[FOTO] Modellen + concoursfoto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

[FOTO] Modellen + concoursfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 10:23

Hallo bokkers,
Ik ben heel lang niet in dit deel van het forum geweest ,maar toch maar weer een kansje wagen.
Ik ben nog steeds veel aan het oefenen en laatst een modellenshoot gehad.
Ging naar mijn idee zeer geslaagd en de meiden waren ook erg blij met het resultaat.
Gemaakt met canon 550d + 55-250 II mm
Foto kwaliteit is sterk verminderd door weebly!

1. Afbeelding

2.

Concours foto's

3. Afbeelding

4. Afbeelding

Ik ben heel erg benieuwd naar tips!

Groetjes Elin

Seni

Re: [FOTO] Modellen + concoursfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:19

Ik zie geen foto bij nummer 2?

Foto 1. Tegen het licht in genomen, wat ervoor zorgt dat de meisjes wat donker zijn in hun gezicht. Verder kijkt het linkse meisje wat moeilijk.

foto 3. opzich nette foto alleen het moment misschien beetje verkeerd gekozen. De ruiter lijkt nu het paard bijna omhoog te tillen.

foto 4. Nette foto, Alleen de horizon is scheef. en mogelijk misschien wat krapper kaderen. :)

Succes!

Anoniem

Re: [FOTO] Modellen + concoursfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:20

Foto 1:
Leuke modellen! Fijne kleuren in de foto.
Je had het gezicht van de modellen misschien nog wat meer mogen invullen met een flitsje of een reflectiescherm.

Foto 3:
Leuk moment op zich, maar ik zou dat dan in een serie doen... Afzet, sprong en landing.
Want het paard lijkt hier erg vroeg te springen. Grote kans dat hij er een balk af gooit met de achterbenen...

Foto 4:
De horizon is scheef.
De speaker links in beeld vind ik jammer...
En ik zou 't moment een fractie eerder pakken, zodat 't rechter achterbeen van het paard nog nét aan de grond staat. Dan is hij ook nog niet zo ver voorover gebogen. Het lijkt nu bijna alsof hij een koprol wil gaan maken, zo ver leunt 't paard met de hals naar voren. Daar kun jij als fotograaf op zich natuurlijk niets aan doen, maar je kunt wel een voordat paard iets voordeliger moment uitkiezen :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 16:30

Seni schreef:
Ik zie geen foto bij nummer 2?

Foto 1. Tegen het licht in genomen, wat ervoor zorgt dat de meisjes wat donker zijn in hun gezicht. Verder kijkt het linkse meisje wat moeilijk.

foto 3. opzich nette foto alleen het moment misschien beetje verkeerd gekozen. De ruiter lijkt nu het paard bijna omhoog te tillen.

foto 4. Nette foto, Alleen de horizon is scheef. en mogelijk misschien wat krapper kaderen. :)

Succes!

Dankjewel voor het comentaar! wbt foto 3 vond ik juist weer wel leuk omdat het is iets nieuws is :+
Al is het rijtechnisch te vroeg gesprongen etc.
Foto4 .. de horizon .. zucht mijn grootste zwakte. ik krijg het altijd voor elkaar die scheef te krijgen := ,ga erop letten!

Femke schreef:
Foto 1:
Leuke modellen! Fijne kleuren in de foto.
Je had het gezicht van de modellen misschien nog wat meer mogen invullen met een flitsje of een reflectiescherm.

Foto 3:
Leuk moment op zich, maar ik zou dat dan in een serie doen... Afzet, sprong en landing.
Want het paard lijkt hier erg vroeg te springen. Grote kans dat hij er een balk af gooit met de achterbenen...

Foto 4:
De horizon is scheef.
De speaker links in beeld vind ik jammer...
En ik zou 't moment een fractie eerder pakken, zodat 't rechter achterbeen van het paard nog nét aan de grond staat. Dan is hij ook nog niet zo ver voorover gebogen. Het lijkt nu bijna alsof hij een koprol wil gaan maken, zo ver leunt 't paard met de hals naar voren. Daar kun jij als fotograaf op zich natuurlijk niets aan doen, maar je kunt wel een voordat paard iets voordeliger moment uitkiezen :)

Dankjewel! Ik ben van plan een refleciescherm aan te schaffen dus jou tip is mooi meegenomen!
Foto 3 , een serie.. hmm superleuk idee! Ga ik is proberen.
En foto 4 , de speaker en horizon.
Speaker is schoonheidsfoutje , ik moet meer op de kleine dingen letten...

Trouwens bij deze foto zit wel verhaal waarom diertje zo hoog springt.. (ehum meisje gaf al tikken voor ze uberhaupt aangalopeerde..)