Foto's gebruiken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Foto's gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 20:01

Hoe zit het met het gebruiken van kleine digitale foto's tijdens een evenement? Tijdens Horse Event vertel ik 1 dag samen met Machteld over hoe paarden leren. Om het gesprek wat op te leuken hadden we bedacht op de achtergrond een slideshow af te spelen met VD-foto's van Jauke en Llevado. Nu heb ik natuurlijk een ongelovelijke hoeveelheid foto's die door fotografen gemaakt zijn de afgelopen jaren, als ik foto's uit deze collectie gebruiken wil moet ik de fotograaf in kwestie daar dan van op de hoogte brengen? Of is dat vrij gebruik? Tis natuurlijk ook reclame want op al die foto's staat gewoon naamsvermelding.

Mocht je dit topic nu zien en foto's van mij en/of mijn paarden hebben en absoluut niet willen dat jouw foto's gebruikt worden of het juist heel leuk vinden als ik jouw foto's gebruik, dan mag je me dat natuurlijk meteen laten weten :D

Alvast bedankt!

hinkewal

Re: Foto's gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:45

Ik heb echt geen idee, ik neem aan dat het wel mag... Ben eigenlijk ook wel benieuwd :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:00

ik vrees dat je inderdaad iedere fotograaf om toestemming moet vragen als je foto's wil gebruiken op een evenement. het zal ook per fotograaf verschillen wat zijn algemene voorwaarden zijn, maar bij de meeste mag je niet zomaar foto's gebruiken.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:07

Nee dat mag niet... Op een foto rust copyright, dus je zult toestemming moeten vragen Daan. Zeker bij commercieel gebruik. Gewoon even een algemeen mailtje sturen naar je adressenbestand van fotograven??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:20

Is inderdaad niet toegestaan zonder toestemming volgend mij. Uiteraard mag je de mijne wel gebruiken!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:43

Foto's die ik doorstuur zijn vaak te klein om te gebruiken voor een presentatie. Bovendien staat mijn logo er duidelijk op. Worden deze foto's gebruikt, zonder aanpassingen (zoals logo verwijderen), is het wat mij betreft geen probleem.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:45

Ik heb nog foto's gemaakt van jou :D Die heb ik volgens mij nog niet gegeven... Was op Horse&outdoor

weet niet of je die wilt?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 07:27

Vorig jaar HE heb ik foto's van jou en Jauke gemaakt. Weet niet of je die hebt opgeslagen, of je ze überhaupt van plan bent te gebruiken (staat ook geen logo of wat dan ook op. :') ) maar van mij mag je ze gebruiken hoor.

Ik zou inderdaad ook zeggen dat je elke fotograaf zult moeten aanspreken over het gebruik willen maken van de foto's.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 08:00

Eerlijk gezegd had ik dat wel al verwacht :) In dat geval ga ik enkel aan de gang met foto's die door directe vrienden gemaakt zijn en met foto's van fotografen die nav dit topic aangeven dat ik hun foto's gebruiken mag :) Wellicht dat ik een enkele fotograaf nog aanschrijf mocht ik een bepaalde foto erg graag willen gebruiken. Ik ben door zoveel fotografen op de foto gezet (o.a. tijdens fotomeetings) dat het een dagtaak is om iedereen aan te schrijven. Iig al super bedankt voor de aanbiedingen tot nu toe!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:12

Wat mij betreft zou je foto's die ik gemaakt hebt mogen gebruiken. Vind dat opzich wel leuk, ookal waren dat niet de beste :)