[Foto] 16th century battle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Showjumper

[Foto] 16th century battle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 17:41

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Foto

(De foto's mogen niet worden gebruikt zonder toestemming!)

xJorgx

Re: [Foto] 16th century battle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:39

Mooie kleuren

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:40

Gave foto's. Kleurbewerking vind ik ook gaaf.
Vind er alleen wel erg veel ruis op zitten, of is dat bewust?

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:56

Als ik foto's zie van zulk soort evenementen denk ik meestal 'Goh, wat nep, een stel verklede mannen op een gazonnetje'. Bij deze foto's is dat heel anders! Komt vooral door de bewerking denk ik. Hoe dan ook, ik vind ze supergaaf!

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 19:04

Goof schreef:
Gave foto's. Kleurbewerking vind ik ook gaaf.
Vind er alleen wel erg veel ruis op zitten, of is dat bewust?

Ik heb bewust een 'filmkorrel' toegevoegd. Zonder vond ik de foto's er ondanks de kleurbewerking nog te 'nieuw' en nep uitzien. Waarschijnlijk omdat er (zonder korrel) op de een of andere manier dan iets meer diepte in zit denk ik.. terwijl je van deze periode alleen schilderijen ziet, die dat ook niet hebben.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:31

Mag ik vragen hoe je de kleuren hebt bewerkt. Vind de foto's er erg mooi uitzien.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:50

Erg gaaf gedaan, enorm sfeervol! _/-\o_
Ik vind ze allemaal erg gaaf, maar 2, 6, 7 en 8 kan ik toch wel mijn favorieten noemen. Die komen op mij het meest 'echt' over op de een of andere manier. Erg gaaf, en die korrel is imo een erg goede keuze geweest!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:11

Redhorse schreef:
Als ik foto's zie van zulk soort evenementen denk ik meestal 'Goh, wat nep, een stel verklede mannen op een gazonnetje'. Bij deze foto's is dat heel anders! Komt vooral door de bewerking denk ik. Hoe dan ook, ik vind ze supergaaf!

Grappig hoe anders dat kan zijn, want dat was juist 't eerste wat ik dacht. Mensen die lachend staan te vechten, en bij wie je ziet dat elk gevoel van urgentie en dreiging mist. Fijne foto's van een LARP (zo heet dat toch?), niet van een 'het moet echt lijken'-gevecht. In dat opzicht vind ik de korrel hier en daar ook vervelend..bij foto 6 en 7 vind ik 'm iets te heftig, juist omdat je toch wel ziet dat het niet echt (en dus niet oud) is.

Eigenlijke conclusie: jouw foto's zijn hartstikke tof, maar die mensen moeten zich beter inleven. :+

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:13

Dat vind ik nu knap. Een onderwerp die me TOTAAL niet interesseert zó neerzetten , dat het je nieuwsgierig maakt hoe de volgende foto eruit ziet. Goed hoor! :j

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:41

DaniBanani, dat heb ik juist bij 1, 3 en 4, 6 en 7 vind ik juist wel echt overkomen en daar vind ik de ruis dus wel echt iets toevoegen :))

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:53

DaniBanani schreef:
Grappig hoe anders dat kan zijn, want dat was juist 't eerste wat ik dacht. Mensen die lachend staan te vechten, en bij wie je ziet dat elk gevoel van urgentie en dreiging mist. Fijne foto's van een LARP (zo heet dat toch?), niet van een 'het moet echt lijken'-gevecht. In dat opzicht vind ik de korrel hier en daar ook vervelend..bij foto 6 en 7 vind ik 'm iets te heftig, juist omdat je toch wel ziet dat het niet echt (en dus niet oud) is.

Eigenlijke conclusie: jouw foto's zijn hartstikke tof, maar die mensen moeten zich beter inleven. :+

Het is re-enactment. Deze mensen proberen uit te beelden hoe het er daadwerkelijk aan toe ging; kleding , wapens, eten, wonen/slapen/tenten ect.
Ik vind het lachen nog meevallen en vraag me af in hoeverre het geen concentratie is...

Larp is over het algemeen een fantasiewereld waar met (veilige) latex wapens wordt gevochten.

Ik vind het erg mooie foto's!!!

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:05

Nog even een kleine toevoeging (ik had de link nog niet gezien :o ): foto 8 vind ik heel sterk! Die blik van die man in combinatie met de nabewerking, prachtig!
DaniBanani, ik snap wel wat je bedoelt, op foto 1 hebben sommige mannen van die grimassen op hun gezicht die je als lachen zou kunnen interpreteren, ik vraag me echter af óf ze ook echt lachten of dat het, zoals Riddershow zei, concentratie is.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:50

Oeh wat gaaf! Vooral de laatste 3 vind ik echt helemaal super!

Mag ik vragen waar dit geweest is? :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:10

Jeetje wat zijn ze gaaf! Net alsof het echt uit die tijd is. Ook gaaf bewerkt, het effect past er perfect bij :)

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 00:50

Bedankt voor de reacties!

Leverage schreef:
Oeh wat gaaf! Vooral de laatste 3 vind ik echt helemaal super!

Mag ik vragen waar dit geweest is? :)

Heiligerlee

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:22

Wat een mooie serie, ik heb er echt van genoten en vindt ze absoluut perfect zo. De korrel irriteert mij juist helemaal niet.