Hondenfotografie, workshops, boeken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Hondenfotografie, workshops, boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 18:36

:wave:

Ik wil mij meer gaan richten op hondenfotografie, het enige probleem is, dat ik vaak bewegingsonscherpte heb.
Binnenkort hoop ik de Canon 650D in bezit te hebben en wil me dan echt beter gaan verdiepen. Rijdende of rondgalloperende
paarden zijn het probleem (meestal) niet, maar honden gaan me net te snel. Momenteel heb ik een 400D, maar deze
is nodig aan vervanging toe. Vandaar dat de 650D op mn verlanglijstje staat, en dat vind ik een mooi moment me meer
te verdiepen.

Ik vroeg me af of er misschien hondenfotografie workshops zijn? Ik weet dat Hypofocus/Kynofocus workshops geef, maar ik
wil me meer richten op buiten ipv studio en helaas ben ik maar een arme student en heb ik voor de 650D al lang moeten sparen ;)
De workshops van Kynofocus zijn me dan ook een beetje boven t budget, voorlopig teminste.
En boeken, folders, bladen met informatie over hondenfotografie zijn ook meer dan welkom!

Alvastbedankt!

Rennie89

Re: Hondenfotografie, workshops, boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:38

tjah, wat is je budget? Ik zou je wel willen helpen met alles, uitleggen wat de handigste instellingen zijn, waar je rekening mee moet houden enzovoort :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 19:04

Dat lijkt me super! :D geef maar aan wat je in gedachte hebt! Lijkt me erg leuk, vind je foto's heel gaaf, je paarden en honden trouwens
Via pb kan natuurlijk ook. Zal niet nu meteen zijn, misschien zelfs pas over 4 maanden (wanneer ik klaar ben met stage). In ieder geval pas als
ik mn 650D heb ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:08

Het boek van Femke (paardenfotografieboek) is in principe voor paarden bedoelt, maar voor honden (buitenfotografie, portret en actie) kun je ook een boel tips eruit halen. Ik heb er in ieder geval wel aardige dingen uit gehaald die zowel voor een paard als hond gebruikt kunnen worden.

Verder zou je bijvoorbeeld op www.zoom.nl kunnen kijken bij hondenfoto's, door gewoonweg te kijken naar de foto, de exif-gegevens en commentaar heb ik zelf ook enorm veel geleerd.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:09

En veel oefenen op honden. Spelen met je instellingen dan kom je ook al een heel eind.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 19:11

Het boek van Hypofocus heb ik hier ook staan :j

De zoom is idd ook een goede tip, dankje!

Oefenen doe ik wel, zeker op mn eigen twee Doggen.
Mag je eigenlijk honden van onbekende zomaar op de foto zetten? Dat je bijv. naar het bos gaat?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:16

Wel eens gedaan hoor, wel netjes gevraagd natuurlijk. Vervolgens emailadressen uitgewisseld en dan kregen ze de foto's van mij voor niets via de email.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:57

Je mag honden van anderen gewoon fotograferen, honden hebben geen portretrecht of zoiets. Ondanks dat het gewoon toegestaan is en baasjes geen poot hebben om op te staan, zullen baasjes het doorgaans overigens wel fijn vinden als je het even vraagt en ze evt wat foto's toestuurt ;)

VWB je problemen met bewegingsonscherpte, wat je natuurlijk ook altijd kunt doen is eens een topic posten op FK met daarin enkele voorbeelden en concreet de vraag hoe dit te verbeteren.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 17:50

Dankjullie, dat onthoud ik!

Dat is idd wel een idee Nouks, maar heb weleens een topic geopend bij FK en dat viel wat tegen. Vandaar dat ik dat niet zo snel meer doe eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:03

Als je gericht om tips vraagt bij een probleem en dat illustreert zijn er vast mensen die je gericht kunnen adviseren. Ik sta daar in ieder geval best voor open :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:21

Ook de hondenfotografie is een aardig verzadigde markt ;)

Verder raad ik www.bonfoto.nl aan voor workshops. Zij maakt werkelijk prachtige foto's en geeft goede workshops :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 18:05

Wat bedoel je daar mee Machie?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:57

Dat je wel heel bijzondere foto's moet maken wil je nog geld verdienen in de hondenfotografie. Er zijn zoveel mensen die honden op de foto zetten :)

Ohw, en over bewegingsonscherpte, met welke sluitertijden maak je de foto's?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 19:10

Tja, ook nergens gezegt dat ik er geld mee wil verdienen ;) Wil gewoon voor mn plezier honden fotograferen en daarin wel groeien.
Er iets aan verdienen zou leuk zijn, maar ik weet ook wel dat ik ik voorlopig nog niet (veel) kan vragen.

Ik ga zometeen even een topic maken bij FK.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 19:27

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:46

Loiz schreef:
Tja, ook nergens gezegt dat ik er geld mee wil verdienen ;) Wil gewoon voor mn plezier honden fotograferen en daarin wel groeien.
Er iets aan verdienen zou leuk zijn, maar ik weet ook wel dat ik ik voorlopig nog niet (veel) kan vragen.

Ik ga zometeen even een topic maken bij FK.

Ah ok vandaar!
Ik begreep je verkeerd ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 19:47

Even verder gekeken, maar snap je opmerking niet helemaal tegenover jezelf? Neem iig aan dat jij betaald honden fotografeerd?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:53

Loiz schreef:
Even verder gekeken, maar snap je opmerking niet helemaal tegenover jezelf? Neem iig aan dat jij betaald honden fotografeerd?

Nee hoor, ik maak alleen voor de fun foto's :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:55

Ik heb je wat tips gegeven in je fototopic, maar de grootste tip die ik heb is: oefenen oefenen oefenen :D iedereen begint onderaan en wordt steeds beter (: