[FOTO] bloemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

[FOTO] bloemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 20:28

Ik heb net een nieuwe camera (compact: olympus VR-340 met 16 MP, 10 x wide optische zoom 4.2-42.0mm) voor mn verjaardag gehad en ben ermee de tuin in geduikeld om te oefenen. Ik moet nog echt leren hem te bedienen, maar sommige dingen zien er al redelijk uit vind ik.

Tips zijn welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:08

Kijk ook even naar andermans foto's. Dan zie je gelijk dat nummeren van je foto's gewenst is en dat je een Hortentia, Roos, Kamperfoelie of iets dergelijks gefotografeerd heb.
Als je net begint met fotograferen is het mooi als het onderwerp in zijn geheel op de foto staat. Een stukje Hortentia vind ik nu niet zo mooi. De compositie en fotograferen is heel moeilijk. Dus hou het zolang je je fototoestel niet helemaal door hebt, bij hele onderwerpen in een klassiek perspectief. De rozen met druppels vind ik heel mooi! *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 22:40

Dank je voor je reactie. Ik heb flink wat andere topics bekeken, maar ik wist niet dat ik er nummers bij moest zetten, sorry. De meeste foto's in dit forum komen van spiegelreflex camera's en ik heb "maar" een leuke compactcamera, maar daar zou ik met oefenen ook best mooie foto's mee moeten kunnen maken.

Ik begrijp wat je bedoelt (denk ik) en heb vandaag weer heel wat geprobeerd. Zou je eens willen meekijken of dit meer in de buurt komt om mee te beginnen?

Het onderwerp is mn Hortentia (hij bloeit nu nog, dus zo lang het nog kan... :) )

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)

en ten slotte 5)
Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:14

Die roos zal flink vergroot een prachtige poster zijn!!!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:31

Ja, de hortentia's zijn mooi gelukt.
Laat spiegelreflexcamera en compactcamera en het eindresultaat je niet afschrikken. Het is wel degelijk mogelijk met een compact net zulke mooie foto's te maken!!! Ik heb beiden. 2 compacts en 1 spiegelreflex. De spiegelreflex heeft als grote nadeel dat hij geen handzaam formaat heeft...wat ongelofelijk onhandig is, als je bijvoorbeeld (zoals ik) soms achterop een motor zit. (terwijl mijn man rijd...schiet ik foto's)Groot voordeel is dat je met de spiegelreflex heel veel foto's achter elkaar kan maken. Handig als je een wegvliegende vogel fotografeert.
Die mogelijkheid zit ook op mijn compact, maar eer ik dat heb ingesteld, is de vogel gevlogen.
Mooie foto's komen ook van de mens die er oog voor heeft . Door vaak foto's te nemen, merkt je vanzelf wat je toestel goed kan en wat niet .
Veel plezier met je fototoestel!