[FOTO] Zou JIJ betalen voor deze kwaliteit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

annoouukie

[FOTO] Zou JIJ betalen voor deze kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 18:43

Hoi hoi bokkers!
Ik doe al een paar maandjes aan paardenfotografie, en toch lijkt het mij leuk om fotoshoots te beginnen!
Nu wil ik horen van jullie wat jullie van mijn foto's vinden, en of jullie er voor zouden betalen.
Ik heb trouwens een spiegelreflexcamera; Canon EOS 1100D met de kitlens, en de 75-300mm telelens (:
Alvast harstikke bedankt!

Foto 1.
Afbeelding

Foto 2.
Afbeelding

Foto 3.
Afbeelding

Foto 4.
Afbeelding

troi

Re: [FOTO] Zou JIJ betalen voor deze kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:44

Nee, ik vind niets meer dan gewone kiekjes.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:45

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:47

Tem, max. 1 topic per week en zoals mika11 al aangeeft je hebt al een topic geopend vandaag. Op 06-06-12 mag je weer een nieuw topic openen. Overigens kun je deze vraag ook gewoon in het andere topic stellen en het is ook wel handig om een beetje geduld te hebben :)

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 18:49

Destination schreef:
Tem, max. 1 topic per week en zoals mika11 al aangeeft je hebt al een topic geopend vandaag. Op 06-06-12 mag je weer een nieuw topic openen. Overigens kun je deze vraag ook gewoon in het andere topic stellen en het is ook wel handig om een beetje geduld te hebben :)

Deze vraag is niet in mijn andere topic, en ik heb geen geduld. ik heb ook niet kunnen wachten met mijn leven als je weet wat ik bedoel..... :'(

Verwijder dit topic maar. en die andere trouwens ook :P
Ik weet toch al genoeg. En heb net een site gemaakt, en al 6 boekingen dus jah.. hihi

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:49

Dan moet je maar leren om geduld te hebben, later in de maatschappij heb je ook niet binnen twee seconden antwoord ;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:50

Zeker niet. Klinkt hard, maar bij het kopen van een spiegelreflexcamera krijg je er geen talent/ervaring bij.
Deze foto's zijn technisch echt niet goed, iemand met een gsm had op dat moment dezelfde of betere foto's kunnen maken.
Probeer aan je timing te werken en kijk heel goed naar compositie (wat is je onderwerp en waar plaats je dat op de foto?) en achtergrond.
Lekker lol hebben met je camera voorlopig en hem goed leren kennen :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:04

Nou als je zo ook met je klanten om gaat
Wens ik je veel succes :')

Edit: oeh 11!
Lekker oefenen bij vriendinnen dus

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 19:05

gabyfedde schreef:
Zeker niet. Klinkt hard, maar bij het kopen van een spiegelreflexcamera krijg je er geen talent/ervaring bij.
Deze foto's zijn technisch echt niet goed, iemand met een gsm had op dat moment dezelfde of betere foto's kunnen maken.
Probeer aan je timing te werken en kijk heel goed naar compositie (wat is je onderwerp en waar plaats je dat op de foto?) en achtergrond.

Ik heb ze kleiner gemaakt, dus kwaliteit is nu slecht.
Kan je mij dan vertellen wat er 'niet goed' aan is?

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:07

dit kan ik ook met een gewone camera van 60 euro

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:07

Heb je een link naar je site trouwens? :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:14

annoouukie schreef:
gabyfedde schreef:

Ik heb ze kleiner gemaakt, dus kwaliteit is nu slecht.
Kan je mij dan vertellen wat er 'niet goed' aan is?

Wat er slecht aan is heb ik al gezegd. Timing, compositie, achtergrond.
Al had je ze nog de helft kleiner gemaakt, goed waren ze nog steeds niet. Sorry Y;(

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 19:15

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:16

Niks bijzonders inderdaad. Je hebt zeker gewoon met automatische stand 'gefotografeerd'?
De kleuren zijn grauw, er zit volgens mij niet veel scherpte in, beetje raar ook trouwens om ons te laten beoordelen als de foto's zoo klein zijn. Verder is de achtergrond veel te druk, het is mooier als dit vervaagd is. Zoals de eerste foto is het veel te ruim. Overal is het paard in het midden genomen, kortom saai.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:16

Nee, voor deze foto's zou ik niet gaan betalen. Het zijn gewoon leuke huis-tuin en keuken kiekjes :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:18

Ga lekker oefenen en cursussen volgen. Je bent nog zo jong dat je makkelijk een goede fotograve kunt worden! En ga kijken naar de sites van goede fotograven, zoals gera hoving en sjoerd. Dan zie wat het verschil is tussen een gewoon kiekje en een echt goede foto.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:20

wat ik fijner zou vinden als er meerdere foto's op een website staan van verschillende paarden, van verschillende situatie's, lijkt nu net of je maar 2x hebt gefotografeert :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:20

Ik heb even op je site gekeken, maar daar staat dat je het gratis doet?? Ja dan is het natuurlijk een ander verhaal, oefenen kan en mag altijd natuurlijk ;)
Het valt me ook nog op dat de meeste gewoon totaal geen contrast in zit dit maakt het vlak. Ook is de ene foto veel kleurrijker dan de andere, verschillende standen uitgeprobeerd?

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 19:23

Ik vind dat jullie wel wat anders tegen mij kunnen praten, in ben 11 jaar oud. Dus rustig aan.
En ik heb al een cursus gehad.

Laat dit topic maar zitten, IK WORD HELEMAAL GEK!

Ik heb alles op MF staan, omdat je dan pas echt alles doet. En ik heb hem altijd op MANUEL staan. Ik doe dus ook altijd het diafragma enz. zelf.
Ik ben er trots op, en dat blijf ik ook.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:25

Ik zie nergens slechte opmerkingen staan? Iedereen geeft gewoon op een rustige manier zijn/haar mening :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:28

Leg eens uit dan waar je een keuze van het diafragma bijv op baseert? Dat dit niet is zoals je had gehoopt, daar kunnen we niks aan doen maar het is wel eerlijk en de waarheid.. :\

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:30

Heel goed hoor, ook gewoon blijven oefenen! Je foto's zijn alleen nog niet zo perfect, dat je er geld om kan vragen. Maar zoals het op je site staat kan je het zeker doen, leuk om te oefenen! Ga ook een x gewoon op pad met je camera in de buurt, probeer mooie foto's van paarden in de wei te maken, ga naar concoursen (dit weekend is er bijvoorbeeld in Arnhem de Dag van het Levend erfgoed, daar vind je alle diersoorten. Bijv paarden (dressuur/mennen) koeien geiten schapen vogels wat je je maar kan bedenken!!) en blijf lekker dooroefenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:30

Je hoeft je niet aangevallen te voelen, een ieder geeft hier gewoon tips. Het klinkt hard, maar als je niet met kritiek of meningen om kan gaan, moet je hier niet plaatsen.

Of iemand een foto mooi vind kan heel persoonlijk zijn. Zeker als je met aparte composities, lichtinvallen e.d. gaat werken. Of een foto GOED is, is een ander verhaal. Fototechnisch kunnen veel mensen kijken naar belichting, correcte composities, timing etc. Hetgene wat ik bij jouw foto's niet in orde vind.

Wat ik wel heel knap vind is dat je je instellingen zelf maakt. Ik heb eventjes gegluurd naar je instellingen en kan je als tip meegeven dat je het handigst je diafragma zo groot mogelijk kan maken (kleinste getal). Hierdoor wordt je achtergrond waziger en minder storend, daarnaast heb je dan meer licht en kan je sluitertijd wat omhoog, of je ISO omlaag.

Probeer wat meer in te zoomen, zodat het paard ook echt het onderwerp is van de foto. Let op met afsnijdende hoefjes of neuzen. Gewoon lekker blijven oefenen en dan kom je er vanzelf!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:31

Ik wil ook even reageren..

Je site ziet er leuk uit.. Maar om je uit te willen lenen als fotograaf dan moet je toch echt iets langer dan een paar maandjes fotograferen..
En als je dan een site maakt controleer dan ook op je teksten die je er neerzet. Ik heb al een aantal fouten zien staan in mijn eerste snelle blik.. bv: getoiletterd

Mijn advies.. Ga lekker veel oefenen dan kom je er vast..
suc6...

(een reactie van: Ik vind dat jullie wel wat anders tegen mij kunnen praten, in ben 11 jaar oud. Dus rustig aan. Daar vraag je zelf om in jou reacties naar mensen die op jou openingspost reageren.. )

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:33

saskiakefie schreef:
Leg eens uit dan waar je een keuze van het diafragma bijv op baseert? Dat dit niet is zoals je had gehoopt, daar kunnen we niks aan doen maar het is wel eerlijk en de waarheid.. :\

helemaal mee eens..
En het is beter dan wij allemaal gaan zeggen dat het helemaal perfect is.. en je straks in praktijk nog veel meer teleurgesteld wordt dan nu..