[FOTO] Bijdrage?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

mang

[FOTO] Bijdrage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:20

Hoi, na het topic van ellisL werd ik wel benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden. Ik vraag voor een shoot inclusief rij- en losgooifoto's €20,-. Wat denken jullie; is dit teveel, te weinig of goed zo?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graag jullie eerlijke mening. :)

mang

Re: [FOTO] Bijdrage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:26

Die 2e foto heeft trouwens een ander copyright omdat ik die dag net een nieuwe laptop had en daarop had ik mijn lettertype nog niet :P

MarjoleinS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:03

Ik vind dat ze het waard zijn :j Ik vind je copyright ook mooi niet te groot en niet te klein :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 22:45

Dankjewel!

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:19

Ik vind de foto's ook mooi, ze zijn het geld ook wel waard :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:21

Mooi, alleen op sommige foto's vind ik de kleuren flets overkomen. En de fries zijn hoofd is niet scherp, zonde want is een mooie foto verder.
Vind het wel waard!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:26

Bij foto 1 had ik liever het binnenste voorbeen naar voren zien reiken en de foto een fractie eerder genomen als het achterbeen nog op de grond staat. Jammer ook dat het gezicht van de amazone compleet wegvalt tegen de schaduw. Een foto als deze is net even ongelukkig en zou hem niet in het portfolio plaatsen. :)

Foto 2 is netjes, mooie, warme belichting en ruiter en paard staan er goed op. Prima plaat. :)

Foto 3 ziet er goed uit, in vind zelf alleen de compositie te standaard gekozen, wat de plaat al gauw saai maakt. Verder mis ik wat scherpte op het hoofd.

Foto 4 is zeer goed scherp en mooi gefocust. Wel vind ik de harde schaduwen, zeker met een donkere achtergrond, teveel opvallen. Probeer wat meer met het licht of evt. een reflectiescherm te spelen om dit op te lossen. :)

Foto 5 en 6 zijn op zich netjes, ik had ze zelf van een wat lager standpunt genomen. Hier had ik alleen minder scherptediepte willen zien, de achtergrond leidt af van het onderwerp. Ik had dus een groter diafragma gekozen.

Foto 7 en 8 zijn leuke composities en alerte koppies, maar missen allebei scherpte op het hoofd. De focus ligt duidelijk achter op de schoft, en dat is heel jammer. Bij de laatste foto mis is ook wat scherpte, lijkt zelf een beetje bewegingsonscherpte.

Je foto's zijn op zich al behoorlijk netjes, je bent een flink end op weg! Maar veel van je foto's missen of de juiste scherpte, de juiste belichting of compositie. Veelal zijn ook de kleuren een beetje aan de grauwe kant. Er valt een hoop aan te sleutelen, ik zou als ik jou was dus lekker oefenen met de instellingen van je camera. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:11

Heb je je scherpstelling wel goed ingesteld?
Doe je dat zelf... ?

Want bij alle portretten die je laat zien, waarbij het paard naar de camera kijkt, ligt de scherpte ver áchter het hoofd (bij de schoft).

Dat kán worden veroorzaakt door een verkeerde instelling van je scherpstelling (bijv. als je 'm zelf laat kiezen of alleen op het midden van je foto scherpstelt).
Maar het kán ook aan je lens liggen... Als die last heeft van front-/backfocus. In dat geval moet je 'm even laten nakijken door de fabrikant. Die kan 'm weer goed maken voor je.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:28