[FOTO] Eens wat anders

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight

[FOTO] Eens wat anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 20:05

Ik plaats hier niet vaak wat en ben ook maar een hobby fotograaf die haar best probeert te doen een mooie foto te schieten. Zo zijn we afgelopen vrijdag met de klas naar artis geweest en had ik me camera meegenomen.

ik moest even laten zien hoe dichtbij me lens kwam en tja toen richte ik hem maar op me klasgenoot voor mij en maakte ik een foto (erg onderbelicht etc) maar toch vond ik hem heel sterk en heb ik er wat aan geprobeerd te veranderen.
(ik ben hier dus geen pro in)

maar wou hem toch even laten zien.

Afbeelding

Orgineel: http://i197.photobucket.com/albums/aa58 ... G_0003.jpg

Commentaar mag maar wel graag opbouwend.

cato1

Re: [FOTO] Eens wat anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:18

Ik vind hem niet erg sterk.. dat komt mede doordat het andere oog er niet op staan..

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:06

Ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden.
De uitdrukking in het gezicht is scherp, duidelijk a man on a missie, maar ik mis een beetje de setting.
Als je zo'n scherpe blik weet te vangen in een andere setting/achtergrond/decor/etc dan zou de foto mij denk ik meer aanspreken. De blik moet passen bij de setting en ik mis dit een beetje in de huidige foto.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:29

Ik denk dat ik hem zelf om zou zetten naar zwart wit en iets meer kroppen omdat dat ene oog weg valt door schaduw

Edit ff snel
zoiets misschien

Afbeelding

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 11:25

@Cato1 zoals in de beschrijving staat was dit gewoon een geschoten foto zonder bedoeling behalve de afstand te laten zien. bij toeval trok de foto mij heel erg.

@SdaphneS zelfde verhaal als hierboven. maar ik wil wel een keer kijken dit soort fotos te maken in een andere setting.

@Lindy, ja zo pakt die ook wel. Bedankt :) ik zal het bij me eigen foto ook even doen.

Ik probeer hier ook alleen maar van te leren en zo foto die eigenlijk als grap bedoelt is er nog sterk uit te laten zien is voor mij al heel wat aangezien ik altijd ben van het perfecte plaatje schieten.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:52

Ik vind de blik van de jongen goed, erg sterk. Toch heb ik wat kritiekpuntjes: Ik vind hem te krap gesneden, ik had liever nog een stuk van zijn mond erbij gezien. Daarnaast stoor ik me aan de oneffenheden op zijn wang, dat leid nogal af van zijn ogen. Zijn oor zou ik ook iets donkerder maken, die valt nu iets te veel op.

Mag ik wat proberen in photoshop? :)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:58

ja van mij mag je :) Ik werk zelf met paint shop pro en en absoluut geen held hiermee que foto bewerkingen

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:27

Paint Shop Pro kan ik ook totaal niet mee overweg, vind dat echt een rotprogramma :=

Hier komt ie dan, even snel gedaan dus hij is niet zo netjes (wat ik heb gedaan: oneffenheden en wallen vervaagt, niet verwijderd, zodat hij geen pop is. Oogkleur versterkt, de rest omgezet in zwart/wit (handmatig). Sommige schaduwen wat donkerder gemaakt, sommige stukken wat opgelicht. Oor in de schaduw geplaatst):
Afbeelding