[FOTO] Fotoshoot hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

[FOTO] Fotoshoot hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 16:37

Van de week een mooie hond voor m'n camera gehad, ben benieuwd hoe jullie de foto's vinden!
Gemaakt met een Canon 500D met 75-300 lens.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 01-06-12 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

cato1

Re: Fotoshoot hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:16

Hele mooie foto's.
Welke instellingen heb jij gebruikt?

Nicole

Re: [FOTO] Fotoshoot hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:03

Loveeee Husky's

Heb je na de tijd geprobeerd de achtergrond extra te vervagen? Hond lijkt een soort aura om zich heen te hebben :')

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:05

mooie hond vooral die blauwe ogen en dat zwart lijntje rond de oren <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:56

Vind bij foto 2 de bewerking erg opvallen. Je hebt of de hond donkerder gemaakt of de omgeving lichter. De foto's mogen ook wle wat sprekender qua kleur, vind ze wat grauw tonen. Ik kan helaas momenteel niet laten zien hoe ik het zou done omdat ik hier geen goed bewerk programma heb, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel :P

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:57

Prachtige, aparte hond en knappe foto's! Scherpte ligt overal goed op de ogen (zover ik op mijn pc kan zien).
Op mijn pc zijn de kleuren totaal niet grauw trouwens, maar echt helder.
Een paar dingetjes die mij opvallen zijn:

1. Stoor me aan het pad (?) wat achter hem door loopt ter hoogte van zijn ogen. Het lijkt idd ook of er iets van een zwarte, wazige rand om de hond zit. Standpunt mag voor mij ook iets lager zodat je de hond meer recht in de ogen kijkt.
2. Ook weer die wazige, zwarte rand om hem heen, vooral bij de staart. Deze foto zou ik verticaal gemaakt hebben of een iets andere hoek genomen hebben en de hond niet in het midden van de foto plaatsen (andere compositie, zodat het iets spannender wordt om naar te kijken.
3. Ook weer dat pad (?) achter zijn hoofd en een beetje raar uitgesneden (stukje lijf, stukje poten)
4. Weer dat pad (?) achter zijn hoofd en deze foto had ik juist landscape (horizontaal) genomen, zodat er meer ruimte op de foto is naar de kant waar hij naartoe kijkt. Nu kijkt hij weg maar is de foto ineens zo afgekapt.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 23:37

Bedankt allemaal! :D

@Nicole; Nee, heb achteraf niets meer vervaagd, dat heb ik tijdens het fotograferen zo ingesteld! Ik denk dat er zo'n soort rand ('aura' :P) omheen zit, omdat de hond aan het einde van zijn witte haartjes kleine zwarte puntjes heeft.. :P Anders zou ik echt niet weten waardoor het kan komen :P
@Lifaya: Wat valt je bij foto 2 precies op? Ik heb niet zoveel bewerkt namelijk, op de kleuren en het contrast na! Bij mij zijn de kleuren trouwens niet grauw.. Misschien dat het aan mijn beeldscherm ligt? Ik zou graag nog een foto zien van hoe jij het zou bewerken :j Kan ik van leren! :D
@Mabotje: Bedankt voor de tips per foto! Ik stoor me nu ook opeens aan het pad haha, meestal werk ik dat meteen weg, maar ben ik hier totaal vergeten! Hieronder nog een bewerkt fotootje :)
Had van foto 2 inderdaad een andere compositie moeten nemen! Had in het algemene fototopic ook een vertical uitsnede geplaatst, maar mensen vonden dan toch deze fijner! De rest van de tips neem ik zeker mee :D

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 01:04

Het lijkt alsof je vanuit RAW overbelichte plekken hebt weggehaald en hierdoor een auro ontstaat
Ik kan helaas niet bewerken, heb hier geen Photoshop CS5 :)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 10:34

Jammer, was wel benieuwd haha!
Ik snap wat je bedoeld, want ik zie inderdaad ook zo'n soort rand erom heen. Ik heb alleen echt geen idee waar het vandaan komt :P Wat ik bewerkt heb is alleen contrast en kleurintensiteit, en op de laatste foto is dan heb pad weggewerkt :P

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:35

Veel beter zonder pad toch?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 17:16

Stukken beter haha! ;)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 18:59

Ook nog even de andere 2 zonder pad :D

Afbeelding

Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:48

Kun je anders eens de originele plaatsen? Zonder bewerking? Eens kijken of die 'aura' daar ook aanwezig is? Foto's zijn mooi maar stoor mezelf aan die 'aura' eromheen, geeft de foto een goedkoop bewerkte look terwijl dat het absoluut nniet hoeft te zijn. :)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 20:29