[FOTO] De dieren in het zonnetje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

[FOTO] De dieren in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 16:42

Deze foto's vandaag gemaakt in de heerlijke zomerzon! Ik ben dol op fotograferen, helaas heb ik nog niet de luxe om een echte spiegelreflex te bezitten (die komt er binnenkort!), dus met mijn huidige camera (Nikon Coolpix L100) toch wel even een paar hele gave foto's gemaakt.

Ik weet dat de achtergronden niet zo denderend zijn, maar ik ben geen photoshop genie en ik ben nog aan het oefenen.
Excuses voor het aantal, ik kon uit de 150 foto's moeilijk kiezen!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. (mijn persoonlijke favoriet)
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. (Niet helemaal scherp)
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. (jammer, beetje overbelicht op de kam)
Afbeelding

14.
Afbeelding

Marit

Re: [FOTO] De dieren in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:02

Wat me vooral opvalt zijn de uitgebeten kleuren en de drukke achtergronden. De kleuren zijn ontzettend fel en het contrast héél hoog, dat ziet er een beetje onnatuurlijk uit. Sommige delen zijn overbelicht.
Er gebeurt zo veel in een foto dat de aandacht niet naar één punt wordt getrokken. Bij bijvoorbeeld foto 10 is de gehele achtergrond net zo scherp als de gans zelf. Daardoor word de foto erg druk en kijkt het niet prettig. Dat is bij foto 8 en de 3 foto's van je lichtbruine hond al een stuk beter :j

Goof

Re: [FOTO] De dieren in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:05

Sluit me aan bij bovenstaand commentaar. Hele fletse, felle foto's.
Daarbij wil ik je de tip geven goed te letten op het onderwerp dat je op de foto zet. OP foto 3 bijvoorbeeld kijk ik naar een hondenrug, niet heel spannend. En op foto 5 zie ik een zwarte weg gedoken vlek, ook niet spannend.
Selecteer je foto's beter, probeer niet alles te willen plaatsen.