[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:52

The_Cat schreef:
Siricj, ik vind je kattenfoto's wel tof gedaan. Leuk perspectief ook de laatste. Hoeveel foto's denk je af te leveren per shoot?

@Kate_91 voor die foto's zou ik eigenlijk geen geld willen geven. Het koppeltje geeft een leuk beeld, maar voor mij persoonlijk zijn de foto's echt niet goed. Ik vind van kleur je foto's allemaal veel te licht (of mijn scherm is misschien verkeerd) maar ook foto 1 & 2 is echt niet goed ingesteld. Het stoort me echt ontzettend hard dat er bij foto 1 in de linkerbovenhoek nog een of andere lijn te zien valt die daar echt niet zou mogen zijn, maar je achtergrond is veel te bleek. Ook bij foto 2 vind ik het veel te bleek overkomen. 3 ook weer de hemel veel te hard wit. Het stoort me enorm om eerlijk te zijn


Ik wil me vooral bezig houden met hondenfotografie, helaas geen hond :D
Daarom heb ikk even geoefend op m'n katten.

Ik denk z'n 20 foto's oer shoot?(1 uurtje fotograferen)
Wat denk u dat ik er dan voor kan vragen?

Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:54

kate_91, ik sluit me aan bij xTitanic, je belichting is idd niet correct en zo valt er veel detail weg. Ook zie ik graag meer contrast, maar zodra je de belichting goed hebt komt dit al meer denk ik.

Keell94

Berichten: 4056
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:33

xTitanic schreef:
The_Cat schreef:
Maar naar mijn mening is het gewoon niet echt een goede correcte foto om met te beginnen, dus nog (meer) nabewerken zou het niet perse beter maken.

Inderdaad, het zijn geen correct belichte foto’s en je verliest zoveel detail..
Het is mijn ding niet zo maar ik vind portretten al snel cliché dus ik zou er geen geld voor neerleggen



ben ik het mee eens, vind de foto's zelf erg leuk gedaan qua compositie etc maar de belichting klopt inderdaad van geen kant. Zonde want het zou anders wel een toffe serie foto's geweest zijn dus ook op basis van deze foto's zeg ik niks.

Als er meer contrast en diepte in zou zitten zou ik zeggen tussen de €30 en de €50

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:55

Kate_91 schreef:
Hoi! :wave:

ik heb onderstaande foto's afgelopen zomer gemaakt, ik ben erg benieuwd wat jullie van deze foto's vinden en wat jullie ervoor zouden geven :)


[ [url=m/bQ1wxy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q4LUCe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/w8Dcem.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ABhhDp.jpg]Afbeelding[/url] ]



Grappig om jullie meningen te horen want ik word hier persoonlijk juist wel mega enthousiast van! Ik vind het heerlijke foto's! Misschien net ietsjes té licht maar dit is helemaal mijn ding. :j Heerlijk frisse sfeer en de poses en composities vind ik leuk.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:34

Kate_91 : Ik vind het zeker leuk bedacht (qua perspectief) maar het is veel te veel overbelicht.
Dus ik zou zeggen nog even dooroefenen met de installatie en het bewerken, veder top.

Kate_91
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-10-18

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:22

Bedankt allemaal voor de feedback, ik ga er zeker wat mee doen. Qua stijl ben ik inderdaad wel van de 'overbelichte' foto's, soms ben ik wel te lang bezig met het vinden van de juiste kleuren / contrast. Ik ga er eens mee spelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:46

Kate_91 schreef:
Bedankt allemaal voor de feedback, ik ga er zeker wat mee doen. Qua stijl ben ik inderdaad wel van de 'overbelichte' foto's, soms ben ik wel te lang bezig met het vinden van de juiste kleuren / contrast. Ik ga er eens mee spelen!


Ga je ook nog andere mensen feedback geven? Dat is we zo netjes :o :D

Kate_91
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:02

Siricj schreef:
Kate_91 schreef:
Bedankt allemaal voor de feedback, ik ga er zeker wat mee doen. Qua stijl ben ik inderdaad wel van de 'overbelichte' foto's, soms ben ik wel te lang bezig met het vinden van de juiste kleuren / contrast. Ik ga er eens mee spelen!


Ga je ook nog andere mensen feedback geven? Dat is we zo netjes :o :D


Haha, zoals ik vanmiddag al heb gezegd, ja, dat ga ik doen.

Kate_91
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:28

Evelien_vp schreef:
Ik heb enkele van mijn foto's samengezocht, benieuwd wat jullie ze waard vinden, opbouwende kritiek is zeker welkom. Ik lever per shoot 10-15 foto's af.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Ik vind dit echt schitterend! ik zou hier zo rond de 100 voor betalen :)

Brenda_85
Berichten: 264
Geregistreerd: 14-04-14
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:27

Hier weer een aantal foto's van mij maar eerst even vanaf pagina 105 taxeren :)

xTitanic: Wauw echt supergave foto's!! Als je alles op groot formaat erbij doet zou ik zeker boven de 100 doen, eerder naar de 150 als de rest van je foto's ook zo goed zijn. Heb je ook een facebookpagina? de linkjes naar je website deden het niet bij mij maar was wel benieuwd naar meer.
Art_ificious: 1ste foto is leuk met de bloemen erachter, ik stoor me wel een beetje aan de paal erachter. De 3de en de laatste van de libelle zijn mooi, je maakt goed gebruik van scherpte diepte. In de 2de post met foto's lijkt de laatste onscherp. Door blijven oefenen maar hier kan je al wel geld voor vragen vind ik, een eigenaar zal met zulke foto's al heel blij zijn. 25 euro.
BulletjeBeer: Mooie foto's, zeker die eerste is echt gaaf. Bij de zwart wit foto vind ik het ook mooi dat er een stukje emotie in de foto zit. Het paard zonder hengstenketting was wel wat mooier geweest denk ik. 60 euro
Keel94: De paardenfoto's vind ik heel mooi en zeker de black. De hondenfoto's vind ik wat minder qua compositie en wat teveel kleur maar dat is smaak. De bloesem op de eerste voegt weinig toe omdat de bloesemboom zelf niet te zien is. Ik vind ze qua scherpte en scherpte diepte wel goed. Voor de paarden 70 en de honden 50.
Greenrider: De eerste is heel mooi! Ik heb even op je pagina gekeken maar daar vind ik ze wat minder van kwaliteit, je hebt al wel een mooie eigen stijl. 40 euro
xMaxxiee: Leuke foto's, zien er goed scherp uit. Misschien nog wat meer spelen met compositie, nu staan alle onderwerpen in het midden en dat kan je wat spannender/leuker maken als je een andere uitsnede maakt. 40 euro.
Murphypower: Zou nog even door blijven oefenen, zijn al leuke foto's maar probeer wat meer op ooghoogte van het te fotograferen, dan krijg je ook meer achtergrond in beeld zodat de foto diepte krijgt en ze al leuker worden om naar te kijken.
Riverdale: Je bent al goed bezig, de laatste foto is wat flets en de tweede wat donker maar de composities zijn wel leuk. 25 euro.
Ninatjuh01: Wauw mooi en een heel mooie eigen stijl, zeker in de eerste 4 foto's. De 5de en 7de vind ik dan iets minder en wat simpeler. Bij de 5de had het mooier geweest als er meer lichaam van de eigenaar op te zien was. De eerste 4, 60 euro, de andere 40 euro.
Its_Juliaa: De eerste serie zijn lekker kleurrijk maar komen wel natuurlijk over. De laatste 2 vind ik daarmee vergeleken wat simpeler maar wel mooi de eigenaar. 50 euro
Murphypower: Vind deze heel moeilijk om te taxeren omdat ik niet thuis ben in de natuurfoto's, vind deze mooie vakantiefoto's maar zou er nog niks voor vragen, er mist nog wat meer kleur en foto's die eruitknallen.
Siricj: Altijd leuk die katten, zou er nog niks voor vragen, probeer wat meer te spelen met de composities en een wat ruimer beeld of juist close up, vind sommige nu wat krap genomen.
Gerdjee: Echt heel mooi! Goed scherp en leuke beelden om naar te kijken, zeker de zwart wit spreken echt. Alleen de beagle vind ik iets teveel kleur hebben wat een beetje onnatuurlijk overkomt. Die van het meisje kan zo een tijdschrift in. 80 euro euro.
Joy_Mennings: Leuke foto's, ik mis nog wat meer het wow effect, misschien kan je wat meer gebruik maken van scherpte diepte en regel van derde zodat de onderwerpen niet altijd in het midden staan. 40 euro
Evelien_vp: Gave stijl! De tweede en de laatste hebben naar mijn smaak net wat teveel kleur maar zijn wel mooi. De hond vind ik minder, de foto zelf is heel mooi maar dat hij er gapend opstaat vind ik niet mooi, kan stresssignaal zijn, een mooie sprekende blik vind ik persoonlijk mooier. Paardenfoto's wel duidelijk meer je ding. 80 euro daarvoor.
Kate_91: zou persoonlijk ietsje meer contrast toevoegen maar ze zijn zeker mooi! Heel fijn sfeertje en leuk om naar te kijken omdat je ook veel van de omgeving laat zien. Als alles zo is 50 euro.

Hier een aantal van mijn foto's:

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:52

Brenda_85 schreef:
Gerdjee: Echt heel mooi! Goed scherp en leuke beelden om naar te kijken, zeker de zwart wit spreken echt. Alleen de beagle vind ik iets teveel kleur hebben wat een beetje onnatuurlijk overkomt. Die van het meisje kan zo een tijdschrift in. 80 euro euro.


Dankjewel! De zwarte witte close up van het meisje is trouwens de cover van een boek!

Kate_91
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-10-18

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:00

Brenda_85: Mooie, lichte foto's (de eerste lijkt in verhouding wat donkerder) ! Ik vind vooral de laatste 2 hondjes erg leuk! ik zou hier zeker rond de 50-60 euro voor betalen :-)

horserider22

Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:54

pagina 107
Siricj
Persoonlijk zou ik hier nog geen geld voor vragen. De foto’s zijn best wel donker en komen door de kleuren niet sterk over. Ook qua compositie kan je denk ik nog wat verbeteren.
Gerdjee
Wat een mooie foto’s! Ik vind dat je een hele gave stijl hebt! €80,-
Joy_Mennings
Ik vind dat je foto’s soms nog wat kleur missen. De paarden foto’s vind ik qua kleur beter, alleen bij de tweede blackfoto vind ik de uitsnede niet helemaal lekker kijken. €45,-
Evelien_vp
Wow, hele mooie foto’s! €100,-
Siricj
Deze foto’s zijn al iets beter dan de vorige serie. Er mag nog wat meer kleur in de foto’s. Ik zou nog even door blijven oefenen.
Kate_91
Je stijl spreekt me wel aan, alleen denk ik dat de foto’s nu wel iets te licht zijn. De lucht valt weg in je foto’s, wat ik jammer vind. €20,-

pagina 108
Brenda_85
Ik vind de eerste foto niet zo sterk, de andere foto’s daarentegen vind ik erg mooi!€50,-

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:19

Vanwege een opmerking over mijn logo, heb ik een nieuwe laten maken! Ben er erg blij mee, wat vinden jullie?

Afbeelding

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:19

Heel mooi! Ziet er heel proffesioneel uit.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:22

Thnx! Dat vond ik ook :)

horserider22

Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:38

Na een paar berichten terug een aantal mensen te hebben getaxeerd zal ik zelf ook een paar foto's plaatsen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:53

horserider22: zie pb :D

mxren
Berichten: 71
Geregistreerd: 04-02-15
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:57

Hoi! Ik ben al een tijdje bezig met fotograferen en post hieronder ook wat van mijn foto’s. Ik ben benieuwd naar jullie taxaties!

Sircj: Leuke foto’s. Probeer je foto’s iets minder in het midden te plaatsen. 5 euro.
Gerdjee: Hele mooie foto’s! Prachtig de foto van het model met sproeten. 80 euro.
Joy_Mennings: Mooie foto’s. Ze zouden wat mij betreft iets meer contrast mogen hebben. 45 euro.
Evelien_vp: Wat heb je een fijne, warme stijl! Zeker 60 euro.
Kate_91: Ook ik vind je foto’s te licht. Verder wel een leuke loveshoot. 30 euro.
Brenda_85: Mooi! De foto van het hondje op het muurtje is super origineel. De eerste foto vind ik minder. 50+
Horserider22: Je hebt een fijne stijl. Bij de laatste foto had ik de hond persoonlijk op 1/3e van rechts gezet. 60 euro.

Zelf werk ik met een canon 80d met daarbij een sigma 70-200 en een canon 50 1.8. Ik fotografeer paarden, portretten en af en toe een evenement.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:34

Bedankt voor de taxatie!
Ik zou voor dat van jouw wel 40 euro over hebben!

louiisaa

Berichten: 195
Geregistreerd: 22-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:28

Hallo allemaal,

Ik ben heeeeel lang weggeweest van deze topic haha. Ben heel veel gaan fotograferen en ook jullie hulp zeker gebruikt bij het verbeteren van Mn werk.

Ik wil graag weer wat nieuwe foto’s plaatsen, om te kijken wat jullie ervan vinden! Super leuk om terug te zijn. Ik heb nu niet heel veel tijd voor het taxeren maar omdat ik dit wel goed wil doen zal ik morgen even uitgebreid kijken naar jullie mooie plaatjes.

Hier wat foto’s vanaf mijn telefoon:

-Studio fotografie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-Buiten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:38

Hoihoi! Wat een leuk topic.
Heb hier totaal geen verstand van maar zal eens proberen!

Louiisa:
De studiefoto's zijn echt tof! Op sommige delen van het doek (bijv zwarte labrador) lijkt het heel erg overbelicht. Zonsondergangsfoto's heel mooi en de laatste twee lijkt het witte van het paard roze.
C.a 40/50 euro voor mij max.

Mooie foto's horserider, ik zat te denken aan c.a 40/50 euro ook.

Mxren : hele fijne sfeer foto's! Ik denk c.a rond de 60 euro.

Benieuwd wat jullie hiervan denken, ben pas beginnend fotograaf
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 20:54

Hoi! Ik heb wat foto's van kerst van vandaag. Ze zijn nog onbewerkt maar de mensen die een taxatie zouden willen geven kunnen mij even een pb sturen aangezien ik die liever niet hier plaats.

Mijn taxaties:

Janinevv ~ €30 Ik vind je foto's mooi, maar nog een beetje "veilig" als je snapt wat ik dan bedoel. Als je iets meer een eigen manier van fotograferen gaat ontwikkelen worden ze vast prachtig!

louiisaa ~ studio: €40 / buiten: €50 Ondanks dat ik normaal gesproken echt een hekel heb aan studiofoto's vind ik ze goed gelukt, bij sommige is de achtergrond ietsjes overbelicht. Laatste twee foto's verkleurt het witte van het paard een beetje.

mxren ~ €60 poh wat heb jij toch een heerlijke stijl, echt prachtig <3

horserider22 ~ €35 prima foto's, maar ook hier mis ik iets ofzo. De hoek waaruit je schiet vind ik vaak wel mooi!

Ik zie graag pb's voor mensen die mijn foto's willen taxeren :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:35

Ik ben vandaag met een vriendin foto's gaan maken met mijn nieuwe camera (Nikon d5600). Ik zou het leuk vinden als jullie deze willen taxeren :) en ik zou het al helemaal fijn vinden als jullie ook wat tips kunnen geven!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Alvast bedankt :o

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:04

@murphypower, ik vind dat de paarden niet helemaal tot hun recht komen in deze foto's. Ik zou meer aandacht besteden aan de houdingen van het paard en e composities (bij de eerste foto is er bv veel te veel ruimte aan de linker kant en de nek van de pony ziet er heel vreemd uit). Ook ogen de foto's vrij dof en vind ik de achtergrond bij 1&2 storend.
Hier zou ik geen geld voor geven, blijven oefenen :) vind wel dat je een leuk logo hebt!