[FOTO] Zwart/Wit sessie eyecatcher

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

[FOTO] Zwart/Wit sessie eyecatcher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 21:26

Hallo bokkers,

Toch maar een topicje..
Geweldig tevreden ben ik niet ,daarom open ik topic juist :D Voor tips!

Omstandigheden:
Vreselijk :') , Bewolkt weer met af en toe spat regen en in je eentje .. (dus opjagen ,rennen en foto's maken :)) )
Toch wel redelijk tevreden , het is toch je eigen pony en daar ben je altijd trots op natuurlijk ;)

Zwart wit sessie is smaak denk ik ,zelf vind ik zwart/wit over het algemeen zelfs mooier dan in kleur :)

[1]
Afbeelding

[2] Afbeelding

[3] Afbeelding

Bedankt voor het kijken en reacties (en tips) worden zeer gewaardeerd :D
Groetjes Elin

Rennie89

Re: [FOTO] Zwart/Wit sessie eyecatcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:31

Vooral bij foto 1 en 3 vind ik het moment echt zonde. 2 is wel een fijn moment, alleen had ik het plaatje mooier gevonden zonder springkappen en hoofdstel, maar dat zal wel een smaakkwestie zijn :P

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 21:33

Renee zou je kunnen uitleggen welk moment je dan zou willen zien?
Ik heb het idee dat jij meer de ''opwaartse'' draf op de foto zou willen zien?
(foto 3 was trouwens vanuit galop een rem moment ,ivm iets ''engs'' )

springkappen en hoofdstel .. tsja springkappen omdat ponylief gewoon ontzettend tekeer kan gaan en in de training kan ik echt geen enkele blessure hebben..
Hoofdstel inderdaad omdat ik toch ook de springkappen sowieso al omdeed :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:36

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 21:38

Oké ,Nee dan snap ik je :)
Zal in de serie zoeken ,want de foto's die jij plaats heb ik ook van haar toen gemaakt.

Wel bedankt voor de tips :) ,Ga erop letten :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:41

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 21:43

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:59

Ik vind het zwart/witte wel mooi :j Foto 2 is qua moment heel mooi maar foto 3 heeft ook wel wat, je ziet aan het koppie van je paard dat er iets gebeurd, ik hou daar wel van.

Ben het wel een dat lekker los op het land in mijn ogen niet samen gaat met hoofdstel en peeskappen, helemaal niets was voor deze foto's mooier geweest :)

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:27

Idd niet hele goede momenten, de tweede is nog wel een mooi moment, maar die lijkt niet zo scherp

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 17:46

Patriciavt schreef:
Ik vind het zwart/witte wel mooi :j Foto 2 is qua moment heel mooi maar foto 3 heeft ook wel wat, je ziet aan het koppie van je paard dat er iets gebeurd, ik hou daar wel van.

Ben het wel een dat lekker los op het land in mijn ogen niet samen gaat met hoofdstel en peeskappen, helemaal niets was voor deze foto's mooier geweest :)

Dankjewel,

Peeskappen had ik al uitgelegt..:) ,Zonder durf ik gewoon niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:55

ik zeg heel eerlijk :o als ik een portfolio shoot doe, dan ga ik geen foto's maken tot die peeskappen er af zijn, want voor mijn portfolio wil ik geen paarden in vrijheid met die dingen om de benen :P Maar het is maar net wat voor eisen je stelt :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 17:57

lifaya schreef:
ik zeg heel eerlijk :o als ik een portfolio shoot doe, dan ga ik geen foto's maken tot die peeskappen er af zijn, want voor mijn portfolio wil ik geen paarden in vrijheid met die dingen om de benen :P Maar het is maar net wat voor eisen je stelt :)

Daarom is dit ook geen portfolio ,maar gewoon wat tussendoor kiekjes van eigen pony..
En .. ik zou dan weer geen foto's willen van fotograaf van wie mijn paard absoluut geen beenbescherming om mag hebben.. :)
Liever iets ''mindere'' foto's dan eventuele kans op blessures ..

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:59

Leuke foto's, maar buiten de commentaren van mijn voorgangers stoort het mij dat elke foto scheef staat.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 23:12

Laat je paard ook paard zijn..
ze hebben niet zomaar 1,2,3 een blesure..
Ik heb al 20 jaar eigen paarden nog nooit een blesure in het land gehad en ze kunnen behoorlijk gek doen..
Ze zijn niet van porselijn of suiker gemaakt.. In de natuur hebben ze al deze dingen ook niet paarden zijn er op gebouwd zonder deze dingen te lopen wij als mens hebben verzonnen dat een paard al deze dingen moet dragen !!

Ik ga dus ook met renee mee bij mij komen ze ook niet op shoot met al die tiralatijnen om :D

Verder zou ik idd het moment meer aanpassen nu lijkt zijn bouw niet te kloppen en uit verhouding te zijn

De laatste foto vind ik de achtergrond storend

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:24

het zwart wit vind ik wel luxe staan! Ik zou het zelf niet zo gauw voor een "heel paard"-foto uitzoeken, maar das persoonlijk
(vind het meer een portret-ding denk ik)
De peeskappen e.d. val ik niet zo over, ik pas mijn shoot meestal aan wat de baas van 't peerd wil, niet zozeer aan wat ik zèlf mooi vind (anders zou ik alleen nog super speciale rassen uitzoeken, maar mensen met bruine kwpn-ers willen ook graag foto's :+ )

Lindy1982 schreef:
Ze zijn niet van porselijn of suiker gemaakt.. In de natuur hebben ze al deze dingen ook niet paarden zijn er op gebouwd zonder deze dingen te lopen wij als mens hebben verzonnen dat een paard al deze dingen moet dragen !!

Maar toch zal je maar nèt de eigenaar van dat ene paard wezen die wèl zichzelf aantikt en wat oploopt.. ;) Ieder z'n ding toch?
(en qua paard-zijn, hij mag tenminste de wei in, da's helaas al heel wat anno 2012 -O- )

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 18:53

Lindy1982 schreef:
Laat je paard ook paard zijn..
ze hebben niet zomaar 1,2,3 een blesure..
Ik heb al 20 jaar eigen paarden nog nooit een blesure in het land gehad en ze kunnen behoorlijk gek doen..

Ik ga dus ook met renee mee bij mij komen ze ook niet op shoot met al die tiralatijnen om :D

Verder zou ik idd het moment meer aanpassen nu lijkt zijn bouw niet te kloppen en uit verhouding te zijn

De laatste foto vind ik de achtergrond storend

Peeskappen is eigen keuze. Als een fotograaf mijn paard niet met peesbeschermers op de foto wilt ,dan hoef ik die fotograaf niet ;)
Ik wil graag zelf als eigenaar beslissen wat mijn paard om heeft ,anders geen shoot.

Ik heb genoeg blessureleed om mij heen gezien en meegemaakt en mijn eigen pony is echt een topper wat betreft bokken,rennen en gek doen en ik wil gewoon geen blessure in mijn training.

_l_amanda_l_ schreef:
het zwart wit vind ik wel luxe staan! Ik zou het zelf niet zo gauw voor een "heel paard"-foto uitzoeken, maar das persoonlijk
(vind het meer een portret-ding denk ik)
De peeskappen e.d. val ik niet zo over, ik pas mijn shoot meestal aan wat de baas van 't peerd wil, niet zozeer aan wat ik zèlf mooi vind (anders zou ik alleen nog super speciale rassen uitzoeken, maar mensen met bruine kwpn-ers willen ook graag foto's :+ )

Lindy1982 schreef:

Maar toch zal je maar nèt de eigenaar van dat ene paard wezen die wèl zichzelf aantikt en wat oploopt.. ;) Ieder z'n ding toch?
(en qua paard-zijn, hij mag tenminste de wei in, da's helaas al heel wat anno 2012 -O- )

Dat bedoel ik, ze staat hele dagen buiten op stal elke dag is ook niks.

margriet94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:54

voordat ik mijn mening ga geven heb ik het commentaar even gelezen!!
qua fotomomenten ben ik het met lifaya eens. de 3e foto vind ik qua moment dus echt niks.. het paard is bezig met afremmen en staat op de voorhand.. ook is de horizon scheef :P

foto 1 en 2 vind ik wel leuk!! ook zwart wit vind ik erg mooi.. heeft wel iets!!
bij beide foto's stoor ik me wel aan de achtergrond.. bij foto 1 staat er achter een paard in zwart dus en dat leid mij erg af. verder vind ik ze goed!!

over dat peesbeschermer gedoe.. ik vind het nog wel aardig kloppen. als je nagaat dat het paard ook een hoofdstel om heeft.. wanneer je deze er ook niet om had vond ik het ook absoluut niet mooi.
natuurlijk proberen wij zo goed mogelijk ons paard te beschermen tegen blessure's en dat begrijp ik wel. maar wanneer je een vrije shoot gaat doen zou ik ze echt af doen.
wanneer je er op zit etc. vind ik dit wel weer mooi.

succes verder :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 20:14

margriet94 schreef:
voordat ik mijn mening ga geven heb ik het commentaar even gelezen!!
qua fotomomenten ben ik het met lifaya eens. de 3e foto vind ik qua moment dus echt niks.. het paard is bezig met afremmen en staat op de voorhand.. ook is de horizon scheef :P

foto 1 en 2 vind ik wel leuk!! ook zwart wit vind ik erg mooi.. heeft wel iets!!
bij beide foto's stoor ik me wel aan de achtergrond.. bij foto 1 staat er achter een paard in zwart dus en dat leid mij erg af. verder vind ik ze goed!!

over dat peesbeschermer gedoe.. ik vind het nog wel aardig kloppen. als je nagaat dat het paard ook een hoofdstel om heeft.. wanneer je deze er ook niet om had vond ik het ook absoluut niet mooi.
natuurlijk proberen wij zo goed mogelijk ons paard te beschermen tegen blessure's en dat begrijp ik wel. maar wanneer je een vrije shoot gaat doen zou ik ze echt af doen.
wanneer je er op zit etc. vind ik dit wel weer mooi.

succes verder :)

Dankjewel! Achtergrond moet ik nog wegwerken ,maar ik was er al toch niet zo tevreden over ,dus ze kwamen hoe dan ook niet in portfolio en dan wil ik nog weleens slordig zijn en de achtergrond maar zo laten :o
Foto 3.. tsja moet smaak zijn ,vind het wel leuk omdat het is iets anders is vooral haar blik van : Woow... :') maargoed dat is omdat ik haar ken natuurlijk ;)

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:37

Heb er niet heel erg verstand van,
maar ik snap TS wel dat ze de peeskappen aan heeft gehouden.
Ik zou met mijn eigen paard enz. dat ook niet zonder doen.
TS; hartstikke mooie foto's, maar idd jammer dat ze allemaal scheef zijn geschoten. En foto 3, vind ik eigenlijk wel een mooie foto! Je kan in zijn ogen/houding zien dat er iets interessants gebeurt.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:09

Tips zijn gegeven. Het enige wat ik wil toevoegen is de horizon. Probeer hier rekening mee te houden. Je kunt daarom als je in je eentje bent, het paard in beweging moet zetten en foto's maken, beter een statief gebruiken. Dat is alvast 1 ding waar je dan niet op hoeft te letten. :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 16:54

dankjullie wel!
Statief ... super tip! Bedankt ,ga gelijk even op internet kijken welke en hoe en wat enzo.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:04

Foto 3 vind ik toch een leuk moment, ondanks de opmerkingen van Renee; het is een spontaan moment, en je hebt de focus van de pony prima in beeld gebracht.

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:33

Merantie!!! <3 en ik zag Chris (a)

Erg leuke foto's Elin en ik vind het zwart-wit erg mooi! :j