Houding paard tijdens fotoshoot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Houding paard tijdens fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 16:16

Hoi!

Nu ik steeds wat vaker fotoshoots van paarden ga maken, vraag ik mij af hoe jullie paarden in een goede houding zetten/krijgen/houden?
Ik heb hieronder 2 voorbeeldfoto's van wat ik bedoel. Voorbeeldfoto's heb ik van google afgehaald!

Op deze foto strekt het paard zijn nek uit in een soort 'boog', hoe krijg je dit bij een paard voor elkaar?
Afbeelding

En op de foto hieronder is het paard precies recht van achteren gefotografeerd, waarbij het paard omkijkt. Dit heb ik ook geprobeert tijdens een fotoshoot. Ik ging dan achter het paard staan en maakte dan geluidjes om het paard om te laten kijken, maar door deze geluidjes draaide het paard steeds in zijn geheel om (ook met de benen).
Afbeelding

Weten jullie nog andere mooie houdingen voor een paard tijdens een fotoshoot (iets anders dan 'gewoon' van voren en van opzij)?

Alvast bedankt :D

Rennie89

Re: Houding paard tijdens fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:28

Gewoon de aandacht trekken. Elk paard reageert anders :j Sommige zullen zichzelf helemaal niet opfokken en blijven met een kippenekje staan, andere zullen heel heftig reageren en snuiven en die snurk geluidjes maken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:34

Iets interessants laten zien vlak boven de grond, of juist hoger dan het paard, dan moeten ze de nek wat buigen om te kijken :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:35

Sommige paarden reageren op een hinnik-geluidje, andere weer op een plastic zakje.

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:55

En nog iets belangrijks: Heel veel geduld ;)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:12

De eerste houding kan je krijgen met iets "spannends", voor het ene paard is dat een plastic zakje en voor het andere paard kan je iets "engers" meenemen.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:24

samengevat, wat je kan gebruiken om paarden af te leiden (voorbeeld:p)
- plastic zakje
- hinnik geluid
- heeeeel veeel geduld
- geile ezel ringtone

en soms willen ze ook nog wel is naar een reflectiescherm kijken

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:15

Ik gebruik altijd een paraplu ;)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:21

Of je neemt een gewillig slachtoffer mee dat wild in het rond springt...heb ik eens gedaan bij een shoot waarbij de fotograaf ook de handen vol had aan het tegelijkertijd foto's maken en geinteresseerd laten kijken van het paard... Niet alleen leuk voor het paard... :D

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:54

Ik weet alleen dat ik het vréselijk moeilijk en lastig vindt en ja... je hebt idd véél geduld nodig... maar wat doe je als de eigenaar níet zo veel geduld heeft? Meestal willen ze 'het moment' niet afwachten en proberen ze het paard in de houding te dwingen, zetten, of wat dan ook. Sommige paarden kunnen niet eens stil blijven staan, die blijven maar draaien en draaien. Is een eerste vereiste dan dat de eigenaar het paard leert stil staan? Of hoe los je dat op? Ik ben er wel benieuwd naar hoe anderen dat oplossen. En hoe lang is veel geduld? Is dat 10 min? Een half uur? Waar ik zelf het meeste tegenaan loop is dat de eigenaar geen geduld heeft. Die wil in een uurtje zo veel mogelijk foto's. Hoe los je dat op?
Ik zeg wel altijd dat het paard meestal anders is dan anders, dat het doet wat je niet verwacht en niet doet wat je wel verwacht. Ik vraag de mensen gewoon rustig te zijn en ik wacht het moment af of probeer 'te lokken' met geluidjes. Is het beter dat juist níet de eigenaar het paard vast houdt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:57

ik neem de tijd die nodig is tot ík tevreden ben met de foto's. Eigenaren vinden dat niet altijd even leuk :') Ik zal sowieso wel stoppen als ik merk dat het paard er echt geen zin meer in heeft, maar ik probeer altijd het beste eruit te krijgen

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 16:06

Bedankt voor alle tips :D