Lensbaby ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Lensbaby ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 15:41

In het objectieven topic nr 2 en 3 kan ik niet heel veel ervaringen vinden over lensbaby's.
Een paar van de posts die ik er over vind zijn ook nog eens andere mensen die om ervaringen vragen maar waar niet veel reactie op komt (voor zover ik kan zien). Als iemand ergens in dat topic een nuttige post voor mij kan vinden hoor ik dat natuurlijk graag :D

Op dit moment heb ik een Canon 1000d met een 50mm lens en een canon zoomlens (geen idee welke precies, 50-200 ofzo).
Afgelopen vakantie alleen mn 50mm meegenomen, maar vooral met landschappen ed merkte ik hier toch wel de beperkingen.
Eigenlijk was mijn volgende wens voor een nieuwe lens een groothoek lens (10-22mm van canon,ala 700 euro) maar ik vrees dat die nog wel een tijdje buiten mn budget ligt. Toen kwam ik langs de lensbaby's en mn oog viel op een super groothoek voorzetlensje.
Ik heb die lensbaby's al een aantal keer voorbij zien komen tijdens zoektochten naar nieuwe lenzen maar nooit echt begrepen wat het nou is. inmiddels is me dat een stuk duidelijker door oa de demo-video's die op de lensbaby site staan.

Nu ik zit er dus over te denken om een lensbaby kit te kopen.
(met de composer pro 'lensbody', double glass optic, soft focus optic, creative aperture kit, wide angle/telephoto kit en een opbergtas, kosten: 300 euro).
Ipv de wide angle/telephoto kit had ik liever het super groothoek lensje gehad (die is net nog wat meer groothoek, vergelijkbaar met een 21 mm lens vs een 30 mm lens van de wide angle kit) maarja misschien vervang ik die later als het bevalt dan nog een keertje.

Heeft er iemand ervaringen met lensbaby's?
Ik heb er namelijk ook nog een vraagje over: ik begrijp dat je het diafagma niet via je camera of via de lens kan regelen maar dat moet doen met een soort van diafragma ringen die je in de lens moet leggen? hoe bevalt dit? is dit niet mega onhandig? en zitten die diafragma ringen automatisch bij de 'optics' of bij de 'body' inbegrepen of moet je die uberhaubt los kopen? en kun je dan nog wel met sluitertijden ed werken of wordt dat ook helemaal uitgeschakelt?
En hoe snel hebben jullie het gebruik van de lensbaby onder de knie gekregen? het lijkt mij namelijk super leuk maar wel moeilijk :P (ik fotografeer wel al een tijdje met mijn camera maar ben niet echt een topfotograaf).

Zwitsal

Re: Lensbaby ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 15:47

argh mn laptop spaced m met bokt, kan mn bericht niet meer aanpassen maar wilde nog zeggen: ik verwacht niet dat de lensbaby met groothoek kitje die groothoeklens van canon echt kan vervangen. niet kwa kwaliteit en natuurlijk ook niet kwa bereik. Maar iets wat een beetje meer bruikbaar is in landschappen dan mijn 50 mm is al goed :P.
en ohja: kitlens had ik oorspronkelijk wel, maar die ben ik kwijt geraakt, op misterieuze wijze (maar ik gebruikte m toen ook nooit).