[FOTO] Wat vinden jullie van mijn foto`s?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

YentlShots

[FOTO] Wat vinden jullie van mijn foto`s?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 09:08

Heej, ik ben er net achter gekomen hoe je foto`s in je topic zet en het leek me leuk om het meteen uit te proberen. Ik zou graag willen weten wat jullie van m`n foto`s vinden. Sommige zijn beter dan andere maar tips zijn altijd welkom!!! De foto`s zijn gemaakt met een Panasonic Lumix DMC-FX3. Ik weet van mezelf dat ik soms betere achtergronden moet hebben.
Hier zijn ze!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze hieronder vind ik persoonlijk het mooist!!! _/-\o_
Afbeelding
Bewerkt!!! :P
Afbeelding
Nog een keer bewerkt :P :P
Afbeelding
Deze is een beetje korrelig
Afbeelding
_/-\o_
Afbeelding
Ezeltjes, hihi
Afbeelding
En de laatste ...
Afbeelding
Ik hoop dat jullie goede tips hebben en mijn foto`s mooi vinden.

Groetjes en misschien tot ziens!!! :wave:
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 29-06-12 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

SaSalover

Re: Wat vinden jullie van mijn foto`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:10

Leuke foto's :) Maar dit staat verkeerd, ik tem ;)

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:25

ik had direct gezien dat het met Panasonic Lumix is gemaakt want ik heb er ook een. het is een heel goed digitaal fototoestel maar je kan er ook niet alles mee doen. De achtergronden zijn niet altijd van de beste kwaliteit en als je te veel inzoomt worden de beelden een wazig en plat. Ik ben blij eens te zien dat iemand anders hetzelfde resultaat bereikt als ik met dit toestel.
Persoonlijk zou ik willen overgaan naar een spiegelreflex camera, maar die kosten toch een pak meer.
Leuke onderwerpen en de omkadering van je onderwerp is ook goed.

Jitske

Re: Wat vinden jullie van mijn foto`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:42

JITP -> FK

Nista_RX

Re: [FOTO] Wat vinden jullie van mijn foto`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:30

Ik vind het leuke huis-tuin-en-keuken foto's. :) Ik vind de nabewerking niet geslaagd, sorry. Je kunt beter het origineel houden.

1. Leuk paard! :) Je kunt beter op de ooghoogte van het paard fotograferen, zodat de verhoudingen niet uit elkaar lopen, en zodat je niet het paard "van boven" fotografeert. Let ook op je achtergrond. Er staat nu een lantaarnpaal oid, en lijkt of het uit het paard groeit. Dit geldt ook voor de hindernis op de achtergrond. Probeer hier rekening mee te houden. :)

2. Wat n leuke hond, hij kijkt erg speels, vind ik al n stuk beter! :) Ook bij deze foto zou ik eerder voor de ooghoogte kiezen. Jammer van de achtergrond, misschien dat je deze beter een keer kunt maken op een grasveld of in het bos? :)

3. Het paard valt erg weg op de achtergrond, het enige wat ik eigenlijk zie is een zwart landschap met 2 paardenoren. Probeer minder van het landschap te fotograferen, meer van het paard. Ga desnoods ligen op de grond, en fotografeer richting de zon met je ISO zo laag mogelijk. :)

4. Erg leuk, jammer dat het hekwerk nog duidelijk te zien is!

5 en 6. Sorry, de bewerking vind ik niet mooi :=

7. Erg leuk, wat oogt de hond ook schattig! :) Persoonlijk had ik de neus er ook op gehouden. Ook zou ik de foto wat scherper willen zien.

8. Compositie vind ik geslaagd, maar ook voor honden geldt: Fotografeer ze op ooghoogte. Nu is de foto meer van de bovenkant genomen. Ook jammer dat deze niet helemaal scherp is, en dat de hond nat lijkt.

9. Erg leuk, ook hierbij geldt weer: Ooghoogte!

10. Erg lief <3 Zoals eigenlijk bij vrijwel alle foto's weer, op de ooghoogte fotograferen. Jammer dat je er een effect overheen heb gedaan, vind de originele foto's meestal wel mooier :j Verder kijkt de hond erg leuk!

Hopelijk heb je iets aan deze tips, en kun je weer een stap vooruit! :)