[FOTO] Bruiloft Thirza & Vincent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Bruiloft Thirza & Vincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:27

Vrijdag heb ik de bruiloft gefotografeerd van Thirza @ bokt en haar man ( :D ) Vincent.
We hadden een felle zon en een stevig windje, daarbij is het aantal bruiloften dat ik heb gedaan op één hand te tellen, dus ik ontvang graag opbouwend commentaar! :)

© PK Designs

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding

7.

Afbeelding

8.

Afbeelding

Nista_RX

Re: [FOTO] Bruiloft Thirza & Vincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 08:44

Ik vind ze érg leuk, ze zullen hier vast ook erg blij mee zijn :) Foto 4 verdient een lijstje!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 08:46

Prachtige foto's zeg!! Is ze op slippers getrouwd? :D Zijn nog mooie ook! :))
De laatste foto vind ik het mooist, leuk gebruik van de zon. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:06

Ja mooie slippers hé! Lijkt me ideaal, geen last van je voeten en toch heel mooi. :D

Bedankt!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:10

prachtige foto's.... zou ik ook wel willen als ik ging trouwen(A)

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:38

Echt super foto's Paoline!!

Vooral die met de bellen voor het gemeentehuis vind ik heel erg mooi.
Super gedaan! :D

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:59

Ontzettend leuke foto's zeg! Ik was wel heel benieuwd toen ik je post zag, want ik heb een week geleden voor de eerste keer een bruiloft gedaan. Vond het best tegenvallen hoor :o
Mijn bruidspaar had aan het einde, na de kerkelijke inzegening, de fotoshoot gepland, maar toen hadden ze de puf niet echt meer en wilden graag gaan feesten ;( zo te zien heb jij gelukkig wel echt een shoot kunnen doen. Vond het op zich best jammer want ik had graag e.e.a. uitgeprobeerd. Heb tussendoor wel wat foto's kunnen maken, maar dat ging allemaal snel, snel, snel.
Ben ook best wel benieuwd hoe jij zoiets aanpakt en wat 'je plan' is zeg maar, of je tevoren poses in je hoofd hebt, of dat je gewoon kijkt hoe e.e.a. verloopt? En ben ook benieuwd welke camera & lenzen je gebruikt hebt. Kortom... nog tips? Want ik heb nl nóg een bruiloft ;)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:06

Hartstikke leuke foto's!!
En hele gave slippers!

Thirza gefeliciteerd! Veel geluk samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:52

Dankjewel!! :)

Mabotje, het is ook erg lastig hoor, er kunnen een hoop dingen tegenzitten terwijl het zóó belangrijk is dat alles goed verloopt..! Wat balen dat het bij jou allemaal snel-snel moest.. Wij hadden ook eerst de trouwdienst en daarna de fotoshoot gepland. Wel waren we wat later aan de shoot begonnen waardoor we minder tijd hadden dan we hadden ingepland (1 uur ipv 2), maar het was alsnog ruim voldoende tijd natuurlijk om wat leuke platen te schieten. :D

Aangezien ik nog maar een paar bruiloften heb gedaan is het maken van een plan nog niet iets dat erg automatisch gaat. Ik heb van tevoren gevraagd of zij een paar foto's konden zoeken van andere fotografen die hen aanspraken, vervolgens heb ik zelf ook een aantal leuke poses gezocht en deze op mijn mobiel gezet voor het geval we opeens inspiratieloos waren. Ik heb er volgens mij één of twee keer even op gekeken, maar eigenlijk ging het vrij vlotjes en kwamen de poses wel. Het bruidspaar zelf kwam ook nog met een paar leuke ideetjes! Ik fotografeer met de Canon 40D i.c.m. de Sigma 24-70 mm F2.8 en een Canon 430 EX II flitser. Ik heb nog meer lenzen maar daar had ik niet echt behoefte aan. Het enige dat ik miste was een groothoeklens in de trouwzaal maar dat is een investering waar ik nu het geld niet voor heb (de lens die ik dan graag wil kost €1500,-.... :') ).

Niet heel veel tips dus, ik heb er over twee weken weer eentje dus ik ben weer benieuwd! Succes volgende week! :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:36

Die 24-70 is nou net de lens die ik nog mis, de rest heb ik allemaal, incl. een goede groothoek. Heb enkel de groothoek en 70-200 gebruik, en de flitser dan. De 24-70 vindt ik ook nogal een investering. Er is een nieuwe uit van Tamron, maar ik wacht nog even, Nikon komt vast ook met een nieuwe.
Die poses ja... had ik tevoren ook veel info over verzameld en gelukkig kon ik er wat mee. Rare is dat het bruidspaar mij wilde omdat ze me goed kennen en ze zich dan wat vrijer zouden voelen, nou... mooi niet... stonden gewoon 2 stijve planken en er was té weinig tijd om 'ze echt los te werken'. Ik heb 30min. gehad, toen hielden ze het voor gezien en wilden naar het feest. Wat kun je nou helemaal in 30 min? En al helemaal als je af en toe een andere plek wilt... dat is gewoon niet te doen.
Vooralsnog vindt ik een paardenshoot leuker dan een bruiloft in ieder geval :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:47

Ik vind het mooie foto's, ik denk dat het bruidspaar er blij mee gaat zijn :D Foto 4 heeft net iets extra's, die is mijn favoriet.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:07

Mooie foto's en leuke slippertjes heeft de bruid aan :)

Foto 7, mooi!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:11

Heb je die 70-200mm veel gebruikt dan tijdens de bruiloft? Bij paardenfotografie gebruik ik deze inderdaad standaard, maar ik had er tijdens de bruiloft helemaal geen behoefte aan, moet je er veels te ver vanaf gaan staan. Welke groothoek gebruik jij?

Hé dat is wel echt balen hoor, dat je geen tijd had om ze los te werken, zijn ze wel tevreden met de foto's?
Haha, ik denk vooralsnog dat ik paardenfotografie leuker vind hoor om te doen, is wat spontaner (een paard doet toch wel waar hij zin in heeft), maar toch vond ik het erg leuk. :)

Het bruidspaar is er erg blij mee, gelukkig! :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:36

ik vind foto 4 ook het mooiste ;)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:38

Foto 4; mijn complimenten _/-\o_

Ik heb tot nu toe 1 bruiloft gefotografeerd, en de bruid was de hele dag gestrest. Dit probeerde ik er natuurlijk uit te praten etc maar goed. Ze moest een aantal keer huilen en kon dan niet stoppen. Ohh ramp :P

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:54

Nee, de 70-200 heb ik gebruikt in de kerk en tijdens wat buitenfoto's. Gemeentelijke inzegening was in zó'n kleine ruimte, daar heb ik mijn 28-300 met flits gebruikt en ook de groothoek (17-35), maar 28-300 ging beter.
Verder 's ochtends thuis ook de 50mm nog gebruikt. Ze zijn gelukkig wel tevreden met de foto's maar ik vindt paardenfotografie écht veel leuker!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:05

mooie foto's hoor daar zullen ze vast heel erg blij mee geweest zijn

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:56

Mooie foto's, foto 4 vind ik het mooist. :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:40

Ontzettend netjes! Erg mooie foto's zitten er tussen.
Ik heb het wel eens faliekant mis zien gaan kwa fotograven.

Petje af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:16

Heel erg bedankt! :o

Mabotje, in een kerk kan het inderdaad wel handig zijn denk ik. :j
xGoldenHero, hé dat lijkt me niet fijn nee, daar kun je volgens mij ook weinig aan doen!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:18

Ik vind foto 4 ook heel erg leuk!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:21

Wat leuk dat ze op bokt staan!
Het was echt een geweldige dag en de foto's geven dat echt weer! We zijn heel blij met de foto's van Paoline!

haha ja de slippers :) ik kan echt niet op hakken lopen en heb altijd gezegd dat ik graag op slippers wilde.
Ik heb ze zelf wel nog wat gepimpt met steentjes :D

nogmaals, Paoline bedankt voor de mooie foto's!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:32

Ik reageer niet snel op fototopics, maar hier kon ik het niet laten. Prachtige foto's die echt een geweldige sfeer weten te pakken. Vooral de foto bij het gemeentehuis, met de bellen, dus nummer 3.. En dan 6 en 7. Heel mooi. Prachtig stel ook. Liefde lijkt uit de foto's te vloeien.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:11

Wat leuk zeg,, jullie waren de gene voor de trouwerij van mijn zus,, wij stonden daar ook al klaar.

Wat leuk om nu ook jou foto's te zien zeg.. Nog gefeliciteerd

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:27

gaaf hoor! Vind de foto's en de uitsnedes erg mooi!

Ik ben erg van de foto met de bubbeltjes.
in foto 7 vind ik de pose dan juist weer niet zo mooi...zij kijkt wat moeilijk met haar schouder wat opgetrokken en waar zijn hand naartoe gaat wil ik niet weten :+ maar de rest, echt petje af hoor erg gaaf!