Camera op surfboard bevestigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Camera op surfboard bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 21:20

Geen idee waar ik dit moet plaatsen maar aangezien hier de mensen zitten met het meeste verstand van camera(accessoires), plaats ik hem hier

Ik ben van plan een leuk pocketcam te kopen die mee het water in kan. Het leukste zou natuurlijk zijn om het voorop m'n board te bevestigen zodat ik mezelf film. Maar hoe zou ik dit het beste kunnen doen? Ik ben nu aan het kijken voor dit cameraatje http://cdn.jvc.nl/picsio/lineup_01/index.html# waar dus een statiefgaatje inzit. Zijn er statiefjes met 3 pootjes die helemaal horizontaal kunnen zodat ik die kan vast tapen met ducktape? Of misschien andere ideeën? Hou er wel rekening mee dat een surfboard van glad materiaal is gemaakt, een beetje een gerond oppervlak heeft, de constructie goed stevig moet zijn en de camera er niet zomaar af kan vallen aangezien we nog wel eens een klapper maken.

Alvast bedankt :)

Leonyr

Re: Camera op surfboard bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:50

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:51

Er zijn verschillende merken outdoorcams, waarvan ik weet dat ze een eigen surfstand hebben, van GoPro bijvoorbeeld: http://gopro.com/camera-mounts/surf-hero-expansion/ Ik denk dat als je zoekt op surf mount of surfboard mount, dat je misschien ook oplossingen tegenkomt met een normale statiefaansluiting.

( En geen idee of het mogelijk is, maar mocht je ergens een oogje of bevestigingspunt aan je board hebben kan het denk geen kwaad om je camera daar met een extra koordje aan te zekeren := )

__Nicky

Re: Camera op surfboard bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 21:55

GoPro had ik inderdaad ook al naar gekeken maar dat ligt echt ver boven m'n budget :P

Helaas, bevestigingspunt heb ik niet :P Alleen aan de achterkant...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:13

Misschien met een gorilla pod en ducttape? Maar ik zou eigenlijk bang zijn dat je dan of ineens de camera kwijt bent, of na afloop lijmresten op je board hebt.

Je zou hem dan nog met een tweede leash kunnen zekeren al loop je dan weer het risico dat je lelijk in de knoop raakt.

Als je Googled op "camera mount for surfboard" hebben ze ook een aantal opties, maar of ze betrouwbaar zijn en/of met jouw camera werken weet ik niet.

Wel in het surftopic plaatsen als het lukt, he! 8-)