Nu ik steeds wat vaker fotoshoots van paarden ga maken, vraag ik mij af hoe jullie paarden in een goede houding zetten/krijgen/houden?
Ik heb hieronder 2 voorbeeldfoto's van wat ik bedoel. Voorbeeldfoto's heb ik van google afgehaald!
Op deze foto strekt het paard zijn nek uit in een soort 'boog', hoe krijg je dit bij een paard voor elkaar?

En op de foto hieronder is het paard precies recht van achteren gefotografeerd, waarbij het paard omkijkt. Dit heb ik ook geprobeert tijdens een fotoshoot. Ik ging dan achter het paard staan en maakte dan geluidjes om het paard om te laten kijken, maar door deze geluidjes draaide het paard steeds in zijn geheel om (ook met de benen).

Weten jullie nog andere mooie houdingen voor een paard tijdens een fotoshoot (iets anders dan 'gewoon' van voren en van opzij)?
Alvast bedankt
Sommige zullen zichzelf helemaal niet opfokken en blijven met een kippenekje staan, andere zullen heel heftig reageren en snuiven en die snurk geluidjes maken

Ik zal sowieso wel stoppen als ik merk dat het paard er echt geen zin meer in heeft, maar ik probeer altijd het beste eruit te krijgen