[FOTO] Eerste 'echte' mensen fotoshoot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nooor_

[FOTO] Eerste 'echte' mensen fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 22:06

Hallo!
Zoals in de titel al staat was dit mn eerste echt fotoshoot met een mens. Hiervoor heb ik al wel eens iets met een vvriendin geschoten maar dat kon je niet echt een fotoshoot noemen.
Dit meisje heeft ook echt ambities om model te worden en dus waren voor haar de foto's ook handig voor in haar portfolio.
Ik plaats (nog) maar 1 foto omdat ik nog geen tijd heb gehad en het aardig druk heb met school.
De foto:
Afbeelding

Gemaakt met een Canon EOS 1000D en een Canon 55-250 mm IS lens.

Groetjes, Noor

Ojajoh

Re: [FOTO] Eerste 'echte' mensen fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:13

Ten eerste is het vrij irritant dat hij niet gedraaid is, dit is lastig kijken
Dan is het een mooie model en de foto redelijk ok
Maar heel saai, de kleuren kunnen mooier, en het model kan een veel betere pose aan nemen

Als je voor je portfolio foto's wil moet je wel laten zien wat je in huis heb

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 08:11

Hij is bij mij wel rechtop (;
Bedankt voor de tips

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:27

Hier is hij ook rechtop (?)
Het is op zich een nette foto, alleen is de kleding wat het model aan heeft niet erg bijzonder. Net zoals de foto, waardoor ik het niet geschikt vind voor de portfolio voor een model. :)
De positie had ook wat gewaagder gekund :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:10

Scherpstelling is opzich goed. Ik zou volgende keer een iets mooiere achtergrond kiezen dan die brandnetels. Het model zou zich ook wat meer in sfeer kunnen kleden en ik vind hem ook iets te geposeerd.
Wel een leuke meid :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:15

Leuke eerste keer. Niet echt geschikt al voor een portfolio, ik krijg vooral een associatie met een verlegen meiske dat een pauze neemt tijdens een herfst wandeling. Ik sluit me aan bij mijn voorgangers, denk na over kleding, houding (ze zit dubbel gesloten dat oogt heel schuchter/verlegen) achtergrond en styling!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:29

ik vind de foto niet zo heel bijzonder, meer een soort leuk kiekje tussen een wandeling door.
ik zou de foto ook niet voor haar portfolio gebruiken omdat ze hier heel erg ineengedoken zit, terwijl je juist goed jezelf moet laten zien, dus ze moet dan haar lengte gebruiken en een goede houding aannemen die haar er mooi en goed laat uitkomen en die interessant is voor de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:48

Ik vind t een hele mooie foto Noor! Qua juiste instellingen en compositie vind ik je echt vooruit gegaan! Inderdaad kan je het hier en daar nog wat spannender maken, maar zeker als je het vergelijkt met kortgeleden ga je echt hard!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 23:04

Bedankt allemaal!
Deze foto zelf is ook niet persee voor in haar portfolio en we hebben veel verschillende dingem gedaan dus er zal vast iets tussen zitten dat wél voor haar geschikt is ook.
Ik ben ook van plan vaker met mensen te werken dus hoop daar ook beter mee te worden (: dit meisje zal ook zeker nog eens langskomen.