En om dan ook even wat tips ter verbetering te geven:
Foto 1: Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk de storende elementen vermijdt. Door dichter bij de pony te gaan staan zorg je namelijk dat alle lelijke draden en een groot deel van de schuur niet op de foto staan, daar wordt ie al een stuk beter van! Daarnaast denk ik dat als je meer op de pony gefocust had, de belichting ook beter was geweest.
Foto 2: Deze heb je uit een andere foto geknipt, of niet? Hij is niet goed scherp en ik vind hem niet fijn afgesneden, aangezien hoofd en haar van de pony nu afgekapt worden.
Foto 3: Heb je deze bewerkt of zat er wat op je lens oid? Het lijkt namelijk of de rechterhelft wel aardig scherp is, en de linkerhelft totaal niet.
Foto 4: Begin eens met een goede houding van de pony. Zo'n pony die te dicht op je staan en van je weg kijkt is bij dit soort foto's niet handig. Zorg eerst dat de basis goed is, en dan kan je gaan experimenteren met andere belichting, houding en dergelijke.
Zorg er eerst voor dat je een nette standaard positie hebt, een scherpe foto, die niet té licht en niet té donker is, en waar de pony een beetje leuk op staat. Kijk ook eens rond op de sites of in de topics van andere fotografen, daar kun je veel van leren
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, gewoon heeel veel oefenen en dan komt het best goed, iedereen moet ergens beginnen