fijne compact camera

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

IndyPascalle

fijne compact camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 16:00

Zelf ben ik in het bezit van een spiegelreflexcamera. Een erg fijn ding, maar mijn man kan absoluut niet met het ding overweg. Nu ben ik in verwachting van ons eerste kindje en mijn man zou het leuk vinden om ook af en toe leuke plaatjes te kunnen schieten van de kleine. Dus hebben we besloten dat we er een compact camera bij willen. Maar er zijn zoveel verschillende op de markt, dat ik echt niet weet wat nou een fijne camera is. Dus welke raden jullie aan?

De camera wordt binnen en buiten gebruikt, moet een beetje robuust zijn (manlief is niet super voorzichtig met dat soort apparaten), makkelijk te bedienen en niet te fijne knopjes (manlief heeft grove handen en fijne knopjes gaat dan waarschijnlijk niet werken).

Roosch

Re: fijne compact camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:02

Ik denk dat het goedkoper is om manlief met je eigen camera om te leren gaan.. :')

In dit soort gevallen raad ik altijd de Canon Ixus serie aan. Geweldig fijne camera's.
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... US_230_HS/

Oh, en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 16:08

Roosch schreef:
Ik denk dat het goedkoper is om manlief met je eigen camera om te leren gaan.. :')

In dit soort gevallen raad ik altijd de Canon Ixus serie aan. Geweldig fijne camera's.
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... US_230_HS/

Oh, en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

Dat heb ik idd al heel vaak geprobeerd, met heel veel stress tot gevolg. Laten we het er maar op houden dat ik blij ben dat tegenwoordig alles digitaal gaat en niet meer met een fotorolletje, want dan had ik er heel veel weg kunnen gooien. Laatst zou hij wat foto's van mij maken met paardlief. Ik stond stil, paard stond stil en nog van de 80 foto's maar 4 scherp en dat met sportstand en automatische stand geprobeerd te hebben (zijn toch de makkelijkere standen). En zelfs als ik hem handmatig helemaal voor hem instel, dan komt er nog niet veel soeps uit. Heb het idee dat hij zijn handen toch niet helemaal stil houdt ofzo tijdens het 'afdrukken'. Nou weet ik niet of dit probleem helemaal op te lossen is met een compact camera, maar ik denk dat het ook gewoon handig is om een kleine camera voor erbij te hebben. Is toch net even wat makkelijker meenemen, dan een spiegelreflex.

Ik zal de camera die je voorstelt een even gaan bekijken.

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 11:22

Ik kreeg ook nog de tip om eens te kijken naar de nikon coolpix serie. Nou kwam ik gisteren de coolpix s30 tegen die ook wel bij ons leek te passen. Iemand ervaring met deze camera of een andere van de coolpix serie?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:36

IndyPascalle schreef:
Ik kreeg ook nog de tip om eens te kijken naar de nikon coolpix serie. Nou kwam ik gisteren de coolpix s30 tegen die ook wel bij ons leek te passen. Iemand ervaring met deze camera of een andere van de coolpix serie?

Heb geen ervaring met de s30, maar over het algemeen vind ik de coolpix leuke (vrolijke! :D ) cameraatjes, die goed hun werk doen. :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:42

Dat is best knap op met een spiegelreflex, met de automatische stand en stilstaande onderwerpen onscherpe foto's te krijgen :D

Ik heb ook een Canon Ixus, erg fijne camera. Kan tegen een stootje en maakte nette foto's!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:58