[FOTO] Meccan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

[FOTO] Meccan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 13:48

Toen ik wakker werd, toen voelde ik het al. Het is prachtig weer! Wat had ik zin om even te shooten.
En ja hoor, de hond was al helemaal in een speelbui en na wat gestoei buiten kwam ik op het idee om foto's te schieten.

Ik maak ondere andere foto's voor school. Dit omdat tekenen mij toch niet zo veel ligt als de fotografie. Voor tekenen moet ik dus elke week een foto inleveren. (voorheen drie schetsen.) En nou ben ik dus ook aan het experimenteren voor mijn opleiden die ik wil gaan volgen volgend jaar: Journalistiek en Fotografie.

Mijn hond was vandaag model. Het is een Cane Corso keer een Mechelse herder en ze is nog pup.
Ik heb de foto's gemaakt met een Sony Spiegelreflex camera.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Vind zelf in sommigen een heerlijke sfeer zitten.

genoeg gezeur, hier komen ze! :D

foto's zijn onbewerkt en alleen bij gesneden.

Ik hoor graag tips en trucs!

1.
Afbeelding
Jammer dat het touw er niet helemaar bij staat.

2.
Afbeelding
vind het een heerlijke sfeer!

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Hhilde

Re: [FOTO] Meccan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:54

Hoi,

Wat voor camera heb je precies? Welk model Sony?
Zelf vind ik de foto's niet zo heel bijzonder om eerlijk te zijn. 't Zijn meer huis-tuin-en-keuken-kiekjes die je even snel gemaakt hebt. De houdingen op de foto's waar de hond helemaal op staat vind ik niet bijzonder. Met kopfoto's ligt dat imo anders, ik vind deze kopfoto's te grauw, ze zeggen me niet echt wat. De compositie op foto 4 is in principe altijd goed, alleen de foto zelf (misschien de hond/zijn blik?) zegt me gewoon niks. De kleuren bij alle foto's zijn ook wat grauw, bij foto 2 heb je een blauwe lucht, da's al mooier dan helemaal grauw, maar niks spat er uit zeg maar.

Sorry voor het commentaar, het is positief bedoelt :j

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 13:56

Maakt niet uit, bedankt! :D
Ik zal er aan werken. Ik zal vanavond even kijken wat voor soort sony het is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:26

Met het commentaar sluit ik mij bij Hhilde aan, probeer meer met de composities te spelen. Het heeft mij enorm veel geholpen om de foto's op Google Afbeeldingen gewoonweg eens te bekijken, zo zie je allerlei soorten composities en van daaruit kun je ze zelf toepassen.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 18:32

Okee dankje! Ga ik eens doen! :D