[FOTO] Terracotta krijgers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Verity

[FOTO] Terracotta krijgers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 16:10

Misschien dat sommige mensen deze krijgers herkennen, misschien sommige niet maar vandaag had ik ze eindelijk voor de lens van mijn Nikon D5100.

Elk commentaar is welkom over compositie, licht etc.

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken

Verity

Re: [FOTO] Terracotta krijgers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 17:28

De foto's zijn niet om aan te zien, geloof ik :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:31

Tja, qua belichting etc zijn ze gewoon netjes, maar ik vind ze bijzonder oninteressant, sorry :o

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 17:56

Eigen menig uiteraard. Maar bedankt voor het commentaar!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:28

Om als compleet buitenstaander te reageren:

Je foto's zijn goed! Je belichting is mooi (geen over/onderbelichting), je achtergrond past vooral qua kleur zeer goed bij je onderwerp, waardoor je ogen ook direct naar je onderwerp toe getrokken worden. Je scherptediepte is mooi en er is geen ruis te zien.
Kortom; technisch gezien zijn je foto's een hoogstandje. Je lijkt met alles rekening gehouden te hebben, inclusief compositie.

Máár;

Wat vertellen de foto's? Welke verhaal zit erachter? Hoe hard ik ook er over nadenk, ik kan er geen spannende oorlogsverhalen uit op maken, terwijl de beeldjes zelf wel heel sprekend zijn. Wat ik eigenlijk wil zeggen is; leg een diep gevoel in je foto's en behoud je gevoel voor compositie/licht/etc, en het komt helemaal goed.

Vaak worden foto's pas interessant wanneer ze iets vertellen, als ze de kijker iets duidelijk proberen te maken. Daardoor blijft de kijker kijken en als er dan ook geen storende factoren zijn, dan wordt je foto al snel betiteld als 'fijn voor het oog'.

Hopelijk kun je hier wat mee. +:)+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:02

Ik vind de belichting goed, de achtergrond past erbij en de scherptediepte is fijn, maar een 'technisch hoogstandje' vind ik wel een beetje overdreven eerlijk gezegd. Bij foto 1 heb je 'm naar mijn smaak te krap uitgesneden ( links ), foto 3 'tzelfde probleem. Bij de laatste 2 foto's vind ik het scheve enorm vervelend.
Als je dit wil doen prima, maar voer 't dan zo uit dat 't niet lijkt alsof 't 'perongeluk' gedaan is, want dit lijkt niet meer op een expres scheve foto, maar is 't effect 'te min voor', of trek ze even recht met Photoshop o.i.d.

En daarbij blijft mij toch de vraag, wat je hiermee wil zeggen. Een paar beeldjes met een fijne belichting op een donkere achtergrond. Ehm. En verder? Wat wil je hiermee zeggen. Ik zie er niet echt een verhaal achter o.i.d.

En ik zou even kijken naar je copyright, die vind ik momenteel vrij overheersend :)

Succes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:13

Eigenlijk vind ik ze zeker wat hebben! Er zit niet bij definitie een diepgaand verhaal achter, maar bijvoorbeeld die foto waarin het paard het mannetje 'aankijkt' doet me wel wat.

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 17:50

Bedankt voor de eerlijke tips! Zal is kijken wat ik kan veranderen.