[FOTO] Jilly

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:19

Deze foto is gemaakt met 1 flitser. Graag onderbouwd commentaar. :)

De overbelichting is met opzet gedaan omdat ik het bij deze foto erg goed vond passen.
Dit geld ook voor de kleurzweem, deze komt uit de witbalans, is dus niet bewerkt verder, op wat extra contrast en kleurversterking na.

Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:51

Vind de belichting leuk, gewaagd, mooie scherpte, en ik stoor me niet aan de aparte kleur ( heel iets warmer misschien ) maar niet overdreven erg.
Enigste waar ik me WEL aan stoor is de expressie van het model, voornamelijk de mond.
Was hier bewust voor gekozen?

Anoniem

Re: [FOTO] Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:08

Thanks! :)

Dit is eigenlijk haar standaard 'mond houding'. Als ze haar lippen op elkaar houdt ziet het er erg geforceerd en onnatuurlijk uit, vandaar!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:14

persoonlijk vind ik hem veeeeeeel te licht.

Dit was je bedoeling maar naar mijn mening word het er niet mooier op.
Ik zou in ieder geval het contrast nog iets omhoog schroeven (of in ieder geval van gedeeltes van de foto) zodat de lippen minder wegvallen, die komen nu naar mijn mening minder mooi uit.

Ik denk als je daar meer mee speelt dat de foto sterker word, dan springen de ogen, de mond en het haar er nog meer uit.

De kleuren zijn ook absoluut mijn smaak niet, maar smaken verschilen ;)

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:17

Ik vind het net niet. Ik ben het eens met wat mijn bovengangers zeggen.
Wel vind ik dat je het model een mooie expressie hebt laten tonen en weten vast te leggen! :j

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:33

Hij mist inderdaad iets... Het is het allemaal net niet. Het kleurenpalet van de ogen vind ik heel erg tegenstaan met de rest van de foto, nu lijkt het alsof ze er mooi uit knallen maar ik ervaar het meer als een soort overdreven bewerking (wil niet zeggen dat het zo is, zal vast niet, maar dat was mijn eerste indruk).

Wat betreft het model.... Voor een dergelijke foto had ik een model gekozen met óf meer uitdrukking óf een fellere botstructuur. Door de flitser valt een groot deel van haar gezicht weg, zo van de voorkant zie je dan alleen een lang plat gezicht, een open mond, lange tanden, twee ogen (snap je mijn punt? het is zo net een leeg papier met een mond, neus etc.) en weinig gezichtsuitdrukking. Dat pakt niet.
Dit model vind ik meer geschikt voor en profile foto's, als ze haar gezicht een klein stukje naar links of rechts had gedraaid was de foto pakkender geweest.

Nee sorry ben er geen fan van, maar ik vind de vlakverdeling wel prettig en leuk om te zien hoe je met licht bezig bent. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:05

Bedankt voor de tips! Zo te zien is het een foto die erg smaakgebonden is. Natuurlijk ben ik erg blij met de verschillende inzichten. Nogmaals, alles is bewust gedaan. Het model zelf is er ontzettend happy mee en daar gaat het natuurlijk om. :)

JuliaMaria, hij is inderdaad niet extreem bewerkt. Daarbij heb ik alle bewerkingen toegepast op de gehele foto. Dus niet selectief op de ogen. Maar ik begrijp je punt. :j

Bedankt voor de handige tips, ik ga er zeker wat mee doen! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:00

Xeen schreef:
Ik vind het net niet. Ik ben het eens met wat mijn bovengangers zeggen.
Wel vind ik dat je het model een mooie expressie hebt laten tonen en weten vast te leggen! :j

Dito hier daarentegen vindt ik de ogen echt prachtig zo.