[FOTO]Buitenfoto's met de Canon!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

EllisL

[FOTO]Buitenfoto's met de Canon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:40

Hoihoi,
Het is mooi weer en ik had vanmiddag tijd om wat foto's te maken.
Nu ben ik op verbeterpunten uit en zou dat dus ook graag willen horen zodat ik mezelf kan proberen te verbeteren.
Morgen is het wielerronde bij ons, ik zal daar foto's gaan maken.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Dit was meer een gelukje dan dat ie scherp is:P
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Goof

Re: [FOTO]Buitenfoto's met de Canon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:48

Ten eerste zijn het erg veel foto's om te beoordelen.

Wat me opvalt is dat alle hondenfoto's van bovenaf zijn gemaakt waardoor ze niet echt boeiend zijn. Neem de foto vanaf hoogte van het onderwerp, op je knieen dus.
Foto 1 t/m 4 en foto 9 hebben allemaal onscherpte. Foto 1 en 13 pakken me niet, ik weet niet echt waarnaar ik moet kijken.
De enige die ik eigenlijk echt geslaagd vind is foto 6. Netjes scherp, mooi gespeeld met scherpte-diepte, interessante lijn.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:51

Bedankt voor de tips. Wist het ook wel maar die honden waren zo verschrikkelijk snel dat ik net op mijn hurken zat en ze al weer voorbij waren

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:30

Zoals Goof aangeeft, zijn het erg veel foto's ineens, niet erg maar beter is om ze wat meer te verspreiden. :)

1, 8. Hoewel het fototechnisch een goede foto is, spreekt het onderwerp mij niet aan.
2, 3, 6, 9. Hier is het net andersom, het onderwerp spreekt mij aan maar de foto is technisch helaas niet goed (scherp en ietwat donker).
4. Een mazzel-momentje inderdaad, dat blijft het toch altijd met vogels. :)
5. Voor een detail foto van deze hond vindt ik hem op zich wel leuk, maar genomen vanaf ooghoogte had hem nog leuker gemaakt.
7, 10, 11. Van boven genomen krijg je de hond er eigenlijk nooit leuk op. Probeer ze, ondanks dat ze snel zijn, toch echt van ooghoogte te nemen.
12. Die is leuk. Wellicht als tip om de volgende keer de eigenaar er ook helemaal bij op te zetten?
13. Spreekt mij helemaal niet aan, ik weet niet goed of de aandacht naar de lucht of de bosjes-rij gaat.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 18:51

Oké dankjewel :)
Ik ga daar aan werken:)