[FOTO] Arabian sunset

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

[FOTO] Arabian sunset

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 08:42

Gisteravond kleurde de lucht prachtig en dat heb ik gebruikt om de mooie Arabische merrie van een vriendin op de foto te zetten.
Ik ben zelf erg blij met de foto's, maar tips blijven welkom :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Showem

Re: [FOTO] Arabian sunset

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:46

Wauw erg mooie foto's! Op de laatste foto vind ik het alleen jammer dat ze het halstertouw vast heeft ;)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:47

mooi gemaakt zeg!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:02

prachtige fotos weer ;)

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:46

Zijn gaaf gelukt Suus. Zeker de een na laatste is mijn favoriet!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:57

Onwijs leuke serie zo :) De 1a laatste vind ik zelf erg mooi geworden!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:04

Het enige wat ik er écht mooi aan vind is het licht, verder vind ik ze niet heel bijzonder eigenlijk ;)

Foto 1:
Paard is erg uit verhouding, dunne hals, groot hoofd. Ook had ik graag meer van de borst gezien, de foto is nu meer een snelle kiek dan een mooie plaat.

Foto 2:
Ook deze is te krap. Ik had graag meer van het meisje gezien aan de onderkant. Ze is nu wel erg afgesneden. Ook jammer van het touw en halster, probeer dit weg te werken.

Foto 3:
Te krap en het silhouet voegt voor mij niets toe. Paard kijkt met oortjes naar voren, maar de foto geeft geen rustig beeld naar mijn idee. Ook hier, probeer het halster en touw weg te werken

Foto 4:
Eigenlijk is het hier al te donker voor een mooie silhouet, als je naar het meisje kijkt. Ook deze foto vind ik te krap en het meisje heeft een rare houding. Ook het touw stoort, probeer dit weg te werken.

Dus over het algemeen:
Neem meer ruimte voor je fotos. Liever te veel dan te weinig, want dit kun je altijd bijsnijden. Zeker bij een arabier is het mooi om de hele hals en boeg te zien, en eventueel een stukje voorbeen erbij.
Geeft de eigenaresse een zoen of knuffel, zorg dan dat ook zij er netjes op staat met voldoende ruimte. Zorg dat eventuele touwtjes weggewerkt kunnen worden, door bijvoorbeeld een touwhalster of dun halstertouw te gebruiken, dit maakt het voor jou makkelijker wegwerken.

Succes!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 17:35

Dank voor je commentaar.
Ik heb op de foto's bewust boeg en voorbeen weggesneden omdat dat mijns inziens niets toevoegt aan een foto. Sterker nog, het neemt ruimte in en lijdt af van het hoofd.
Foto 3 vind ik zelf de sterkste uit de serie, zeker niet te krap, een knap silhouet en een hele rustige uitstraling. Wellicht dat ik het touw nog probeer weg te werken, maar aangezien de lucht vele kleuren heeft vind ik dit erg lastig. Liever een goede foto met touw dan een foto met lelijke nabewerking ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:26

Mij storen t halster en touw helemaal niet :) vind het wel wat hebben juist.
Ik vind ze denk ik soms ook net de krap maar verder hele fijne foto's :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:28

Ik vind ze prachtig, zou er voor tekenen om zulke mooie fotos met mijn paarden te hebben <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 18:29

Tja rocymax, betaal mijn reiskosten en ik kom jouw kant op :+

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:29

:') :j *\o/*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:53

Goof schreef:
Dank voor je commentaar.
Ik heb op de foto's bewust boeg en voorbeen weggesneden omdat dat mijns inziens niets toevoegt aan een foto. Sterker nog, het neemt ruimte in en lijdt af van het hoofd.
Foto 3 vind ik zelf de sterkste uit de serie, zeker niet te krap, een knap silhouet en een hele rustige uitstraling. Wellicht dat ik het touw nog probeer weg te werken, maar aangezien de lucht vele kleuren heeft vind ik dit erg lastig. Liever een goede foto met touw dan een foto met lelijke nabewerking ;)

*leid ipv lijd ;)
dat terzijde.

Persoonlijke smaak denk ik, ik vind ze allemaal veel te krap. Vergelijk de fotos met andere qua compositie/ruimte en je ziet dat de betere fotografen (ReneeFotografie, HypoFocus, DeFotografe) allemaal kiezen voor meer borst/boeg. Neemt geen ruimte in, maar geeft gewoon een veel fijner beeld van het paard :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 19:22

Marjoow schreef:
*leid ipv lijd ;)
dat terzijde.

Leidt ipv leid. Als je me verbetert doe het dan goed :')

Dank, ik zal voortaan beter afkijken bij onze betere fotografen. Maar neem dat advies dan zelf ook ter harte ipv het alleen tegen een ander te spuien, we zijn tenslotte allen (gelukkig maar) niet perfect :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:31

Goof schreef:
Marjoow schreef:
*leid ipv lijd ;)
dat terzijde.

Leidt ipv leid. Als je me verbetert doe het dan goed :')

Dank, ik zal voortaan beter afkijken bij onze betere fotografen. Maar neem dat advies dan zelf ook ter harte ipv het alleen tegen een ander te spuien, we zijn tenslotte allen (gelukkig maar) niet perfect :D

d of dt weet ik nooit zo goed, vandaar bij beide geen d of dt.

Je laatste zin negeer ik maar, vind dit een erg misplaatste opmerking.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:42

Erg mooie foto's van reem!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:57

Jammer dat mooie foto's niet meer gewoon gewaardeerd kunnen worden. Tips zijn altijd fijn om wat van te leren, maar alle kleine eventuele minpunten opsommen is zo makkelijk.
Waarom lijkt het hier op bokt zo moeilijk te zijn om opbouwende kritiek te geven en de positieve punten ook noemen ipv afzeiken...
En zeuren over de spelling, het ging hier toch om de foto's?!

Suus, vind de foto's erg geslaagd. Vooral de 3e vind ik heeeeel goed gelukt. Misschien dat bij foto 2 iets meer meisje mooi was geweest, maar ik denk wel dat nu de focus meer legt op de interactie tussen mens en dier. Dat is een keuze die je maakt, een persoonlijke voorkeur.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:01

karlijn1985 schreef:
Jammer dat mooie foto's niet meer gewoon gewaardeerd kunnen worden. Tips zijn altijd fijn om wat van te leren, maar alle kleine eventuele minpunten opsommen is zo makkelijk.
Waarom lijkt het hier op bokt zo moeilijk te zijn om opbouwende kritiek te geven en de positieve punten ook noemen ipv afzeiken...
En zeuren over de spelling, het ging hier toch om de foto's?!

Suus, vind de foto's erg geslaagd. Vooral de 3e vind ik heeeeel goed gelukt. Misschien dat bij foto 2 iets meer meisje mooi was geweest, maar ik denk wel dat nu de focus meer legt op de interactie tussen mens en dier. Dat is een keuze die je maakt, een persoonlijke voorkeur.

Ik vind het geen mooie fotos, dat mag ik toch zeggen? En ik mag toch zeggen wat er niet mooi aan is? Ik zeik niemand af, ik vertel onderbouwd wat ik er niet mooi aan vind ;)

Spellingsfouten kan ik soms erg slecht tegen, en elkaar helpen is nooit verkeerd toch? Lijden ipv leiden is in mijn ogen een grote fout.

[edit] Je zet hier fotos neer voor commentaar. Wanneer iemand ze mooi vind mag dat wel gezegd worden maar andersom niet? Dan kan de TS er toch niets van leren?

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:12

Je mag ze niet mooi vinden, uiteraard. Je commentaar komt op mij over alsof je afzeikt.
Ik kan me niet voorstellen dat er aan alle 4 de foto's helemaal niets is wat je aan staat... Zo wel laat je je waarschijnlijk leiden door de negatieve dingen in de foto. (zoals wel vaker op bokt, wat mij persoonlijk steeds meer tegen gaat staan)

Corrigeren op spelling mag/kan, maar als je dan vervolgens zegt dat je niet weet of het met een d of een t is komt raar over.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:13

karlijn1985 schreef:
Je mag ze niet mooi vinden, uiteraard. Je commentaar komt op mij over alsof je afzeikt.
Ik kan me niet voorstellen dat er aan alle 4 de foto's helemaal niets is wat je aan staat... Zo wel laat je je waarschijnlijk leiden door de negatieve dingen in de foto. (zoals wel vaker op bokt, wat mij persoonlijk steeds meer tegen gaat staan)

Corrigeren op spelling mag/kan, maar als je dan vervolgens zegt dat je niet weet of het met een d of een t is komt raar over.

Jawel, het licht ;) Maar verder vind ik ze inderdaad helemaal niets ;)
En dat is mijn goed recht. Ik vind dat ik het netjes heb verwoord. En als fotograaf, kijk ik naar negatieve factoren in een foto, dat doe ik ook bij al mijn fotos!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:46

Dan is er toch 1 positief punt, wat je niet vermeld.
[edit]
Je noemt het wel, het viel voor mij weg door de opsomming van alle negatieve dingen. Die meer de aandacht trekken.

En jij hebt sowieso het recht dat te vinden, no worries, niemand zegt dat dat niet zo is. Maar het is geen verplichting om hier te reageren en alleen maar negatieve op te sommen.

Maargoed, ieder zijn mening, we gaan offtopic, zonde van de mooie (is mijn mening) foto's.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:54

Ik heb je even een pb gestuurd :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 20:55

Vermeld dat dat niet hier, dan kunnen we ontopic blijven.
Dank u.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:27

Ik denk dat het veel een kwestie van smaak is.
Ik heb op de site van MB gekeken en daar vind ik een aantal uitsnedes juist echt niet mooi, scheef, rare houding van het paard waardoor het paard er niet voordelig opstaat.
En zo mag iedereen overal iets van vinden, toch ?!

Ik vind haar commentaar dus niet vervelend, maar het is wel leuk om ook iets positiefs te benoemen.
Overigens wel grappig dat je zelf een hekel hebt aan spelfouten maar haar vervolgens verkeerd corrigeert :+

Halster en touwtjes vind ik nooit erg maar ook weer; kwestie van smaak.
Prachtig licht en ik vind ze mooi ;)

Voor the record: ik ken jullie beiden niet :D