[FOTO] Schoolopdracht fotografie: 'Oktober'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Niniee

[FOTO] Schoolopdracht fotografie: 'Oktober'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 11:41

Hoi!

Voor mijn opleiding kregen we de opdracht een serie te maken van voorafgaande fotografieopdrachten, namelijk contrast, beweging en perspectief, herhaling, structuur en ritme.
Dit is mijn serie geworden. Het thema dat ik eraan gekoppeld heb is het grauwe weer dat oktober met zich meebrengt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De reacties die ik op school heb gekregen, sloten goed aan bij wat ik wilde uitdrukken. Namelijk een beetje een grauw, melancholisch en mysterieus gevoel. Dus ik ben benieuwd naar jullie reacties en gevoel bij deze serie.

Bedankt voor het kijken! :)

Britt1

Re: [FOTO] Schoolopdracht fotografie: 'Oktober'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:37

Ze zijn allemaal onscherp, is dat ook je bedoeling?
Ik persoonlijk voel niets bij deze foto's.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:11

Ik sluit me aan bij britt, ik voel helemaal niets bij deze foto's.
Allemaal onscherp, met ruis, foto 2 is veel te donker en op 3 heb ik geen idee wat ik moet zien.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:19

Tsja ik weet niet, de eerste is leuk maar voor een gewone foto.. Dan de 2de ik zie de bushokjes maar verder vind ik het gewoon donker en valt er niet veel te zien. De 3e kan ik niet uit opmaken wat het moet zijn, en dan zou ik de 4e nog het best gelukt vinden! Maar gewoon lekker blijven oefenen!

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 17:39

Ik snap jullie reacties, omdat het heel andere foto's zijn dan hier normaal worden geplaatst. Maar het gaat er niet om dat de foto's mooi zijn, maar dat ze goed zijn, dus dat het de aandacht trekt en dat het interessante foto's zijn. Als ik deze foto's had gemaakt voor een fotoshoot van een klant, had ik deze nooit geselecteerd. Ik heb geëxperimenteerd met m'n camera en had niet als doel mooie foto's te maken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:42

Oeh, oktober is een prachtige maand voor fotografie.
Wat is het een na laatste?

Die straatfoto: gooi je diafragma dicht en stel je sluitertijd lang in (statief!).

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 17:48

Het één na laatste is het oor van m'n paard, in de regen. :)
En een statief was niet bij handen op dat moment, en ik denk dat je de ISO waarde bedoelt?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:01

Niniee schreef:
Ik snap jullie reacties, omdat het heel andere foto's zijn dan hier normaal worden geplaatst. Maar het gaat er niet om dat de foto's mooi zijn, maar dat ze goed zijn, dus dat het de aandacht trekt en dat het interessante foto's zijn. Als ik deze foto's had gemaakt voor een fotoshoot van een klant, had ik deze nooit geselecteerd. Ik heb geëxperimenteerd met m'n camera en had niet als doel mooie foto's te maken.

En zo heb ik ook geoordeeld en ik vind het dus geen goede foto's om de punten die ik hierboven ook al aangaf ;)
De foto's trekken de aandacht niet en zijn in mijn ogen ook niet interessant.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:21

Mijn persoonlijke mening is dat het geen geheel vormt. Al die foto's waren misschien super geweest als enkele (vage, sobere) foto in een serie, maar niet bij elkaar.
Iedere foto zegt ook eigenlijk hetzelfde, wil je een sfeerbeeld creëren is het boeiender als je vier foto's hebt die allemaal een ander aspect laten zien van wat jij als geheel wilt laten zien.