[FOTO] Flora & Fauna

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

[FOTO] Flora & Fauna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 18:36

Hallo,

Door het uploaden is de kwaliteit wat achteruit gegaan. Dit is met een HD camera gemaakt. Dus ik ook op een beetje op goede kwaliteit :D

Watch en enjoy! ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tips mogen ook gegeven worden :j

Nayomie

Re: [FOTO] Flora & Fauna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 18:38

1 tm/4 is behoorlijk achteruit gegaan.
Maar kan niet wijzigen. Want dan kent die de afmetingen ineens niet meer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:50

Het spijt me zeer, maar deze foto's zijn niet correct. Ze kunnen prima met een HD camera geschoten zijn, maar dat maken het geen goede foto's. Ze zijn niet scherp, de kleuren zijn behoorlijk grauw op de meeste foto's, er zit veel ruis op en daarnaast zijn de composities e.d. niet heel speciaal.

Dat de kwaliteit achteruit gaat van het uploaden kan best, maar dat zie je alleen als je echt super scherpe foto's hebt, dat het net iets minder wordt, of net de kleuren een klein tikje veranderen. Op de meeste foto's - en zeker dit soort foto's - zie je dat verschil niet tot amper. Ik vind het jammer dat je dit als excuus lijkt te gebruiken.

Door oefenen is gewoon het beste :) Probeer je te verdiepen in je camera, kijk of je zelf wat instellingen kan maken, goed kan scherpstellen en bijzondere foto's kan maken, je komt er vanzelf!

Edit: Bloemen had ik niet gezien, die vind ik qua scherpte en kleur wel in orde, maar nog steeds niet erg bijzonder of mooi ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 18:53

Toen ik ze vanaf de camera nam, zagen ze er behoorlijk goed uit!
En vanaf de PC ook nog wel, maar na het uploaden zijn ze achteruit gegaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:56

Een foto die zo slecht is al de eerste paar foto's kunnen nooit op de camera en op de computer scherp en goed zijn geweest.

Je bloemetjes zijn nog 'leuk' omdat ze nog wat kleur hebben, maar de rest is helaas geen succes.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 18:58

Camera stonden ze haarscherp.
Computer heb ik enkel pictogram bekeken := En daar leken ze ook nog scherp ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:30

De eerste 4 foto's kunnen nooit scherp zijn geweest op jouw computer, er is geen enkel scherptepunt in de hele foto. De bloem foto's zijn wel scherp :j

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:34

Als je op de computer de foto's alleen als pictogram bekijkt zie je eigenlijk helemaal niets. Foto's kunnen soms haarscherp lijken op een klein beeld maar als je hem dan in het groot ziet kan het zo uitdraaien. Dat ligt niet aan het uploaden, maar aan hoe de foto is genomen (;

Ik denk dat je je even in je camera moet verdiepen, en veel oefenen, en dat er dan heel wat beters uit komt ;)

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:35

Sluit me aan bij Marit, foto's kunnen in kwaliteit verminderen.. Maar zo erg is onmogelijk.
Bloemen zijn wel redelijk scherp, ook niet haarfijn.
Goed oefenen met composities en probeer iets langer te foucussen op het scherpte punt, misschien dat ze dan wel wat scherper worden ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 19:57

Jakkie, en ik was nog zo trots erop -O-
Dat feest gaat dus ook niet door

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:04

Probeer ook rekening te houden met het weer. Als het zonnetje schijnt krijg je al gauw veel mooiere foto's. Wel moet je dan opletten vanaf welke kant je de foto neemt want je wilt ook geen schaduw op je onderwerp hebben.

Verder ga ik mee met de rest, kijk fototopics hier op FK door en vergelijk het commentaar met de foto's. Ga dan lekker zelf veel oefenen. Let op composities. Een paard van onderaf fotograferen bijvoorbeeld is leuk voor de fun maar niet voor een mooie nette foto omdat het paard dan uit verhouding wordt getrokken. Onderwerpen vallen ook meer op als de achtergrond onscherp is. Kijk of je camera een instelling heeft waar dat mee kan en ga er gewoon mee aan de slag. :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 20:08

Over dat achtergrond gesproken. Als het voorwerp de meeste ruimte in de foto neemt, wordt de achtergrond vrijwel niet scherp :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:13

Ok, dat is goed. :j