[FOTO] I think i'm going to die..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

[FOTO] I think i'm going to die..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 17:42

Afbeelding

Afbeelding

Dit was een school opdracht en ik vroeg me af of jullie nog verbeter punten hadden.
Het was gekoppeld aan een verslag over een fotograaf en mijn fotograaf was Eugene Richards.
Vandaar dat het geen vrolijke foto's werden, want Eugene Richards' foto's zijn rond uit schokkend.
Mijn bedoeling was dan ook om te proberen licht schokkende foto's te maken alleen
we kwamen er achter dat dat verschrikkelijk lastig was.
.

Nightingale

Re: [FOTO] I think i'm going to die..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:40

Wow, wat een gruwelijke foto's... Dat is even het beste woord dat ik ervoor kan vinden.

Gigantische sfeer breng je over, beangstigend bijna. De eerste vind ik het sterkst, die blik is echt heel goed gedaan, zeker in combinatie met de nabewerking. De tweede foto is (op mijn beeldscherm) net iets té rood, dat is jammer. Maar al met al heel geslaagd!

Benieuwd: heb je hier ook een cijfer voor gehad? :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:45

De eerste vind ik wel mooi mar 2e vind ik niks. Als iemand echt dood wil zal die verticaal snijden en niet horizontaal.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:16

lifaya schreef:
De eerste vind ik wel mooi mar 2e vind ik niks. Als iemand echt dood wil zal die verticaal snijden en niet horizontaal.

Kregen wij dus als tip van onze geschiedenis leraar :')

Waw, enorme sfeer..

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:19

1e vind ik erg mooi,
2e wat minder, denk ook dat het komt door de kleuren, omdat het rood en zwart is, en het mes juist wat ''feller'' is..

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 20:09

Dank jullie wel! Bij de tweede zat ik inderdaad ook wat te twijfelen, misschien is hij mooier in Z/W.
Het was alleen moeilijk het "bloed" realistisch te krijgen aangezien het met fel rode fel was gedaan.

lifaya schreef:

Dankjewel!

Ja klopt! Alleen dan vind ik de foto minder mooi worden, zo kon je een betere hoek pakken,
en het was lastig met verf enz. dit plaatje te krijgen.

[ edit = voor de gene die het interessant vinden; http://www.eugenerichards.com/
hij maakt erg mooi werk vind ik aangezien hij dingen die niemand eigenlijk wilt ziet fotografeert. ]

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:17

Nu maakt het voor mij de foto alleen onrealistischer of gewoon iemand die aandacht wil of zichzelf pijnigd om zichzelf levend te voelen (je hebt zoveel verschillende types die zichzelf op die manier automutileren, tjah...)

Als iemand écht dood wil zal die dus verticaal snijden, dit is net dat kleine detail dat voor mij de foto meteen afdoet als iemand die dus bij die "types" hoort )

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 20:24

lifaya schreef:
Nu maakt het voor mij de foto alleen onrealistischer of gewoon iemand die aandacht wil of zichzelf pijnigd om zichzelf levend te voelen (je hebt zoveel verschillende types die zichzelf op die manier automutileren, tjah...)

Als iemand écht dood wil zal die dus verticaal snijden, dit is net dat kleine detail dat voor mij de foto meteen afdoet als iemand die dus bij die "types" hoort )

En die types? Waarom mag het daar niet op lijken?
Ja dat klopt hij inderdaad niet bij de titel, alleen het was vooral de bedoeling om
allerlei soorten pijn uit te beelden, zo hebben we erg nog wat met moord en
iemand die een moord wil begaan enz.

Verder is James Nachtwey trouwens ook een fotograaf geweest waar ze inspiratie uit hebben gehaalt,
ik vind zijn foto's echt meer dan geweldig op een hele gruwelijke manier.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:27

de titel is "I think i'm going to die" maar als iemand horizontaal snijd gaat die niet dood :')

Ik houd ook van gruwelijke fotos hoor :D heb er ook een paar maar zal die wel niet op bokt plaatsen gezien dit foto's van een slachterij betreft :') Erwin Olaf is overigens een echt voorbeeld van mij :j

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 20:35

lifaya schreef:
de titel is "I think i'm going to die" maar als iemand horizontaal snijd gaat die niet dood :')

Ik houd ook van gruwelijke fotos hoor :D heb er ook een paar maar zal die wel niet op bokt plaatsen gezien dit foto's van een slachterij betreft :') Erwin Olaf is overigens een echt voorbeeld van mij :j

Ja dat klopt helemaal, ik had de titel ook bedacht bij de eerste foto.

Oke dan ga ik ook eventjes kijken! Ik moet nog verschillende opdrachten doen voor
school en "verschrikkelijke" dingen vind ik altijd een stuk interessante dan gewone vrolijke dingen!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 00:27

Ik vind het heel sprekende foto's!

Die eerste is echt geweldig. Die blik heb je goed vast weten te leggen. Dat in combi met de bewerking, petje af.

Bij de tweede vind ik persoonlijk het mes iets te aanwezig. Ook is hij bij mij iets donker, op het mes na dan.
De snijrichting kan mij eigenlijk niet zo schelen. :') Of het nu horizontaal, verticaal of van mij part zig-zaggend is, het is duidelijk wat de bedoeling is en dat is het voornaamste.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 04:23

Ik vind het echt helemaal niets sorry. Vind sowieso het feit dat het een bijna vierkante foto is niet passen hierbij. Vind hem te krap boven en links en te veel ruimte rechts en ik zie een stukje vinger. Ik wil of meer vinger zien of helemaal geen vinger. Vind de bewerking eerlijk gezegd ook niets. :o De foto doet mij niets.

2e ook niet, het spijt me. :+ Mis een stukje hand aan de bovenkant. Ik had wat meer van het mes willen zien en dat wat bloed moet zijn dacht ik eerst dat schaduw was. Vind de armband of wat het is ook geen meerwaarde hebben. Oh, en ik vind hem aan alle kanten te krap.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:19

Moderatoropmerking:
Deze moderatoropmerking is erg laat, mijn excuses daarvoor, maar we vinden het belangrijk hier toch nog even een grens aan te duiden.
Ik wil jullie vragen een beetje op te passen met reacties op dit topic. Het onderwerp kan als zeer gevoelig worden ervaren, het is daarom niet de bedoeling om te posten hoe je het goed uitvoert. Hiermee kan je mensen mee op ideeën brengen en dat is wel het laatste wat we willen. Graag dus dergelijke reacties in het vervolg achterwege laten.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 15:52

EvelijnS schreef:

Kunnen deze dan niet beter gewoon worden verwijderd? Als je er zo over na denkt weet je het inderdaad nooit.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:37

ik vind het super goed gelukt.
maar dit zal ook wel meer op de bewerking qua kleuren zijn geweest dan de foto zelf zo gemaakt?
ff op me goedste nederlands xd

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:01

Een waarschuwing in de titel (voor de 2e foto) had ik erg prettig gevonden.

Dit beeld wil ik niet graag zo mee geconfronteerd worden. En ik denk dat het voor veel onzekere pubermeisjes en andere mensen in een instabiele fase op dit forum ook geld.

De eerste foto vindt ik erg mooi, technisch goed uitgevoerd en krachtig.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:47

Ik vind juist die 2e foto erg goed gedaan. Mij stoort alleen dat armbandje, dat leidt mij af.
1e foto heb ik niks mee omdat ik er niet veel van kan maken, je ziet net een vingertopje. Misschien als je daar een volledige hand zag, om de nek bijv. was het voor mij wat beter te begrijpen.