Foto's per post versturen.. ideale verpakking?!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babette

Foto's per post versturen.. ideale verpakking?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 14:18

Hallo Allemaal,

Ik hoop hier wat tips te kunnen krijgen voor wbt het verzenden van foto's per post.

Helaas is mijn laatste verzending dubbel gevouwen aangekomen bij de ontvanger.
Uiteraard had ik op de volledig kartonnen enveloppe vermeld NIET VOUWEN.
Het ging om een A4 formaat, ik baal natuurlijk stevig maar om dit probleem in de toekomst
te kunnen voorkomen hoop ik op de gouden tip :D

Alvast bedankt :)

Faelivrin

Re: Foto's per post versturen.. ideale verpakking?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:21

Dit soort dingen voorkom je helaas niet, heb ook al alles geprobeerd maar je ontkomt er niet aan. Enige oplossing zou zijn als pakket versturen, maar dat maakt het allemaal weer zo duur voor de klant. Dus maar voor lief nemen dat het soms fout gaat. ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:22

Als het met een kartonnen envelop al mis gaat, is het hoofdstuk 'envelop' daarmee dus afgesloten denk ik. Dan moet je gaan denken aan pakketpost (te duur) of alleen nog maar digitaal versturen. Of op usbstick in een envelop.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:25

grote enveloppe pakken, een kartonnen doos verknippen en je foto´s tussen de twee kartonnen leggen, he hele handeltje ind e enveloppe schuiven. Geeft meer stevigheid dan alleen een `kartonne`enveloppe.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 14:27

Ja dat is dus het meest rare Sans6, het was echt van dik karton, waarmee ook dozen gemaakt worden.
Vind het dan ook heel bizar dat dit toch gevouwen bleek te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:29

Ervaring leert dat stickers met "niet vouwen" en "breekbaar" juist leiden tot vouwen en gebroken dingen. :j

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:33

De brievenbus-dozen. Die zijn iets grote dan A4, platte doosjes.
Foto's eerst in envelop, envelop in het doosje en klaar is Kees :)

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 14:33

Thanks Liesje, ik ga eens zoeken naar deze dozen!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:36

Jans schreef:
Ervaring leert dat stickers met "niet vouwen" en "breekbaar" juist leiden tot vouwen en gebroken dingen. :j

Dat is niet waar, "breekbaar" hoort gewoon niet in een envelop. Ook niet in ren zogenaamd stevige kartonnen envelop. Posttassen worden gestapeld, en de kans dat iets breekbaars op zo'n manier geplet wordt er kapot gaat is gewoon te groot. Verzenden is altijd op eigen risico wanneer je het via de normale post doet. Net als foto's in enveloppen. Grote kant dat die envelop het niet helemaal overleefd als hij gebundeld wordt samen met alleen maar kleine enveloppen terwijl je foto's in een A4 envelop zitten. Want kartonnen achterkant of niet; het gaat dubbel dankzij het elastiek wat eromheen gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:38

Heb het niet specifiek over enveloppen, maar ook stickers op pakjes met daarop breekbaar. Met pakjes wordt naar hartelust gegooid op de sorteerstations, of bij luchtpost bijvoorbeeld. Ook de reden waarom ik liever zelf niks breekbaars meeneem, als je ziet hoe ze met andermans spullen omgaan.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 14:41

Maar wanneer het in een brievebus doosje gaat zal ik deze ook op moeten vullen met iets. Anders is het ook nog snel geknakt denk ik!?

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:20

Ik ontving pas een a4 formaat envelop van karton met een grote sticker met dikke letters NIET VOUWEN van profotonet...en wat denk je...1x dubbel gevouwen. Ontkom je niet aan denk ik en idd zoals femke zegt dan pakketpost.

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:14

Foto tussen piepschuim doen maar wel dun genoeg dat het door de brievenbus pakt, zoals je het hebt bij fotolijstjes.
Foto buigt sowieso niet en je kan het niet makkelijk vouwen, werkt hier áltijd goed :))

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 00:13

Soophia schreef:
Maar wanneer het in een brievebus doosje gaat zal ik deze ook op moeten vullen met iets. Anders is het ook nog snel geknakt denk ik!?

Nee dat hoeft in feite niet want dat doosje wordt niet bij de bundel gedaan maar naast de postbundels in de tas gezet, en soms alsbhet er te veel tegelijk zijn (bij 3 doosjes of meer) krijgen ze gewoon een eigen tas. Die doosjes zien er altijd piekfijn uit :) daar gaat echt niets mee mis. Maar anders doe je er gewoon een deel van een oude krant in. Wel tegen de achterkant van de foto of een stuk karton tussen foto en krant ivm de inkt.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 00:18

PKfoto schreef:
Ik ontving pas een a4 formaat envelop van karton met een grote sticker met dikke letters NIET VOUWEN van profotonet...en wat denk je...1x dubbel gevouwen. Ontkom je niet aan denk ik en idd zoals femke zegt dan pakketpost.

Je ontkomt er inderdaad niet aan. Ik kom ook vaak tijdens mijn werk enveloppen tegen waar dan een sticker op zit met niet vouwen, maar doordat er bundels gemaakt worden met elastiek trekt het toch vaak krom.. Zeker op woensdag en vrijdag, als er weinig post is en de bundels kleiner zijn. Als zo'n grote envelop bij alleen maar kleintjes zit dan gaat het geheid mis, maar het kan gewoon niet anders. Als postbezorger denk ik dan altijd waarom doe je dit in vredesnaam in die bundel en niet apart aan de zijkant van de tas zoals die doosjes, maarja.. wie ben ik? :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:27

Houten plaatje in de envelop schuiven? Kan die niet meer gevouwen worden. Alleen is misschien wel wat duur :+