[FOTO] Oog om oog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

[FOTO] Oog om oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 15:24

Misschien iets té graag zet ik het oog van mijn paard op de foto. Naast dat het een fascinerend onderwerp blijft, vind ik het bruine van haar oog en de zwarte vacht ook zo mooi :) Over deze foto ben ik erg tevreden, was hem een tijdje kwijt, maar val nu ook jullie ermee lastig. Mocht je tips of opmerkingen hebben, houd je niet in ;)

Afbeelding

(Wat zijn nou echt goede uploadprogramma's? Photobucket vreet altijd aan de kwaliteit als ze zelf verkleinen en als ik verklein, dan verlies ik vaak scherpte.. )

_Apple_

Re: [FOTO] Oog om oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:26

Erg mooi! Ik maak er ook wel eens foto's van met mijn telefoon, maar dat lukt nooit zo mooi! Hoe heb je die zwarte achtergrond gekregen? Bewerkt?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 15:31

Ik heb de foto gemaakt met een spiegelreflex (goed inmiddels als een oudje) en dan krijg je toch een beter effect dan de compactcamera's of die van je telefoon. Of net alle omstandigheden moeten goed zijn.

Achtergrond is de stal, ze stond net met haar oog in het licht, dus de rest viel gewoon in het donker weg. Kan en heb op dat vlak niets bewerkt. Enkel kleiner gemaakt en een tikje verscherpt omdat dat weg was na het verkleinen :(

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:35

Imageshack.us is over het algemeen best een goede site om te uploaden geloof ik (:
Vind het een mooie foto :j

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 08:42

Ik vind het een erg mooie foto :) Misschien kan je het oog iets meer oplichten, en een iets kleinere uitsnede maken? Ik vind de bovenkant van de foto mooier dan de onderkant, dus zou je m op die manier misschien iets bij kunnen snijden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:25

Ik vind het een erg mooie foto! Leuk gedaan met dat lichtval. De uitsnede vind ik enkel wat te groot, je aandacht wordt wel naar het oog getrokken, maar er zit nog zoveel 'paard' omheen. Overigens had je je diafragma verder open kunnen zetten (kleiner getal) waardoor je ISO niet zo omhoog hoeft ;)

Ik heb je bewerking een beetje aangepast, het oog wat opgelicht en de rest ietsjes donkerder gemaakt. Daarnaast is hij wat verscherpt. (overigens geupload met imageshack.us)

Afbeelding

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:54

Irene96 schreef:
Ik vind het een erg mooie foto! Leuk gedaan met dat lichtval. De uitsnede vind ik enkel wat te groot, je aandacht wordt wel naar het oog getrokken, maar er zit nog zoveel 'paard' omheen. Overigens had je je diafragma verder open kunnen zetten (kleiner getal) waardoor je ISO niet zo omhoog hoeft ;)

Ik heb je bewerking een beetje aangepast, het oog wat opgelicht en de rest ietsjes donkerder gemaakt. Daarnaast is hij wat verscherpt. (overigens geupload met imageshack.us)

http://img11.imageshack.us/img11/2425/fb211.jpg

Hm, dan vind ik de originele toch mooier :)
Dit is net een beetje too much ;)

Mooie foto! Stoor me verder niet aan de uitsnede of iets hoor :)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:48

Zou hem ook uitsnijden :) vind het vlak (te saai) van d'r wang te groot... vind ik dan. Snap je me?

Vind hem bij de bewerking van Irene96 weer te bruin... iets er tussenin?? ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:41

En daar hebben we Melissa weer op de plaat. Het is een mooie foto maar persoonlijk zou ik aan de onderkant wat meer paard weg halen zodat de aandacht puur naar het oog gaat.