[FOTO] Beelden aan zee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Beelden aan zee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:40

Hallo allemaal,

'Beelden aan zee' heette het waar ik vandaag foto's gemaakt heb in Scheveningen. Het was prachtig weer en ik ben dus eens een poging gaan doen om foto's te maken :).

Ik fotografeer met een Canon EOS 550D, de meeste foto's zijn met mijn 55-250 mm lens gemaakt.

Commentaar is heel erg welkom :D. Ik plaats dit topic om van te leren :).

1.
Afbeelding

2. Voor gekozen om hem scherp te stellen op de achterste, misschien beter andersom moeten doen?
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Scherpgesteld op het hoofd
Afbeelding

7. En nog een foto van het strand en de pier
Afbeelding

Alvast bedankt!

Groetjes Desiree :D

DesireeK

Re: [FOTO] Beelden aan zee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 00:48

De laatste foto vind ik heel mooi en sprekend..
De rest doet mij niet heel veel en lijkt mij ook niet helemaal scherp..
Foto 5 vind ik daarvan nog het meest aansprekend en leuk om naar te kijken..

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:15

De laatste foto vind ik erg mooi! Hij mocht van mij nog wel wat lichter maar dat is muggenziften :)

Foto 4 vind ik echt interessant, ik blijf er naar kijken.

Bij foto 2 had je voor een groter diafragma (kleiner getal) moeten kiezen waardoor het duidelijker is dat je voor de achterste hebt gekozen. Nu is de voorste nét niet scherp, maar ook niet echt onscherp.
Hetzelfde geldt voor foto 6.

Het zijn nette foto's, maar ze mogen nog net wat meer creativiteit hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:47

Bedankt voor de reacties, kan ik weer vooruit :D.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:56

Mooie beelden :) Dingen zoals dit zijnniet makkelijk te fotograferen dus leuk dat je het al probeert ^^
De eerste vind ik leuk, mooi tussen de tralies door, het voelt bijna voyeuristisch. Ik heb het idee dat hij net niet scherp is op de poppetjes, dat is jammer. Foto twee vind ik minder, had hier juist meer ruimte omheen willen zien en inderdaad een duidelijkere onscherpte op de voorgrond. Foto drie is leuk maar mij iets te ietszeggend, ook hier goed op je uitsnede letten, die vind ik net niet helemaal lekker wegkijken. Foto vier vind ik erg mooi :j Persoonlijk ben ik erg groot fan van contast in b/w dus dat had er wat mij betreft nog iets meer ingemogen, maar de omzetting is mooi. Foto 5 vind ik weer minder, ook hier had ik graag wat meer ruimte gezien en het wordt niet echt 'spannend'. Foto 6 mag nderdaad nog veel sterker in de onscherpte. De laatste vind ik erg tof :j Maaaaaaaarrrrr je horizon is scheef :D dat rechtzetten maakt de foto een stuk strakker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:11

Jij ook bedankt Bieb ^^

Kan me dr helemaal in vinden :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:38

Ja foto 4, nice! Beeldverdeling (of hoe noem je dat) grijs, mooi! Foto 1 en 2 vind ik vrij rommelig. Foto 5, mooi beeld maar geen spannende foto idd.