Ik probeer de laatste weken serieus te fotograferen. Helaas ben ik nog er zoekende naar de instellingen.
Het lukt nog erg slecht netjes scherp te stellen en qua belichting gaat het ook niet zoals het moet. Eigenlijk zoek ik nog een goed boek om de knopjes onder de knie te krijgen. Als iemand wat aan kan raden, graag
Nu ben ik snel geneigd terug te gaan naar de auto stand omdat voordat ik de juiste instellingen heb het moment al over is.
Verder heb ik sinds een paar dagen Gimp als fotobewerkingsprogramma. Ook hier moet ik nog veel van leren dus ik gebruik momenteel alleen de automatische witbalans en de auto kleurversterking.
Heb ik toch nog lol als mijn foto's mislukken
Ik gebruik de camera van mijn vriend. Het is geen spiegelreflex maar een digitale camera met alle knopjes erop om zo de functies te leren kennen. Mocht het fotograferen bevallen kan ik altijd zelf eens gaan kijken.
Tips zijn welkom. Ik moet bijna alles nog leren
1.
Broertjes gitaar

2.
Twee modellen die bij ons op stal staan.

3.
Jammer genoeg ik de witte vlek overbelicht en het oog niet zichtbaar.
Vond het effect met de wolken wel grappig!

4.
Vriendje op Bali. Bewerkt met auto witbalans.

5.
Vanmorgen vroeg. Erg lopen tobben met de instellingen en hierdoor was eigenlijk alles mislukt.
Dit was de beste foto die er tussen zat. De rest was niet scherp en bewogen.
Hopelijk gaat het volgende keer beter.

6.
Vandaag geschoten in het een bos(je) hier in de buurt.
Ik vind het sfeergevoel wel fijn.

8.
Verleden week in Walibi. Bewerkt met auto kleurversterking. Vond hem wat flets zonder.
Hier is de kwaliteit met uploaden erg achteruit gegaan

9.
Danseressen in Bali. Niet scherp helaas.

10.

11.
Flowerpower. Kleurversterking toegepast.

12.

13.
Hier heb ik voor het eerst het groen van het gras vervangen voor paars.
Deze foto is vandaag gemaakt.