Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
SplashIsLief schreef:Ik vond het erg leuk en leerzaam. De link van mijn notulen volgt nog
Wt ik wel lastig vind is het bepalen van de prijs. Als je achter de kwaliteit staat en achter je product dan kun je wat vragen. Mja als je dat vertrouwen niet hebt?
Met gratis shoots verpest je uiteindelijk ook de markt.
misschien toch maar eens beter over na gaan denken.Mitxa schreef:Dat probleem herken ik wel, gewoon veel topics bekijken waarbij ze gratis fotoshoots aanbieden of tegen geringe tarieven 100en foto's weggeven daar krijg je vanzelf zelfvertrouwen van![]()
En je krijgt ook vast wel complimenten van klanten? Of misschien dat er al ergens foto's van je in bladen/tijdschriften/kranten staan? Die staan daar ook niet zomaar.
Onderhandelen is nog wel iets wat ik mezelf echt beter moet gaan aanleren.
Maar als ik naar een aantal goede fotografen op bokt kijk dan denk ik, eh.. daar kan ik nog lang niet aan tippen.
) SplashIsLief schreef:Mitxa schreef:Dat probleem herken ik wel, gewoon veel topics bekijken waarbij ze gratis fotoshoots aanbieden of tegen geringe tarieven 100en foto's weggeven daar krijg je vanzelf zelfvertrouwen van![]()
En je krijgt ook vast wel complimenten van klanten? Of misschien dat er al ergens foto's van je in bladen/tijdschriften/kranten staan? Die staan daar ook niet zomaar.
Dat klopt in sommige gevallen zeer zekerMaar als ik naar een aantal goede fotografen op bokt kijk dan denk ik, eh.. daar kan ik nog lang niet aan tippen.
Ik krijg zeker wel complimenten, weinig echt voor mensen gedaan nog behalve een paar "professionele" klussen (huh? Ja binnen de wielerwereld voornamelijk). Maar toch... Ik blijf het lastig vinden om achter mijn werk te staan omdat ik nog zoveel verbeter punten zie en vaak teleurgesteld ben in mijn eigen werk. (Terwijl de ontvangers dan heel blij zijn)
daar heb ik ook nog wel eens flinke moeite mee om ECHT achter je werk te staan.
"
deze avond heeft me daarin wel wat meer inzichten gegeven. SplashIsLief schreef:Mitxa schreef:Dat probleem herken ik wel, gewoon veel topics bekijken waarbij ze gratis fotoshoots aanbieden of tegen geringe tarieven 100en foto's weggeven daar krijg je vanzelf zelfvertrouwen van![]()
Dat klopt in sommige gevallen zeer zekerMaar als ik naar een aantal goede fotografen op bokt kijk dan denk ik, eh.. daar kan ik nog lang niet aan tippen.
Ik krijg zeker wel complimenten, weinig echt voor mensen gedaan nog behalve een paar "professionele" klussen (huh? Ja binnen de wielerwereld voornamelijk). Maar toch... Ik blijf het lastig vinden om achter mijn werk te staan omdat ik nog zoveel verbeter punten zie en vaak teleurgesteld ben in mijn eigen werk. (Terwijl de ontvangers dan heel blij zijn)
. Zo heb ik enorm veel respect voor Lisa (ik lees en kijk zo nu en dan diverse topics mee waar ik wel eens foto's van haar voorbij zie komen ), wat zij in die paar jaar dat ze maar bezig is bereikt heeft 
(is natuurlijk al heel vaak gevoerd op bokt).
dus dat komt er vast en zeker!
Wel jammer dat de nadruk lag op persfotografie en opdrachten voor bladen, terwijl het grootste deel van de aanwezige fotografen zich vooral bezighoudt met particuliere fotoshoots en evenementfotografie. Had het wel leuk gevonden daar wat meer informatie over te krijgen.