[FB]In the past

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

[FB]In the past

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 14:08

hallo !!

mijn moeder had gister een heel leuk oud boekje op de markt gekocht en zo kwam ik op het idee voor deze foto en bewerking
de oude knuffelbeer is van mijn moeder geweest en ik vond m er perfect uitzien.
technisch natuurlijk niet de beste foto ooit, het gaat me nu meer om de sfeer en uitstraling van de foto.
tips en kritiek zijn natuurlijk welkom!

Afbeelding

xJorgx

Re: [FB]In the past

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:25

Aparte en erg mooie foto

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 14:44

dankje!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 21:43

niemand nog commentaar/ tips en dergelijke?

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:46

Mooi!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:54

Leuk idee :j Ik vind persoonlijk de uitvoering niet sterk. De achtergrond leid heel erg af van de beer, het past er ook niet echt bij vind ik. Daarnaast vind ik het stripboek ook storen. Probeer meer te experimenteren met de compositie, waarbij je aandacht naar de beer wordt getrokken. Ook de scherpte valt tegen, terwijl juist kleine details als de kapotte huid van het beestje de foto aandacht trekt. De nabewerking ben ik ook niet gek van. Heb je een filter gebruikt? Die rand vind ik erg afleiden, in plaats van dat het me aan een oude foto doet denken vind ik het er nep uitzien. De kleuren vind ik wel goed, die geven de sfeer wel goed neer. Experimenteer veel met expositie, scherpte-diepte en contrast, dan denk ik dat de foto een stuk pakkender wordt.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 10:20

dankje wel ! daar heb ik wel wat aan. :D
qua scherpte klopt idd, al is het moeilijk echt een hele scherpe fot te krijgen omdat ik met een gewone digitale camera foto's maak die eigenlijk al wat ouder begint te worden. dit was dan wel een vrij donkere foto, maar zelfs onder de beste omstandigheden krijg ik nog niet hele scherpe foto's.
ik heb idd een filter gebruikt, ik vond het wel leuk, maar het kan afleidend zijn, het heeft niet echt de scherpte weggehaald omdat die er niet echt was :+ .
de rand ben ik wel met je eens, daar zat ik ook wel over te twijfelen, maar uiteindelijk vond ik het wel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:24

Ik vind de sfeer geweldig.
Maar ik zou de styling inderdaad nog een beetje anders aanpakken.
Wat is de kans dat zo'n kussentje, een beer en een boekje ooit daadwerkelijk op die manier netjes bij elkaar liggen?

In plaats van een tuinbankje (?) zou ik dan bijv. een kinderbed kiezen als setting.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 15:17

ja dat is wel waar idd. wat mijn idee er achter was dat een kindje deze spulletjes ooit mee had en het achterliet.
oud kinderbedje is een leuk idee, moet ik die alleen wel nog even vinden :+ het moet wel een beetje bij de sfeer passen.