[FOTO] Roos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[FOTO] Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 22:42

*absolute beginner, dus be nice aub :o *
Vandaag met mijn compact camera wat lopen spelen (sony cybershot). Bosje bloemen op tafel, wat met de instellingen lopen rommelen(voor zover mogelijk), stukje papier er achter houden en eens proberen wat voor effect het dan allemaal heeft. Foto's zijn wat cliche en lang geen hoogstandjes, maar ik ben lekker bezig geweest en had dit al niet verwacht uit mijn cameraatje voor elkaar te krijgen :)) Daarna een klein beetje lopen rommelen in photoshop maar ben daar nog niet zo handig mee :=
Heb afgelopen weekend even een spiegelreflex in handen mogen houden en dat was toch wel errug gaaf, heb gewoon wat op de automatische stand rond lopen klikken, maar begint nu toch wel te kriebelen om wat meer over fotografie te leren :j
Normaal upload ik altijd met mijnalbum, maar las hier dat dat niet goed is voor de kwaliteit dus ik heb het nu bij imageshack geprobeerd, is dat beter of welke uploadsite kan ik het beste gebruiken?
Tips van harte welkom :D

1.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:23

Je foto's zijn lekker duidelijk en genummerd. Goed zo! Je hebt al gelezen dat mijnalbum de kwaliteit omlaag haalt. Ik vind dat ImageShack.us dit niet doet.
Foto 1 met zwarte achtergrond vind ik niet mooi. Maar aangezien je rondgelezen hebt, neem ik aan dat je dit eerder hebt kunnen lezen van mij. Het is puur persoonlijk en er zijn genoeg mensen die zwart juist een mooie achtergrond vinden en het gaat erom wat JIJ vind.

De foto's zijn zoals je zelf al zegt;"cliché ". Foto 3 heeft mijn voorkeur <3 en 1 had ik perfect gevonden met wat minder achtergrond en beslist geen zwart, maar een zachte kleur.
(Heel veel foto's op Bokt , zou ik vierkant maken, dat is zo'n beetje het enige waar ik photoshop voor gebruik, maar dat is weer wat IK mooi vind)
Maar al met al , mooie foto's! *\o/*

Muurp

Re: [FOTO] Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:37

Wennieeee! :D

Leuk dat je zo bezig bent met fotografie!

Ik vind vooral nummer 3 erg mooi. Hij had wat minder ruimte aan de bovenkant mogen hebben, maar dat is gewoon om wat te zeuren te hebben.
Bij nummer 1 vind ik het jammer dat er meer loze ruimte is dan bloem. Let daarop.

Foto 2 is niet helemaal scherp en wat donker, jammer!
Idem voor foto 4. Deze is al wel scherper, maar is wat grauwig.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 12:47

Zelf vind ik zo'n zwarte achtergrond altijd wel mooi als ik dat zie, dan knalt het er lekker uit, dus dat wilde ik ook graag eens proberen of dat zou lukken :j
Ondanks het cliche wel een fijn en makkelijk iets om mee te beginnen al prutsende met instellingen voor zover dat lukt op mijn camera :j
Ben stiekem ook al wat aan het rondkijken en lezen over spiegelreflex camera's, dus wie weet :=
Wat betreft die loze ruimte kan ik natuurlijk nog wat bijsnijden in photoshop, zal er eens naar kijken nog :j
Dat grauwige klopt, ik had wat met iso enzo lopen rommelen en helderheid om m'n camera, dat is nog een beetje zoeken :j