hoe kan je de mooiste foto's maken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

haffie15

hoe kan je de mooiste foto's maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 14:34

Haai,,

Ik had een vraagje hoe ik met mijn cannon camera de mooiste foto's kan maken.

Ik maak nu nog gewoon normale foto's maar ik wil echt een keer een foto maken die er bovenuit springt.
hebben jullie handige tips??

Groetjes.

Colorado

Re: hoe kan je de mooiste foto's maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:15

Héél veel oefenen, kijken naar foto's van anderen en leren hoe je kunt fotograferen in de manuele stand van je camera (als die er op zit). In de manuele stand moet je alles zelf instellen (sluitertijd, diafragma en ISO) en kun je dus zelf bepalen hoe donker, licht enz je foto zal zijn.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:29

Heel veel oefenen! Dat is het belangrijkse. leer om kritisch naar je foto's te kijken en je probeer je steeds af te vragen wat je beter kunt doen. Zoek leuke onderwerpen, en maak leuke composities.
Welke camera heb je? Zorg dat je weet waar de instellingen te vinden zijn en ga daarmee experimenteren. Probeer dingen uit wat gebeurt er als ik dat doe, wat als ik dat doe enz.
Als je een spiegelreflex hebt, zorg er dan voor dat je weet wat diafragma, sluitertijd en iso is, fotograferen met een spiegelreflex is doodzonde, maak gebruik van alle opties!

haffie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 17:03

Yvttheid schreef:
Heel veel oefenen! Dat is het belangrijkse. leer om kritisch naar je foto's te kijken en je probeer je steeds af te vragen wat je beter kunt doen. Zoek leuke onderwerpen, en maak leuke composities.
Welke camera heb je? Zorg dat je weet waar de instellingen te vinden zijn en ga daarmee experimenteren. Probeer dingen uit wat gebeurt er als ik dat doe, wat als ik dat doe enz.
Als je een spiegelreflex hebt, zorg er dan voor dat je weet wat diafragma, sluitertijd en iso is, fotograferen met een spiegelreflex is doodzonde, maak gebruik van alle opties!

hee, ik heb een Cannon powershot A480

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 07:14

Ik heb even de handleiding van je camera op internet opgezocht en ik zie dat je niet zelf de sluitertijd en diafragma kunt instellen. Wel kun je je camera instellen in verschillende scènes probeer daar dan gebruik van te maken. Als je opnamen van kortbij wilt maken gebruik dan de macro stand (ik zag dat je zelfs een super macro stand op je camera hebt staan.) En verder ga lekker aan de slag met mooie composities te bedenken, en bedenk leuke creatieve onderwerpen voor op de foto. Want hiervoor heb je geen spiegelreflex nodig dat kan met alle camera's! Vooral heel veel oefenen. Succes!!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:17

Ik heb ook ongeveer zo'n camera gehad :) . Probeer te spelen met de compositie, plaats forums in het fotogedeelte van bokt voor tips, je kunt hiermee je foto's steeds meer proberen te verbeteren! :)

haffie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 19:29

okee dankjewel!