Ik zat wat op fotokonijnenberg te kijken (en alvast dingen op verlanglijst zetten natuurlijk hihi) en kwam o.a batterijgrips tegen.
Op internet las ik dat sommige hem voor de ''grip'' aanschaffen (hield beter vast) ,maar ook dat er meer batterijen/accu's inkunnen zodat camera langer ''meegaat'' .
Binnekort moet mijn camera ook heel erg lang aan.. eigenlijk 2.5 dag vol fotograferen en maar heel af en toe kort stroom dus niet genoeg om helemaal op te laden.
Is een batterijgrip + extra accu daar dan goede oplossing? Zo ja welke, voor Canon 550d. Moet het persee een canon zijn of zijn er ook van andere merken batterygrip of/en accu's te koop?
Het erop zetten.. is dat moeilijk of is het klik klaar of met schroeven sleutelen ed?
Alvast heel erg bedankt
Groetjes Elin

Vooral als je lang moet fotograferen, helemaal als dit veel in portret stand gebeurd, vind ik het een verademing. Geen rare verkrampte houding meer, maar de camera normaal vast kunnen houden. Verder is het makkelijk dat je bijna geen batterijen hoeft te wisselen. Ongemerkt gaat je camera over naar de andere batterij.
Je camera wordt er wel een stukje zwaarder van.