuren zijn wel heel tof! :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 08:59

Dankje! Ja ik vind de tweede achtergrond ook net té eigenlijk, maar toch stoort het mij niet echt heel erg. Was ook meer een schot, kat zit leuk, misschien komt er een leuke foto uit dus gewoon doen! De eerste was meer over nagedacht zegmaar haha :P

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:43

Erg mooi gelukt! De kat is mooi scherp en springt er echt uit. Ik vind alleen bij de 2de de compositie beetje 'saai' het houd me niet zo lang vast als de 1ste!
Maar erg goed gelukt!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 13:16

Dankje!
Ja compositie had mooier gekunt, ik vind alleen de kat wel leuk zitten, beetje trots zegmaar ook met zn staartje ineen leuke krul aan het eind.
Komt ook omdat het echt mn vriendje is dus ik echt (L) oogjes naar m kijk :P

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:22

Erg mooie foto's. Vind 1 het leukst, 2 ook erg mooi alleen had er onderin iets meer ruimte gemogen. Maar zeker al een goed begin!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 14:50

Bedankt! Bij de tweede had meer gemogen aan de onder kant maar ik vond de paal waar hij op zit niet heel erg mooi. Is wat groenig enzo, dus vond dat storend vandaar dat ik dat er maar af heb gelaten maar ik snap je punt!