Ik wou graag tips over deze foto's. Ik ben nog maar pas bezig met fotografie. Ik heb een nikon coolpix S9100, een van de beter compact digitale camera's. Voorlopig neem ik gewoon mijn simpele sony cybershot dsc-s930 mee voor de paarden te fotograferen. Eens als ik weet dat de plaatjes de moeite gaan zijn gaat de andere camera mee
Liever deze kapot dan de andere. Maar goed, ik vind het allemaal best moeilijk omdat ik niet zelf kan scherpstellen, 2 plaatjes zijn min of meer gelukt.
Enkel de onderste heb ik een zwart stukje weg gewerkt bovenaan. Verder zijn ze onbewerkt.
Waar ik zeker tips voor wil, is hoe je kan zorgen dat je niet in de reflectie van het oog staat. Ik heb er een stuk of 20 getrokken waar ik er steeds in stond. Deze gelukkig niet. Maar dan weer wel de bijrijder van het paard. Nu... het valt niet erg op, het is aan de onderkant. Volgende keer gaan we wel in de weide en zorg ik dat we een mooiere reflectie hebben. (Al hebben die deuren wel een mooie betekenis voor ons, het is niet de interessantste reflectie )
Composities kunnen misschien wat afgezaagd zijn, maar ik wil hier gewoon graag op oefenen.

We hadden ook net geoefend op roosjes maken met naald en draad, dus die zijn ook niet 100%
Tips en commentaar heb ik heel graag, hou er wel rekening mee dat ik pas begonnen ben