Vandaag heb ik een paar goede tips gehad en ben ik met onze jongste hond naar de tuin gegaan. Dit is er uit gekomen.

130 mm
f/6,3
1/90
iso 800

70 mm
f/8
1/50
iso 800
Ik fotografeer met een Samsung NX11, met een 50-200mm lens.
Groetjes Leonie
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Denk dat je teveel schaduw hebt weggewerkt waardoor het zo lijkt. Verder zijn het wel leuke foto

want dan heb je zelf meer in de hand qua instellingen

Verder moet je er voor zorgen dat je zon mee hebt ipv zon tegen als je een mooie zwarte kleur wilt
LeonieL schreef:Bedankt allebei
Nu zie ik, de eerste mist idd wat scherpte. Jammer..
Lifaya: Ik heb niets weggewerkt. Ik heb alleen het contrast wat omhoog gedaan. Op het origineel leek de hond idd grijs. Dat heb ik heel vaak. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ze ook echt zwart lijkt?
Leonie: Bedankt voor je uitgebreide antwoord
Die schokband had ik af moeten doen. Het viel me alleen pas later op.
Om even door te gaan op de instellingen: de vorige keer dat ik onze hond op de foto zette had ik de diafragma rond de f/5. Daardoor werd de sluitertijd heel laag. Dan moest ik de iso ontzettend opschroeven. Dat leek mij niet de bedoeling. Ik kreeg dus de tip om m'n diafragmagetal groter te maken.
Je hebt gelijk over het overbelichte. Zonde, maar wat is EV waarde?

Bedankt.
xD Ik wist de benaming niet. Ik heb de witbalans trouwens op AUTO staan. Ik weet niet of dat handig is.
Ik zou wel voor zon kiezen want als je bewolkt hebt dan is het grauw 

Dat is de band van de omheining. De honden weten waar het draad zit. Komen ze te dicht bij het draad krijgen ze een piepje. Als ze dan door lopen krijgen ze een schok. 

Milan_lover schreef:Je sluitertijd mag echt veel korter, daardoor krijg je die onscherpte... Kies liever voor een sluitertijd richting de 1/500..
Is dit de laagste diafragma die je kunt krijgen? Zo nee, dan mag die ook naar beneden, dan kan je sluitertijd weer omhoog. Als je nu nog geen ruis ziet zou je ISO ook nog weer een stapje omhoog kunnen waardoor je sluitertijd ook weer sneller kan
Nu zijn de ogen wel netjes scherp, maar de neus enzo zijn wazig, en dat is zonde..

Ooit kan ik dat ook XDMossel schreef:Aller eerst, gooi die iso omlaag, ik zit buiten nooit boven iso 400 sluitertijd op 250 oid.
De foto's hebben weinig kleur erg jammer. Veel oefenen, lezen en kijken naar andere foto's dan moet het wel goed komen!