[FOTO] Paard & hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne_V

[FOTO] Paard & hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 08:31

hallo,

ik wou graag van jullie tips krijgen over hoe ik me kan verbeteren :P gewoon eerlijk zijn, mag er best lomp uitkomen:P als je me maar verteld hoe ik het kan veranderen
dit zijn de resultaten van mijn 1e keer dat ik paarden en honden fotografeer ( er waren meerdere paarden maar van dit paard vind ik het beste gelukt, zat ook de meeste tijd in)
(foto's zijn gemaakt tijdens holterberg meeting van 29 april )

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
* ik heb het idee dat ik hier scherpte mis o.a. bij de neus?? (kan ook aan mij liggen maar denk het niet)

5.
Afbeelding

Alvast bedankt voor de tips en het commentaar
en sorry voor de zeer originele titel :P

xx

Nightingale

Re: [FOTO] Paard & hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:40

Ik heb geen verstand van fotografie ofzo, maar kijken of ik de plaatjes mooi vind lukt nog wel :P
Foto 1: op zich een leuke foto, maar hij is wat flets, 'kleurloos', dat maakt hem voor mij wat minder interessant. Ook de pose/hoek trekt me niet zo.
Foto 2: ik moet zeggen dat ik er wel om moet lachen _O- Wat een gek bekkie trekt dat beest. De rest van het plaatje vind ik wel mooi, alleen dat hoofd...
Foto 3: Mooi! Misschien een beetje een standaard houding, maar door die zon komen zijn spieren zo mooi uit. Ook kijkt hij lekker alert. Alleen vind ik het jammer dat zijn oren een soort zwarte vlekken zijn geworden, maar misschien was daar weinig aan te doen.
Foto 4: Leuk beeld, hij past erg goed bij de achtergrond. Ik zie idd ook onscherpte bij de neus, dat is wel jammer. En misschien stoort dat riempje naast zijn oog een beetje.
Foto 5: Deze vind ik het leukst +:)+ Mooie achtergrond, die boom/struik met die gele bloemetjes staat voor mij precies op de goede plek. Die zon maakt het helemaal af. Als ik dan toch één minpuntje moet noemen: weer dat riempje naast zijn oog... :=

Nogmaals, ik ben geen professionele fotografe, maar ik wilde toch even wat kwijt :)

Yvonne_V

Re: [FOTO] Paard & hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 08:48

Haha dank je dat riempje heb ik niet gezien heb me dood zitten staren naar de foto's en ik vond een paar vliegen, maar zoo grote riem.... Nee dat zie ik weer niet XD

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:43

Niet slecht voor een 1e keer!
Ik vind foto 1, 4 en 5 het mooist. Deze kijken prettig door de scherpte/diepte en de compositie die je hebt gebruikt :j
Foto 4 lijkt inderdaad net niet helemaal scherp rondom de neus. Inderdaad ook erg jammer van het riempje wat uitsteekt, maar wellicht kun je dat nog wegwerken?
Foto 2 en 3 zijn op zich prima, maar spreken mij minder aan doordat het onderwerp zo centraal staat.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 10:01

hihi ik merk ook wel compositie is echt mijn struikelblok :3