[FOTO] Tailwalking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Tailwalking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 20:00

Ik zat mijn foto's door te spitten en toen kwam ik deze tegen...

(Bijgesneden want erboven stond publiek...)

Afbeelding

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:05

Niet scherp, grauwe kleuren, en zag de dolfijn pas na 3 seconden.. :+

Probeer meer met je instellingen te doen. Veel foto's die ik van je zie zijn gewoon niet scherp en hebben grauwe kleuren. Dat moet je zelf ook wel kunnen zien denk ik. Of eventueel met wat nabewerking..

Het idee opzich vind ik wel erg leuk, nu de uitvoering nog..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 07:13

NatassJa schreef:
Had ik expres gedaan voor de actie! En dat grauwe en niet scherpe... da's ongeveer nou wel bekend bij mij... :') Bedenk wel dat de foto wel van een flink afstandje genomen is, hoe verder weg, hoe onscherper de foto.

Liins

Re: [FOTO] Tailwalking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:39

Dolfijn staat naar mijn idee net teveel in de hoek, waardoor ik later pas de Dolfijn zag.. :j

Misschien wat meer contrast toevoegen oid?

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:00

HorseyDude schreef:
NatassJa schreef:
Had ik expres gedaan voor de actie! En dat grauwe en niet scherpe... da's ongeveer nou wel bekend bij mij... :') Bedenk wel dat de foto wel van een flink afstandje genomen is, hoe verder weg, hoe onscherper de foto.

Wat heb je express gedaan voor de actie?

Maar vind je het zelf dan FK waardig? Je krijgt hier zo onwijs veel goeie tips, van goeie fotografen! Doe er dan iets mee.
Lijkt het je niet leuk om eens een cursus te gaan volgen?? Dat je ook je camera wat meer leert kennen, hoe je bepaalde situaties het best kunt fotograferen?

Je ideeën zijn 8 v.d 10 keer best goed :j . Alleen de uitwerking laat te wensen over. Daar kun je zoveel meer mee!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 14:31

NatassJa schreef:

Maar vind je het zelf dan FK waardig? Je krijgt hier zo onwijs veel goeie tips, van goeie fotografen! Doe er dan iets mee.
Lijkt het je niet leuk om eens een cursus te gaan volgen?? Dat je ook je camera wat meer leert kennen, hoe je bepaalde situaties het best kunt fotograferen?

Je ideeën zijn 8 v.d 10 keer best goed :j . Alleen de uitwerking laat te wensen over. Daar kun je zoveel meer mee!

Net zolang gewacht totdat hij net aan het randje was en dan GAUW op de ontspanner gedrukt! Ik vindt 'm nog altijd FK waardig hoor. Maar ik probeer ook zo goed mogelijk wat met de tips te doen, alleen onbewust is het vaak bij mij ene-oor-in-en-andere-oor-uit terwijl ik dat bewust niet wil. Hou er rekening mee dat ik ook een verstandelijke handicap heb he? Via FK wil ik juist de mooiste foto's laten zien die ik tot op heden heb gemaakt. Misschien komt dit een beetje 'whiney' en zeikerig over maar zo bedoel ik dat helemaal niet.

En ja, cursus is ook wel leuk alleen moet het niet te duur zijn want ik heb maar een beperkt budget voor het hele jaar omdat ik begeleid woon.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:52

HorseyDude schreef:
hoe verder weg, hoe onscherper de foto.

Dit is dus niet waar, dat ligt helemaal aan je diafragma & sluitertijd. Wat ik vooral merk is dat bij alle commentaar/tips die gegeven worden je er altijd wel iets tegenin weet te brengen.
Misschien moet je wat dingen gaan noteren, zet alle tips bij elkaar zodat het makkelijk voor je is om het terug te zoeken. Gewoon in een schrift desnoods. Dat kan je wat houvast geven?
Er is ook heel veel te vinden via Google, of het nu via een fotografie-forum of via YouTube filmpjes is. Ook zeer de moeite waard om daar eens in te duiken en allemaal gratis. Geef het zeker niet op, want je ideeën zijn, zoals eerder gezegd, goed.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:48

HorseyDude schreef:
NatassJa schreef:

Net zolang gewacht totdat hij net aan het randje was en dan GAUW op de ontspanner gedrukt! Ik vindt 'm nog altijd FK waardig hoor. Maar ik probeer ook zo goed mogelijk wat met de tips te doen, alleen onbewust is het vaak bij mij ene-oor-in-en-andere-oor-uit terwijl ik dat bewust niet wil. Hou er rekening mee dat ik ook een verstandelijke handicap heb he? Via FK wil ik juist de mooiste foto's laten zien die ik tot op heden heb gemaakt. Misschien komt dit een beetje 'whiney' en zeikerig over maar zo bedoel ik dat helemaal niet.

En ja, cursus is ook wel leuk alleen moet het niet te duur zijn want ik heb maar een beperkt budget voor het hele jaar omdat ik begeleid woon.

Ah oké, excuses. Dat wist ik niet.

Via internet is er inderdaad ook een hele hoop te leren! Daar staan vrijwel alle aspecten van fotografie tot in bijna alle details uitgelegd. Ik heb eens voor je rond gekeken, en ik denk dat je van deze site ontzettend veel kunt leren.

http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/

Dit is de basiscursus. Alles wat je "moet" weten over diafragma, ISO, sluitertijd, je camera etc. Ik denk als je dit allemaal eens doorleest, het misschien wat duidelijker wordt. Het staat er heel makkelijk geschreven, zonder hocus-pocus taal.

Dan heb je nog "De praktijk". Ook veel waardevolle tips voor je denk ik! :j

Het komt niet "whiny" over, maar het is gewoon meer dat je op werkelijk alles een weerwoord/excuus hebt.
Het is ook wel eens leuk om te lezen: "Bedankt voor de tips! Ga er zeker iets mee doen" ;)

Ik hoop dat je wat aan de site hebt! We zullen het zien in je volgende foto's! <<)

NathalietjeB

Re: [FOTO] Tailwalking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:36

ook al heb je t 1 en ander doe wat met de tips die gegeven worden.

ik vind ook deze foto niet scherp en hele fletse grauwe kleuren...
je kan in je nabewerking de foto altijd wat opfleuren