Algemene voorwaarden website

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rhyddid

Algemene voorwaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 11:22

Hallo allemaal!!

Graag wil ik een algemene voorwaarden op mijn site plaatsen voor mijn nieuwe fotostudio.

Wat moet ik hier allemaal in vermelden? (eventueel voorbeelden?)

Wat is super belangrijk om erin te vermelden?

Groetjes,Robin
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 01-03-12 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag [INFO] verwijderd

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:28

Interessant :j, ik volg even mee

Gianti

Re: [INFO] Algemene voorwaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:30

Uhm, hoe het zit met nabestellen, hoeveel foto's iemand zonder logo krijgt. Wat als de fotoshoot niet door kan gaan, wat als de resultaten tegen vallen... zo iets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:29

Op tijd komen, dier/persoon dient er netjes en verzorgd uit te zien, foto's mogen niet zonder toestemming bewerkt worden, foto's zonder logo mogen niet in het openbaar gebruikt worden, etc...

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:54

Anoniem

Re: Algemene voorwaarden website

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:59

Het is belangrijk dat algemene voorwaarden niet in strijd zijn met de wet.
Verder mag je er bijna alles in zetten wat je wil of wat je nodig vindt.

Het is een goede manier om bepaalde dingen vooraf af te spreken via algemene voorwaarden. Zo zijn je klanten altijd op de hoogte van jouw "spelregels".

Let op dat ook op algemene voorwaarden auteursrechten rusten, dus je kunt niet bij iemand naar de voorwaarden kijken, die overnemen en overal zelf je eigen naam plaatsen (helaas gebeurd dit wel vaak, heb ik gemerkt, want ik ben mijn voorwaarden al meerdere keren elders tegen gekomen, terwijl ik ze toch echt helemaal zelf woord voor woord heb opgesteld).

De algemene voorwaarden van de fotograferen federatie mag je gratis overnemen. Maar die vond ik op sommige delen erg achterhaald (destijds hadden ze er nog bepalingen met negatieffilmpjes/dia's in staan, terwijl ik 100% digitaal werk). Dus ik heb een paar jaar geleden mijn eigen voorwaarden zelf geschreven en laten controleren.

Voor mijn beide websites heb ik aparte voorwaarden. Want het werk met paarden heeft weer andere voorwaarden en risico's dan het werk in de studio.