Bij ieder evenement van de plaatselijke menvereniging ben ik foto's aan het maken. Ik ben overduidelijk amateur, maar krijg steeds meer vraag van mensen die foto's van hun paard willen hebben
Nu mail ik de leukste foto's door naar vereniging-genoot, die ze op de website zet, maar alleen hier in gaat veel tijd zitten. Ik zie het dus niet echt zitten om meerdere mensen te gaan mailen, en eerder is al besproken alleen een selectie op de site te zetten.
Ik heb net geprobeerd een nieuw account bij photobucket aan te maken, met de bedoeling iedereen gebruikersnaam/wachtwoord door te mailen, zodat ieder zelf de gewenste foto's er af kan halen. Dit lukt helaas niet omdat ik al een account heb (je mag er maar 1 per mailadres)
Mijn vraag; weet iemand een goed alternatief voor photobuckte, of hoe ik een simpele site op kan zetten voor de foto's?
ik verzend zulke mappen meestal met picassa van google
Ibbel
Geplaatst: 28-05-12 17:06
Je hoeft niemand een gebruikersnaam te geven om foto's van photobucket af te halen, dus je kunt gewoon een (desnoods password protected) mapje op je eigen photobucket aanmaken.
Alternatief is met de email van de vereniging een photobucket account te maken, of zelf een apart hotmail account aan te maken. en daarmee een aparte photobucket. Maar nogmaals, als je een link naar jouw photobucket geeft, kan iemand daar gewoon foto's afhalen zonder een gebruikersnaam te hebben.
Als laatste kun je ook simpel zelf een website bouwen, er zijn sites die speciaal foto-site-softwre aanbieden, of je kunt een algemene site opzetten bv met http://www.weebly.com (gratis, als je de reclame nit erg vindt)
Dropbox is ook nog een mogelijkheid om (foto-)bestanden te versturen. Moeten alleen de ontvangers óók dropbox installeren.
Juut
Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-12 17:12
Ik zit er ook niet op te wachten dat de hele vereniging al mijn foto's kan bekijken
Eens een mail naar het bestuur gaan sturen, anders die weebly proberen...
Is het geen optie om een nieuw mailadres aan te maken met je 'fotografie naam' (of iets anders wat je aan je foto's wil linken) en op dit adres een nieuw account aanmaken bij photobucket?
Ik denk dat Oypo misschien wel wat voor jou is? dan kunnen de "klanten" de foto's ook meteen nabestellen, photobucket etc. lijkt me een heel gedoe met wachtwoorden en alles.
Photobucket vind ik makkelijk werken. Het gaat daarnaast om een vereniging, dus een naam en wachtwoord is zo rondgestuurd. Die ene koetsentocht in het jaar...die mensen doen maar iets meer moeite.
Voordeel vind ik dat ik een hele zooi in 1 klik kan uploaden (alleen blijkt het best lang te duren, 291 foto's uploaden), en ieder er vervolgens zelf af kan halen. Ik ben amateur, er gaat nu al genoeg tijd in zitten met uitzoeken (lees; alle mislukten er uit knikkeren), en dan heb ik geen zin ook nog eens meerdere mensen achterna te lopen voor hun 3 gratis foto's